Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-25, 23:12
  #49
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Korta svaret är Svenska, dom har enbart Svenskt pass och ser hel svenska ut. men är inte ute efter vad passet säger utan mer rent filosofiskt.

Långa frågan är:
Jag är Svensk (hel svensk familj sedan big bang), min fru är Engelsk och kanadensisk (hon har dubbla pass, pga födsel i Kanada) Hennes pappa är Indier (bor i kanada), hennes mamma halv engelsk och halv walesisk.

Så vad är mina barn? Givetvis 50% Svensk, men vad med resten?
Stämmer det att mina barn är 50%svenska, 25% indier, 12,5% Engelska och 12,5% Wales?
Jag antar att om de blir elitidrotta så kan de spela för Kanada, England och Sverige.

Blir snurrigt detta.
Rent genetiskt kommer dina ungar att klustra strax öst om ryssar/finnar på en genetisk karta. Med andra ord är dina ungar inte européer rent genetiskt, helt oavsett hur vita och blonda de är. Svårt att säga exakt var ungarna hamnar på en genetisk karta med tanke på att indier inte är en homogen befolkning och du inte ger någon mer detaljerad information än "indier", men kanske bland kalash eller någonstans i närheten, är inte helt orimligt. Dock förmodligen något mer europeiska än kalash, men har deras morfar mycket dravidiskt/australoid påbrå kan de klustra rätt långt ut åt öst.
Citera
2017-06-27, 09:26
  #50
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Korta svaret är Svenska, dom har enbart Svenskt pass och ser hel svenska ut. men är inte ute efter vad passet säger utan mer rent filosofiskt.

Långa frågan är:
Jag är Svensk (hel svensk familj sedan big bang), min fru är Engelsk och kanadensisk (hon har dubbla pass, pga födsel i Kanada) Hennes pappa är Indier (bor i kanada), hennes mamma halv engelsk och halv walesisk.

Så vad är mina barn? Givetvis 50% Svensk, men vad med resten?
Stämmer det att mina barn är 50%svenska, 25% indier, 12,5% Engelska och 12,5% Wales?
Jag antar att om de blir elitidrotta så kan de spela för Kanada, England och Sverige.

Blir snurrigt detta.
Barnen är födda och bor i Sverige? Och har svensk far och svenska pass. Inte mycket att fundera på va?

För övrigt skrivs "svensk" och "svenskt" med liten bokstav på svenska!
http://www.prefix.nu/stor-eller-liten-bokstav.html
Citera
2017-06-27, 10:58
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Barnen är födda och bor i Sverige? Och har svensk far och svenska pass. Inte mycket att fundera på va?

För övrigt skrivs "svensk" och "svenskt" med liten bokstav på svenska!
http://www.prefix.nu/stor-eller-liten-bokstav.html

Fast enligt tråden är dom andra generationens invandrare. Men visst fortfarande nationalitet=svensk.

Vet inte vad jag ville få ut av tråden, men det blev intressantare än vad jag räknade med. Jag är nöjd (exl all rasist smörja som mod tog bort)
Citera
2017-06-27, 13:15
  #52
Medlem
Kul diskussion. Den skall nog hållas på en rent filosofisk nivå då det inte finns något svar.

Jag är svensk (troligtvis där och sparkade igång the big bang), min hustru från ett land och barnen är födda i olika länder. Har bott utomlands större delen av mitt liv. Så vad känner vi oss som? Svenskar just nu. Deltar i svensk vardag och all kultur. Till det kommer lite/mycket från dom övriga kulturerna.

Om någon hävder att vi eller delar av familjen inte är svenskar så OK, inte något vi bryr oss om.

Visst finns det de som kommer att definiera er (eller oss) som icke svenskar. Men baserat på vad? Var dra gränsen?
Citera
2017-07-01, 08:50
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LHA
Kul diskussion. Den skall nog hållas på en rent filosofisk nivå då det inte finns något svar.

Jag är svensk (troligtvis där och sparkade igång the big bang), min hustru från ett land och barnen är födda i olika länder. Har bott utomlands större delen av mitt liv. Så vad känner vi oss som? Svenskar just nu. Deltar i svensk vardag och all kultur. Till det kommer lite/mycket från dom övriga kulturerna.

Om någon hävder att vi eller delar av familjen inte är svenskar så OK, inte något vi bryr oss om.

Visst finns det de som kommer att definiera er (eller oss) som icke svenskar. Men baserat på vad? Var dra gränsen?

Intressant utveckling med fler blandade kulturer, i kommunen jag bor är 18% av annan nationalitet, om man skulle inkludera barn (som då blir andra generationens invandrare så kanske vi kommer upp i 25%.
Finns obefintliga problem, vilket får mig att dra slutsatsen att problem med invandring inte är kulturella, snarare socialekonomiska.

Mvh
__________________
Senast redigerad av Grenar 2017-07-01 kl. 08:52.
Citera
2017-07-01, 10:39
  #54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Intressant utveckling med fler blandade kulturer, i kommunen jag bor är 18% av annan nationalitet, om man skulle inkludera barn (som då blir andra generationens invandrare så kanske vi kommer upp i 25%.
Finns obefintliga problem, vilket får mig att dra slutsatsen att problem med invandring inte är kulturella, snarare socialekonomiska.

Mvh

Vilka nationaliteter/etniciteter/religioner har dessa personer då?

Och även om det skulle VARA så att det är somalier, syrianer, syrier, eritreaner, kurder, afghaner och irakier (vilket jag inte tror), så bevisar det ju inte din point. För om en stor del av invandrarna hamnar eller väljer att hamna i en socioekonomisk sits som får dem att begå brott, så är det hur-eller-hur ett dåligt val av oss att släppa in dom här. Eftersom vi då måste bli deras brottsoffer, samt att vi måste betala för deras uppehälle genom socialförsäkringssystemet. Samt betala för allt de utnyttjar i välfärden som de inte betalar något till, då de inte betalar någon skatt: MVC, BVC, förlossningsvård, BB, sjukvård, läkarvård, dagis, skola, hemspråksundervisning och extra stöd i skolan av olika slag, kollo, HAB och BUP till dem som anses behöva det, yadayadayada... för att inte tala om polisiära och sociala insatser, domstolarnas arbete, kriminalvården, you name it. BARA en förlust för oss.
Citera
2017-07-01, 11:14
  #55
Medlem
Nu är ju inte alla som flyttar hit flyktingar.. De flesta där jag bor har redan jobb. (Flyttat hit pga jobb)

Blandat typ 50% europa, 25%Asien och 25% Nordamerika.



Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vilka nationaliteter/etniciteter/religioner har dessa personer då?

Och även om det skulle VARA så att det är somalier, syrianer, syrier, eritreaner, kurder, afghaner och irakier (vilket jag inte tror), så bevisar det ju inte din point. För om en stor del av invandrarna hamnar eller väljer att hamna i en socioekonomisk sits som får dem att begå brott, så är det hur-eller-hur ett dåligt val av oss att släppa in dom här. Eftersom vi då måste bli deras brottsoffer, samt att vi måste betala för deras uppehälle genom socialförsäkringssystemet. Samt betala för allt de utnyttjar i välfärden som de inte betalar något till, då de inte betalar någon skatt: MVC, BVC, förlossningsvård, BB, sjukvård, läkarvård, dagis, skola, hemspråksundervisning och extra stöd i skolan av olika slag, kollo, HAB och BUP till dem som anses behöva det, yadayadayada... för att inte tala om polisiära och sociala insatser, domstolarnas arbete, kriminalvården, you name it. BARA en förlust för oss.
__________________
Senast redigerad av Grenar 2017-07-01 kl. 11:23.
Citera
2017-07-02, 01:32
  #56
Medlem
Antagonist88s avatar
Dina barn är världsmedborgare. Du skulle gett fan i att doppa ballen i gruset.
Citera
2017-07-02, 09:39
  #57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Nu är ju inte alla som flyttar hit flyktingar.. De flesta där jag bor har redan jobb. (Flyttat hit pga jobb)

Blandat typ 50% europa, 25%Asien och 25% Nordamerika.

Ja men då är det ju en helt annan sak. Jag tror inte NÅGON har något emot, att en civilingenjör utbildad på M.I.T. flyttar till Sverige. Helt oavsett om han är vit, svart, gul eller röd för den delen. Han kan börja jobba och betala inom loppet av ett par månader. Det är bara det, att enda gången människor av den kalibern flyttar hit, är om de har träffat en svensk kärlek och hon eller han vägrar att flytta från Sverige. Annars har ju högavlönade inget att vinna på att flytta till Sverige, de får bara betala en stor del av sin lön i skatt. Det är bidragsparasiterna som tjänar på att flytta just till Sverige där det är höga skatter och höga bidrag, samt där det mesta i välfärssystemet är gratis eller går att få gratis om man saknar inkomst. Och det vet den sorten om. Det är därför de kommer just hit.
Citera
2017-07-08, 10:59
  #58
Avstängd
Svennebajss avatar
Blandraser har ingen nationalitet. De finns lite här och där, precis som hundbajs.
Citera
2017-07-08, 12:01
  #59
Medlem
mannemusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja men då är det ju en helt annan sak. Jag tror inte NÅGON har något emot, att en civilingenjör utbildad på M.I.T. flyttar till Sverige. Helt oavsett om han är vit, svart, gul eller röd för den delen. Han kan börja jobba och betala inom loppet av ett par månader. Det är bara det, att enda gången människor av den kalibern flyttar hit, är om de har träffat en svensk kärlek och hon eller han vägrar att flytta från Sverige. Annars har ju högavlönade inget att vinna på att flytta till Sverige, de får bara betala en stor del av sin lön i skatt. Det är bidragsparasiterna som tjänar på att flytta just till Sverige där det är höga skatter och höga bidrag, samt där det mesta i välfärssystemet är gratis eller går att få gratis om man saknar inkomst. Och det vet den sorten om. Det är därför de kommer just hit.
Jo, jag är starkt emot det, det ska nämligen bara bo vita människor i det här landet, rätar vi upp skutan så kan vi fylla jobben i alla kategorier med etniska svenskar, av vilka idag, många lider av olika psykiska åkommor omedvetet för dem grundat i detta degenererade, rasblandade judesamhälle.

Det spelar ingen roll om rasfrämlingar bidrar till ekonomin, som jag sade, vi är nog mer produktiva, men även om så inte hade varit fallet, så går stammen före ekonomisk vinning eller någon påtvingad jävla "medmänsklighet", förstår man inte det är man efterbliven, eller kvinna.
Citera
2017-07-15, 20:10
  #60
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag kände en (nu död) som var 3/4 britt och en del indier (och den delen var absoluta överkasten dvs dom ser mer europeiska ut än andra indier). han gick i samma skola som kungen av Butan eller något annat lilleputtland. hans indiska drag syntes tydligt, även hos hans syskon.
Ser barnen svenska ut - stort grattis!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback