Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 02:57
  #1
Medlem
Hej!
Det är såhär att jag har en Golf -10 och jag har börjat märka att det knackar till och från från höger bakdäck när jag utför lite kraftigare vänstersvängar. Det låter ungefär som om något knackar i karossen. Det är en framhjulsdriven bil.
Jag har aldrig haft problemet innan och det började väldigt omedelbart efter att jag bytte till sommardäcken. Innan däckbytet hördes ingenting.
Vad tror ni det kan vara? Har ni varit med om det tidigare? Är det allvarligt eller är det något man kan åtgärda snabbt?
MVH
Citera
2017-06-22, 03:30
  #2
Medlem
TrotsTrollets avatar
Jag kan inte helt se hur bytet till sommardäck har påverkat saker och ting. Men i övrigt låter det väldigt mycket som att det kan vara hjullagren som är på väg att gå. DE kan håölla ett tag innan de går sönder. Fast är ofta ganska dyra att laga.
Citera
2017-06-22, 07:29
  #3
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Dags att efterdra hjulbultarna?
Citera
2017-06-22, 13:59
  #4
Medlem
Jag köpte nya däck idag och när dom skulle demontera av däcken så visade sig att bultarna på vänstra bakdäcket inte var tillräckligt åtdragna. Nu när jag kör så verkar allt vara normalt igen. Ingen kunde förklara hur det kunnat uppstå knackningar på höger sida bak dock.
Jag frågade runt lite innan och då fick jag veta att det kunde va bultarna som va problemet och det verkade vara så i detta fallet också.
Citera
2017-06-22, 19:55
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Bilar: köpråd --> Bilar
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback