Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 00:17
  #1
Medlem
Hej,
Jag har funderat över att skapa en sajt för att underlätta mitt jobb.
Ska försöka förklara utan att avslöja för mycket

Jag vill ha en sajt där man kan söka på, säg skola. och när man sökt på det så kommer man in på en sida som visar dagens schema i kalenderform. Jag vill att kalendern ska vara ganska avancerad så man kan klicka på en händelse och läsa mer.

Sen vill jag att administratör för skolan ska kunna logga in och lägga in scheman varje vecka.
jag vill att sajten ska vara förberedd för ganska många "skolor" och även finnas som app.

Min fråga är hur långt jag kan komma utan någon större kunskap om programering med hjälp av tex Wordpress eller liknande med köpt mall.
Finns det andra program som är lämpligare? kan jag använda Dreamweaver (behärksar det hyfsat)

Tack på förhand!
Citera
2017-06-22, 00:53
  #2
Medlem
Det kanske går att knåpa ihop något med plugins osv som får det att fungera sisådär. Lär dock inte se så proffsigt ut, speciellt inte om du endast kommer använda dig av en färdig mall.
Dock lär du fortfarande behöva erfaranhet i wordpress för att det ens ska gå ihop.

Att få en app på det är bara att glömma utan att kunna programmera på riktigt dock.
Citera
2017-06-22, 07:05
  #3
Medlem
merlin2s avatar
allt detta kan du göra via google calendar,
skapa en kalender, fixa till rättigheterna om vem som får göra vad, anpassa html direkt på google calender sidan och ta koden och klistra in den på hemsida, voila du är klar.

Sedan är det bara att ändra i google calender och det per automatik ändrar sig på hemsidan.
Enkelt och effektivt.
Citera
2017-06-22, 15:58
  #4
Medlem
Eftersom du tänker att det ska bli ganska stort och även ha appar till tjänsten så tycker jag inte att du ska använda Wordpress, Wix eller annan CMS. Det blir bara tungrott och massor av bloat som du inte behöver. Jag har svårt att tänka mig att det ens går med Wix.

Se till att hitta en programmerare som kan hjälpa dig med arkitektur och utveckling.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback