Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-21, 22:51
  #1
Avstängd
4Honors avatar
Tvättade bilen idag för 200:-, deras billigaste paket. Har en tjänstebil som kvitteras ut & in respektive 06 & 16 varje dag. Idag jobbade jag över och påbörjade biltvätt ca 16:30. När jag står och glor på bilen så ser jag att rutorna är nere. Eftersom jag var ensam där så lät jag det bara vara och hoppades på det bästa. När vi kommer till slutet så börjar biltvätten med fläktarna för att torka bilen, och först då märker jag att det finns en stoppknapp utanför själva tvätten. Sket i den och lät den torka klart, så tog jag av mina byxor och la dom i förarsätet och åkte hem.

Klockan är nu 22:48 och ingen från jobbet har hört av sig om bilen. Jag planerar att anmäla den stulen imorgon bitti, att jag blev rånad eller så. Bilen står här hemma men den är helt förstörd. När jag öppnade bildörren så var det som att någon satt i förarsätet och hällde ut en hink vatten á 10L. Radion är trasig och den elektroniska handbromsen fungerar inte. Det är konstiga färger på vindrutan invändigt och det stinker kemikalier. Den har stått blöt nu i över 6 timmar och jag tänker helt enkelt köra på en historia att jag blev rånad och dom tog bilen

Bor i en liten ort så det kan förklara varför det inte fanns vittnen osv.

Iallafall, hur låter det här?
Citera
2017-06-21, 23:01
  #2
Medlem
Xer0s avatar
Hur lyckas man med detta TS?
Citera
2017-06-21, 23:08
  #3
Medlem
Om du ändå ska ljuga varför göra det komplicerat? Slå sönder fönsterrutorna och säg att någon vandaliserade bilen under natten.
Citera
2017-06-21, 23:11
  #4
Medlem
Servals avatar
Du tar ju det på försäkringen. Eller så kan du ju ta din Bugatti till jobbet imorgon?
(FB) jag vädjar till dig som körde på min bil utanför centralen
Citera
2017-06-21, 23:17
  #5
Medlem
Och jag som tyckte jag var klantig när jag glömde fälla in sidospeglarna...
Citera
2017-06-21, 23:56
  #6
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Härlig historia! Varför tog du av byxorna?
Citera
2017-06-22, 00:45
  #7
Medlem
MADs avatar
Det låter som om du hittat på allt, vilket du också har gjort.
Citera
2017-06-22, 03:32
  #8
Medlem
Varför anmäla den stulen?
Åk iväg långt bort o kör in den i ett träd.
Fejka din egen död och kvittera ut stor livförsäkring via bulvaner.
Byt Identitet och var Batman på kvällarna.

Eller så kan du bara säga som det var och företaget låter sin försäkring lösa ut....
Citera
2017-06-22, 06:10
  #9
Medlem
Säg som det är istället. Man kommer att skratta åt det, och du bör och kan skratta med. Det lägger sig så småningom. Företagets försäkring täcker, möjligen kan du få hjälpa till med självrisken. Varför krångla till det?
Citera
2017-06-22, 11:09
  #10
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Honor
Tvättade bilen idag för 200:-, deras billigaste paket. Har en tjänstebil som kvitteras ut & in respektive 06 & 16 varje dag. Idag jobbade jag över och påbörjade biltvätt ca 16:30. När jag står och glor på bilen så ser jag att rutorna är nere. Eftersom jag var ensam där så lät jag det bara vara och hoppades på det bästa. När vi kommer till slutet så börjar biltvätten med fläktarna för att torka bilen, och först då märker jag att det finns en stoppknapp utanför själva tvätten. Sket i den och lät den torka klart, så tog jag av mina byxor och la dom i förarsätet och åkte hem.

Klockan är nu 22:48 och ingen från jobbet har hört av sig om bilen. Jag planerar att anmäla den stulen imorgon bitti, att jag blev rånad eller så. Bilen står här hemma men den är helt förstörd. När jag öppnade bildörren så var det som att någon satt i förarsätet och hällde ut en hink vatten á 10L. Radion är trasig och den elektroniska handbromsen fungerar inte. Det är konstiga färger på vindrutan invändigt och det stinker kemikalier. Den har stått blöt nu i över 6 timmar och jag tänker helt enkelt köra på en historia att jag blev rånad och dom tog bilen

Bor i en liten ort så det kan förklara varför det inte fanns vittnen osv.

Iallafall, hur låter det här?
Det låter galet, att du planerar att anmäla bilen stulen alltså.
Korkade bonne, tala om vad som hänt istället. Ärlighet vara längst.
Citera
2017-06-22, 21:34
  #11
Medlem
Folkpisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Honor
Tvättade bilen idag för 200:-, deras billigaste paket. Har en tjänstebil som kvitteras ut & in respektive 06 & 16 varje dag. Idag jobbade jag över och påbörjade biltvätt ca 16:30. När jag står och glor på bilen så ser jag att rutorna är nere. Eftersom jag var ensam där så lät jag det bara vara och hoppades på det bästa. När vi kommer till slutet så börjar biltvätten med fläktarna för att torka bilen, och först då märker jag att det finns en stoppknapp utanför själva tvätten. Sket i den och lät den torka klart, så tog jag av mina byxor och la dom i förarsätet och åkte hem.

Klockan är nu 22:48 och ingen från jobbet har hört av sig om bilen. Jag planerar att anmäla den stulen imorgon bitti, att jag blev rånad eller så. Bilen står här hemma men den är helt förstörd. När jag öppnade bildörren så var det som att någon satt i förarsätet och hällde ut en hink vatten á 10L. Radion är trasig och den elektroniska handbromsen fungerar inte. Det är konstiga färger på vindrutan invändigt och det stinker kemikalier. Den har stått blöt nu i över 6 timmar och jag tänker helt enkelt köra på en historia att jag blev rånad och dom tog bilen

Bor i en liten ort så det kan förklara varför det inte fanns vittnen osv.

Iallafall, hur låter det här?

Dumfan som skriver på nätet vad du ska göra. Du kan radera ditt inlägg men du kan inte radera mitt citerande eller cachen som sökmotorerna och indexerande sidor gör.

Hoppas du blir av med jobbet och blir anmäld för falsk angivelsk/tillvitelse etc.
Citera
2017-06-22, 21:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Härlig historia! Varför tog du av byxorna?
För att han hade badbyxor under.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback