Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 18:35
  #25
Medlem
Industrihampa - strains med mycket cbd, och väldigt Lite thc fungerar som Adaptogen och försätter kroppen i jämvikt /homeostas.
Googla på det endocannabinoida systemet.
Det man tillför är phytocannabinoider (från växter)= cbd. Finns 85 cannabinoider, Och man har receptorer naturligt i kroppen för dessa.
Finns mer och mer att läsa, men nu börjar läkemedelsindustrin få upp ögonen, cbdoljorna har nu läkemedelsklassats i Sverige.

Indica/cbd är nyckelordet.
Citera
2018-04-18, 00:45
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majeztic
Försöker följa debatten i USA om marijuana där man tillåter det i flera stater. Jag lider av väldigt hög ångest och har provat allt i medicinsk väg utan några större resultat så jag är rätt desperat att hitta något som kan hjälpa. Någon med erfarenhet av detta som kan säga om det kan hjälpa eller ej? CB oljor? Röka?

har stor erfarenhet, det hjälper (vissa strains hjälper inte dock) men kan ge mer ångest om du röker mycket och ofta sen inte får röka på ett tag, men håller du det på en balanserad nivå är det medicin!
Citera
2018-05-20, 21:18
  #27
Medlem
storpungens avatar
CBD-dominanta strains är det som gäller
Citera
2018-05-20, 21:27
  #28
Medlem
maskerades avatar
Det hjälper mot min ångest men ibland blir det värre...överlag skulle jag säga att det hjälper men det är väl för att jag är van vid effekterna och inte reagerar särskilt starkt på de psykadeliska aspekterna som kan göra ångesten värre
Citera
2018-06-02, 07:36
  #29
Avstängd
Plaguetongues avatar
många droger hjälper mot ångest, allt som gör dig berusad eller att du mår bra.

Men ja och nej, det hjälper mot ångest medans du är hög, men röker du en fredag kväll så kommer din ångest vara densamma på lördagen
Citera
2018-06-02, 09:34
  #30
Medlem
Ranndalls avatar
Vi vet att thc kan öka ångest och minska ångest vid lägre doser. Finns andra ämnen än thc som samverkar i detta. Så val av strain är nog viktigt.

Sen finns det även en gen som många människor bär på som gör att du med större sannolikhet får ångest av cannabis.

Så med andra ord går det inte att svara på. Du får experimentera själv och se va som funkar eller inte
__________________
Senast redigerad av Ranndall 2018-06-02 kl. 09:36.
Citera
2018-06-06, 23:14
  #31
Medlem
sluskjohans avatar
Det enda som hjälper min ångest är hasch med hög cbd halt. Dunder weed med nästan bara thc gör ångesten värre för mig.
Citera
2018-06-11, 06:52
  #32
Medlem
FiffelMona2.0s avatar
I början kunde det hjälpa mig, för stunden om jag inte rökte speciellt mycket. Gärna nåt indica. Jag sov också mycket bättre, behövde inte ligga vaken och oroa mig över saker vilket faktiskt höjde min livskvalité. Men efter ett tag (2 år typ) så blev det tvärt om, jag fick hjärtklappning och förhöjd ångest.

Så om du ska testa, rök med måtta!

Jag tror inte att medicin är vägen att gå mot ångest som har uppkommit efter någon speciell händelse. Tyvärr finns det nog inga genvägar utan man måste jobba med sig själv stenhårt.
Citera
2018-06-11, 19:14
  #33
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Det enda som hjälper min ångest är hasch med hög cbd halt. Dunder weed med nästan bara thc gör ångesten värre för mig.
Amen till detta. Hög THC tenderar att förvärra symptomen. Tyvärr är hög-CBD weed svårt att få tag på i Sverige
Citera
2019-04-03, 08:46
  #34
Medlem
Jag har åxå mycket ångest + några diagnoser medicinerar...det känns skapligt..men det där med cannabis ger mig enorm ångest....men däremot om jag tar en 37a brännvin och röker en holk då blir det underbart...Dan
Citera
2019-04-03, 10:05
  #35
Medlem
prokaryotkungens avatar
Hade panikattacker och ångest som fan i perioder.
Löste en del problem i mitt liv samtidigt som jag använde psykedelia (svamp) och cannabis några gånger i månaden under typ 2 år.

Det botade inte mig per se, men det hjälpte mig att förstå mig själv bättre, sätta upp en egen levnadsplan och bestämma mig för att vara lycklig.

Cannabis använder jag fortfarande. 2-6 gånger i månaden.
Röker och fnular på livet, kommer ut med nytt lugn och kraft och det håller sig på en bra nivå efter det.
Har prövat att vara utan cannabis i flera år och min ångest är i princip borta
Citera
2019-04-03, 10:49
  #36
Medlem
nutkjells avatar
Verkar vara riktigt individuellt, speciellt om en köper på gatan och inte direkt vet vad en får.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback