Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-21, 19:52
  #1
Medlem
För en månad sedan fick jag kontakt med en tjej via Tinder. Vi är båda 20. Vi talades vid ett tag via telefon, varpå efter en vecka ungefär frågar jag om hon vill ses eftersom jag råkade vara i hennes trakter, vilket är ungefär en timme från mig. Hon var på, och vi spenderade kvällen med att åka runt i min bil till diverse platser. Vi var vid strandkanten och såg solnedgången. Vi promenerade längst med den, och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi åkte vidare mot ett annat ställe, där vi satt på en bänk och pratade i ungefär två timmar. Allt detta skedde mellan ~21:30 och 01:30. Ursprungligen var detta inte alls tänkt att det skulle vara en dejt, men kvällen blev verkligen till den bästa jag haft. Vi klickade som ingen av oss upplevt förr, och vi skiljdes åt med en kram då jag lämnade henne hos sig och tackade för kvällen. Vi hade kontakt de kommande dagarna, och bestämde oss för att ses igen, 3 dagar efter den första träffen. Även denna gång åkte vi på något av en roadtrip, satte oss vid fina platser och pratade. Ännu en gång hade vi jättetrevligt med varandra, och skiljdes åt med en kram.

Efter den andra träffen gick det ~10 dagar. Vi båda var ganska upptagna med studentvecka, jobb och allt däremellan. Jag skrev till henne något i stil med "Jag hoppas att du inte skräms iväg nu, men jag börjar sakna att umgås med dig." - Svaret jag fick var ju en dröm. "Haha men neej, jag känner faktiskt likadant. Vi borde ses igen".

Det var i denna vevan som vi spikade den tredje träffen. Hos henne skulle vi vara, och eftersom det tyvärr fick bli rätt sent så skulle jag sova över. Ensam hemma var hon dessutom. Jag kom dit, och vi spenderade större delen av kvällen i hennes säng. Vi var båda väldigt trötta, och skulle egentligen sovit för många timmar sedan eftersom klockan redan passerat 04. "Nej, ska vi ta en godnattkyss och lägga oss?" säger jag, i hoppet om att få kyssa denna i mina ögon underbara tjej. Jag förväntar mig ett blygsamt "Ja", men vad jag får är allt annat än förväntat. Nästan samtidigt som jag frågar hoppar hon närmre mig medan vi ligger ner, och börjar hångla. Jag hänger på, inget tvek. Vi håller på i säkert 10 minuter. Tar på varandra. Smeker henne. Ni vet vad som gäller. Vi går ner på varandra, och vi har sex.

Spola fram till morgondagen. Vi har det återigen mycket trevligt. Konversation flyter på som vanligt. När det är dags för mig att åka hem på eftermiddagen så säger hon: "Vi får höras i veckan, du är ju ledig eller hur?". Intressant, hon visar redan intresse på att ses igen tänker jag. Vi säger adjö med en vanlig kyss. Sedan den dagen har vi haft kontakt varje dag över telefon. Idag är det 10 dagar sedan.

Så till mitt problem. Denna tjejen visar sitt intresse för mig dagligen över bland annat Snapchat. Hon vill ofta att jag frågar henne saker, och vice versa. Jag kommer inte berätta allt som sägs, men jag är fullkomligt övertygad om att hon vill träffa mig igen. MEN, denna lediga vecka jag hade (förra veckan) kom aldrig att utnyttjas. Jag kollade läget med henne och frågade om hon ville styra något framåt veckans slut, men hon skulle festa? Okej tänker jag, vad säger du om nästa helg? (Eftersom vi båda jobbar tidigt måndag-torsdag denna veckan). Nej, då ska hon tydligen ha tjejmiddag på lördag, fira midsommar på fredag och förbereda inför midsommar på torsdag. Visst, hon är upptagen, men det börjar ju lukta unket. Hon föreslår inga andra dagar, inga kompromisser. Hon fortsätter kontakta mig dagligen, jag likaså. Vi har fortfarande lika trevligt trots att vi inte ses, och hon visar samma intresse som förut. Hon börjar även bli lite mer vågad så att säga, men bristen på initiativ från henne börjar störa mig något.

Vi har hamnat mitt i midsommar, hennes födelsedagsfirande, fest och diverse annat. Jag frågade henne om vi borde ställa in siktet på nästa helg? (Alltså typ lördag 1 juli). Nej, då ska hon tydligen festa. Gav ett slutligt alternativ för torsdag 29/6, varpå hon svarade "Mjaaa kanske det".
För att visa så mycket intresse som hon vanligtvis gör, så blir hon helt iskall när jag tar upp en ny träff. Jag vet inte om det är jag som överanalyserar och att hon faktiskt är upptagen (vilket hon till stor del är). Men om jag vore så intresserad av någon, då kanske jag skulle offra en fest, en tjejmiddag eller liknande för att spendera mer tid med personen. Hur hade ni bedömt situationen? Jag är faktiskt ganska nära på att bara fråga henne rakt ut vad fan det är frågan om, men jag vill inte förstöra det fina som vi har (eller hade). Oklart.

TL;DR: Träffat en tjej tre gånger. Första & andra träffen helt underbara. Tredje träffen hos henne = Sex. Vi klickar som fan. Hon visar tydligt intresse, jag likaså. Men när jag föreslår nya träffar så är hon ständigt upptagen. Verkar inte vilja flytta på något eller offra någon fest för att ses. Fortsätter dock visa intresse för mig, men absolut noll intresse för att försöka få en träff att ske. Vad fan är det som händer?

EDIT: Värt att tillägga är att hon blev brutalt dumpad av sitt ex för ungefär ett år sedan, och utifrån vad hon berättat så har hon svårt att släppa in folk och jag anar att hon kanske är rädd för att få riktiga känslor för någon igen. Kanske värt att överväga för er mina kära analytiker.
__________________
Senast redigerad av runkeballN 2017-06-21 kl. 20:02. Anledning: Vill erbjuda en kortare version för de som inte orkar läsa mitt inlägg.
Citera
2017-06-21, 20:03
  #2
Medlem
ascHacks avatar
Sluta föreslå nya dejter. Hon vill uppenbarligen inte verka för "lätt", men hon är fortfarande lika intresserad med tanke på att hon skriver som förut så hon gör inget jättebra jobb. Låt henne ta steget.

Du kan även leka med tanken att hon inte är redo för/vill ha förhållande, att hon träffar olika killar, eller att du har för liten penis.
Citera
2017-06-21, 20:04
  #3
Medlem
Du är en reservare. I brist på annat. Kanske då.
Citera
2017-06-21, 20:08
  #4
Avstängd
jag hade frågat rakt ut vad hon vill med detta ? skulle fått en konstig känsla att hon alltid va upptagen , och är hon det så är väl en enkel förklaring på sin plats
Citera
2017-06-21, 20:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Sluta föreslå nya dejter. Hon vill uppenbarligen inte verka för "lätt", men hon är fortfarande lika intresserad med tanke på att hon skriver som förut så hon gör inget jättebra jobb. Låt henne ta steget.

Du kan även leka med tanken att hon inte är redo för/vill ha förhållande

Bra tips. Ska nog verkligen göra det. Det där med förhållande verkar också troligt, då hon gång på gång sagt att förhållande suger. Att hon träffar andra killar är väldigt osannolikt. Hon har så mycket kontakt med mig att jag i princip vet exakt vad hon gör varje dag, vilket är att glida runt hemma för det mesta. Och min penis uppskattar jag till 16-17cm så förhoppningsvis duger den. Hon klagade verkligen inte iallafall, varken under eller efter haha.
Citera
2017-06-21, 20:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Du är en reservare. I brist på annat. Kanske då.
Kan väl vara möjligt, men jag tvivlar på det. Men man ska aldrig säga aldrig.
Citera
2017-06-21, 20:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballN
Kan väl vara möjligt, men jag tvivlar på det. Men man ska aldrig säga aldrig.

Om du tvivlar. Varför då starta en tråd och fråga Flashback relationsexperter?
Citera
2017-06-21, 20:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Om du tvivlar. Varför då starta en tråd och fråga Flashback relationsexperter?

Jag betvivlade just denna teori.
Citera
2017-06-22, 01:03
  #9
Medlem
Fioreens avatar
Låt henne ta nästa initiativ till att ses och om jag var du hade jag nog inte tagit initiativ till första kontakt heller. Om hon inte tar initiativ till att ses den närmsta tiden, förklara att du är intresserad och fråga om hon känner detsamma.
Citera
2017-06-22, 06:54
  #10
Medlem
Jinxess avatar
Tagga ned. Lättsam kontakt över sociala medier är en sak men hon kanske har denna med dig samtidigt som hon gör annat? Vem vet, hon kanske har försakat vänner och familj till förmån för skolan och tar nu igen detta. Jag vet att det kan kännas konstigt när man är förälskad och vill ha gensvar som matchar ens egen men hon är inte en kopia av dig utan snarare en spegel.

Spegelbilden du ser av dig själv visar att du borde ge henne utrymme. Det går bra, förstör inget nu med meningslöst grubblande.
Citera
2017-06-22, 13:36
  #11
Avstängd
moluskens avatar
DU hade henne MEN du funkade upp allt genom att vara för förutsägbar, även efter sexet så måste man vara lite "upptagen" det verkar bara som att du inte har något liv och vill träffa henne hela tiden. det blir väldigt oattraktivt. har själv gjort samma misstag flera gånger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback