Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-21, 19:25
  #1
Medlem
Jag har en gammal "synd" i en oavslutad C-kurs från ett universitet här i landet. Jag har färdigställt en tenta samt skrivit C-uppsats (båda godkända), men det fattas en sista deltenta för att kursen ska vara helt färdig. Motsvarande 7,5p i gamla poängsystemet (före 2007) fattas.
Befinner mig nu i ett läge då jag skulle vara hjälpt av att ha denna C-kurs färdigställd för att kunna inkludera den i en ny examen.
Den påbörjades alltså både i gamla betygssystemet och i gamla poängsystemet, vill minnas att året var 2004. Någon som känner till om det är möjligt att få tenta av de poäng som saknas?
Citera
2017-06-21, 20:21
  #2
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamnvartagna
Jag har en gammal "synd" i en oavslutad C-kurs från ett universitet här i landet. Jag har färdigställt en tenta samt skrivit C-uppsats (båda godkända), men det fattas en sista deltenta för att kursen ska vara helt färdig. Motsvarande 7,5p i gamla poängsystemet (före 2007) fattas.
Befinner mig nu i ett läge då jag skulle vara hjälpt av att ha denna C-kurs färdigställd för att kunna inkludera den i en ny examen.
Den påbörjades alltså både i gamla betygssystemet och i gamla poängsystemet, vill minnas att året var 2004. Någon som känner till om det är möjligt att få tenta av de poäng som saknas?

Allmänna regler finns på den här sidan, och som framgår där:

Citat:
Om du har påbörjat en utbildning har du även generellt sett rätt att slutföra den. (...)

Generellt sett gäller att du har rätt att slutföra utbildningen vid den högskola eller det universitet där du påbörjade den. (...)

När du vill återuppta dina studier igen efter ett studieuppehåll ska du börja med att i god tid kontakta din högskola.

Det första du bör göra är alltså att kontakta studievägledningen på aktuell institution för att fråga om den här kursen och hur/när du kan slutföra den eller motsvarande ersättningskurs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback