Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-24, 13:00
  #13
Medlem
Jag drack inte lika mycket som ahees men var uppe på 5-6 koppar om dagen och började få mer och mer problem. Konstig mage, huvudvärk och darrningar, så min lösning var att dra ner på koffeinet.

Nu dricker jag bara koffeinfritt på morgonen och den psykologiska kopplingen finns forfarande inbränd i minnet så det blir uppiggande åndå.

Riktigt kaffe får vänta till efter lunch och det fungerar jättebra. Dessutom har den genomsnittliga konsumtionen gått ner till omkring 3 koppar om dagen. Sen kan du dricka rött té eller yogi té (dyrt men gott och kryddigt)
Citera
2017-06-24, 13:08
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
24 timmar, nej.
Hade det varit det hade man aldrig kunnat somna.

10 timmar är koffein aktivt, hur länge det är i kroppen vet jag ej.

Så du menar att man inte kan sova på natten om man dricker kaffe på kvällen ? Alltså att man inte kan somna under de 10 timmar du menar att koffein är aktivt.

Så är det naturligtvis inte men visst är det många som har svårt att somna om de dricker kaffe sent på kvällen.
Citera
2018-12-23, 10:34
  #15
Medlem
Varning för att sluta med kaffe.

Jag skadade mig i strupen och fick ordination att sluta med kaffe.

Det var jobbigt och ohälsosamt. Mådde piss i 7 dagar svettades sov darrade deprimerad, men värst av allt! Förstoppad helt stopp i röven i 14 dagar. Inte ens laxermedel eller en tub i röven av doktorn hjälpte.

Efter 14 dagar drack jag en kopp och bajsade genast därefter 1,2 kilo bajs och mådde toppen. Nu dricker jag kaffe igen och är en frisk och pigg människa. Sluta aldrig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback