Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-21, 14:25
  #1
Medlem
Ördögs avatar
S-infos flitigaste ordproducent Anders Forss, vida berömd för sin återkommande prognos att stödet för SD håller på att minska och att partiet kommer att landa på max 10 procent i nästa val, gör i dagens inlägg en regelrätt invit till alla SD-sympatisörer. Han ställer en rad frågor om SD:s enligt hans förmenande helt galna uppfattning av den svenska särarten, och ber om svar från motståndarlägret. Som ni ser är frågorna av den naivaste arten, men nog kan man väl ge fullödiga svar på dem trots det?

Citat:
Mina frågor till de som företräder SD lyder därför som följer:

  • Är det viktigt att bevara kulturell särart?
  • Om svaret är ja – Varför?
  • Spelar det någon roll vilken hudfärg ens biologiska barn har?
  • Är ett barn som har föräldrar av olika etnicitet mindre älskat av sina föräldrar?
  • Är det fel att uppmana till äktenskap mellan en Europe och en Afrikan, Asiat eller Latinamerikan?
  • Spelar det någon roll i yrkeslivet om mina kollegor är av samma etniska härkomst som jag?
  • Har det någon betydelse vilken religion vi bekänner oss till förutsatt att den följer skrifterna och likt alla religioner föraktar våld och predikar gränslös kärlek?
  • Har det någon betydelse vilken sexuell läggning en människa har?
  • Har pengar och rikedom betydelse i bedömningen av en människas kvalitéer?
Detta är bara några av alla de frågor jag tycker vi alla bör tänka på och som jag tycker att SD:s ledande företrädare bör svara på.
Därefter följer en pratig utläggning om hur de flesta människor i grund och botten är goda, hur viktigt det är att lära känna andra kulturer och så vidare. Slutappellen lyder:

Citat:
Största vinsten skulle sannolikt bli att den som gör detta inser att alla människor i grund och botten är lika även om vi från tid till annan kan tycka olika.

Därför ser jag med spänning fram mot kommentarer från SD sympatisörer som besvarar de inledande frågorna – Vem vet kanske kan jag lära mig något nytt utifrån de svar jag får.

Jag tvivlar personligen att Forss är av den typen som är bryr sig om att lära sig nya ting, men man kan ju alltid svara ändå!

http://blogg.vk.se/andersforss/2017/...r-pa-okunskap/
Citera
2017-06-21, 14:32
  #2
Medlem
Vad är problemet?
Är det för att han ställer frågor som är viktiga för honom eller är problemet att företrädare för SD ska behöva förklara sina ståndpunkter?
För frågorna i sig kan knappast vara svåra att svara på. Jag skulle tro att man får alla rätt på dem.
Citera
2017-06-21, 14:46
  #3
Moderator
Strix m/94s avatar
Från Partier och partipolitik till Politiker.

Strix/Mod
Citera
2017-06-21, 14:54
  #4
Medlem
jag svarade på hans frågor, skall bli intressant och se om man får någon respons.
Citera
2017-06-21, 14:58
  #5
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
jag svarade på hans frågor, skall bli intressant och se om man får någon respons.

Vad skrev du då?

Anders Forss verkar tycka att alla människor är ett oskrivet blad och kulturer och etnicitet är helt obetydligt. En kulturmarxist alltså.
Citera
2017-06-21, 15:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vad skrev du då?

Anders Forss verkar tycka att alla människor är ett oskrivet blad och kulturer och etnicitet är helt obetydligt. En kulturmarxist alltså.
jag frågade faktiskt om han var en kulturelativist. ajg svarade ja på fråga ett och på tvåan sa jag
att jag gillar Svensk och västerländsk kultur eftersom den är överlägsen, trean blev nej eftersom för
mig är frågan rent akademisk, fyran sa jag vet ej, enormt korkad fråga för övrigt, femman blev ja eftersom ingen har rätt att kommendera mig vem jag skall gifta mig med. sexan blev beror på men
oftast ja, på sjuan svarade jag ja eftersom det inte finns några fredliga religioner förutom Jainism och
speciellt inte islam. Åttan blev nej eftersom det inte angår mig vem som ligger med vem så länge det är frivilligt och inte involverar barn, sista frågan tyckte jag var väldigt konstig vilket jag påpekade men svaret blev nej.
Citera
2017-06-21, 15:44
  #7
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyclextier
Vad är problemet?
Är det för att han ställer frågor som är viktiga för honom eller är problemet att företrädare för SD ska behöva förklara sina ståndpunkter?
För frågorna i sig kan knappast vara svåra att svara på. Jag skulle tro att man får alla rätt på dem.

Kan problemet vara hans skeva antaganden om vad SD-anhängare överhuvudtaget bryr sig om? Jag röstar på SD för att de är det enda riksdagspartiet som har kritiserat att man har gjort genuspseudovetenskap till en statsreligion som erhåller tiotals miljarder skattekronor årligen, som har kritiserat den massiva finansieringen av postmarxistisk ideologi och att tillämpa dess rasistiska och sexistiska dogmer praktiskt, som har kritiserat att man spenderar enorma mängder offentliga medel på islamister och deras verksamhet, för att de har kritiserat att man bedriver en katastrofal och samhällsdestruktiv massinvandringspolitik med obildade och lågutbildade från tredje världen (och dessutom missbrukar asylrätten för att genomföra den), att svenska staten systematiskt har monterat ned statens fullföljande av dess mest rudimentära uppgifter (som att upprätthålla lag och ordning, stå för det inre och yttre skyddet, upprätthålla ett totalförsvar o.s.v.). Han berör inget av allt det som är relevant med sina frågor.

Och i de fall jag inte håller med SD, eller har förtroende för SD, så är det i frågor där de står för exakt samma politik som Sjuklövern, d.v.s. även om jag inte skulle rösta på SD, så skulle jag fortfarande aldrig någonsin rösta på S eller resten av Sjuklövern. Dessutom anser jag att de sjuklöverister som bl.a. har deltagit i de senaste regeringarnas landsförräderi med Muslimska brödraskapet ska ställas inför riksrätt. Det är inte irrelevant, eftersom varje gång en sjuklöverist eller en regimlojal svensk vill ifrågasätta att någon väljer att rösta SD, så förefaller man underförstått mena att man skulle istället rösta på Sjuklövern om man inte röstade på SD. Men jag kommer ju aldrig någonsin rösta på Sjuklövern eller dess avknoppningar, helt oavsett om alternativet till det vore SD eller något annat som kännetecknas av att det är bättre än Sjuklövern (och det mesta här i världen är bättre än sjuklöverismen).

Jag har rimligtvis lätt för att se vilka slags partier jag tusen gånger hellre skulle rösta på än SD, det räcker ju med att se på många andra länder där sådana partier är i majoritet. Men i Sverige finns de överhuvudtaget inte som ett alternativ vid val. Det huvudsakliga valet är mellan den världsunika och katastrofala sjuklöverismen å ena sidan, samt den i hög grad sjuklöveristiska, men på några punkter ändå mer normala, SD-politiken. Så länge det är valmöjligheterna, så blir valet alltid SD.

Men det är så klart fritt fram för dessa idioter och psykopater inom sjuklövern att ställa liknande frågor som väldigt uppenbart försöker förespegla att SD-anhängare skulle endast bestå av människor som är helt fixerade vid ras och härkomst, trots att de själva nu i ett par årtionden har gjort den rasistiska och sexistiska postmarxistiska ideologin till statsreligion.

Men jag bryr mig så klart inte om att stollar som han skjuter sig själva i foten med liknande inlägg. Lycka till med att locka tillbaka några väljare med den metoden!
__________________
Senast redigerad av Europe 2017-06-21 kl. 15:52.
Citera
2017-06-22, 09:05
  #8
Medlem
M829A3s avatar
Värt att notera att IP-adressen på dem som kommenterar på hans blogg registreras,så uttryckandet av alltför politisk inkorrekta åsikter är nog inte smart.
Citera
2017-06-22, 09:31
  #9
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
jag svarade på hans frågor, skall bli intressant och se om man får någon respons.

Meningslöst att debattera med en vägg. Ägna ingen energi åt det är fruktlöst.
Citera
2017-06-22, 11:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Meningslöst att debattera med en vägg. Ägna ingen energi åt det är fruktlöst.
Faktum är att han svarade, mest nonsens men ändå, skall bli kul att se hur länge han håller ut, kommentarerna var inte nådiga.
Citera
2017-06-26, 23:07
  #11
Medlem
ohh gosse har han tagit sig vatten över huvudet, det finns flera där som är ytterst kritiska till honom och han blir mer och mer desperat. Denna tomte har tydligen aldrig fått mothugg tidigare.
Citera
2017-06-27, 17:17
  #12
Medlem
Det är alltid lika roligt att se när invandringsvurmare och extremvänstern vill debattera med SD. De har så många argument som har låtit så bra i deras egna huvuden. Sen slår de knut på sig själva när någon besvarar deras argument och går då istället till personangrepp. Samma sak varje gång. Om 20 år när vi tagit hand om dessa kräk är det i alla fall en sak som jag kommer sakna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback