Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-21, 14:10
  #1
Medlem
Signaturums avatar
Hejsan! Har en Galaxy S7, och på sistone har det börjat komma upp notifikationer ifrån telefonen att vissa program som drar batteri har försatts i viloläge.
Varierar lite vad det är för appar, idag gällde det t.ex min mobilbank/swish/bank-id vilket gick mig att bli lite orolig.
Bör jag vara orolig, eller är detta normalt?
Om inte, hur fixar jag det?

Har både avast och malwarebytes på telefonen, ingen har hittat något.
Citera
2017-06-21, 15:43
  #2
Medlem
m42stahlhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Hejsan! Har en Galaxy S7, och på sistone har det börjat komma upp notifikationer ifrån telefonen att vissa program som drar batteri har försatts i viloläge.
Varierar lite vad det är för appar, idag gällde det t.ex min mobilbank/swish/bank-id vilket gick mig att bli lite orolig.
Bör jag vara orolig, eller är detta normalt?
Om inte, hur fixar jag det?

Har både avast och malwarebytes på telefonen, ingen har hittat något.

Det där låter ju inte bra, är det bara "känsliga" appar som Bank-ID, Mobilbank etc. som öppnas? Jag är inte så kunnig inom området men det verkar ju konstigt.
Citera
2017-06-21, 16:17
  #3
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m42stahlhelm
Det där låter ju inte bra, är det bara "känsliga" appar som Bank-ID, Mobilbank etc. som öppnas? Jag är inte så kunnig inom området men det verkar ju konstigt.


Ibland har typ Spotify öppnats, en app som heter fing, något spel, en annan app som heter CM - applock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback