Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-21, 13:07
  #1
Medlem
saraandersson222s avatar
hej min hund som är en shih tau har ett svullet öga. vi var ute och gick, när vi kom hem så såg jag ögat. han gnodde och jag tog bort ett grässtrå som var fast i ögat. trodde svullnaden skulle gå ner men nej. dagen efter så har han fortfarande ett svullet öga. svullnaden är främst vid fram delen av ögat(delen närmast nosen) ögat är inte rött, har inte något konstigt slem eller onormal vätska. ögat för sig ser helt normala ut. han tårar LITE. han har INTE haft problem med ögonen innan och ingen veterinär har kommenterat dom.

vad kan det vara?

PROBLEM! har inget körkort än och ingen som kan köra mig o hunden till djursjukhuset. vad skulle ni göra?
__________________
Senast redigerad av saraandersson222 2017-06-21 kl. 14:05.
Citera
2017-06-21, 13:11
  #2
Medlem
djur veterinär?
Citera
2017-06-21, 13:19
  #3
Medlem
Klart som fan du skall åka till veterinären med en sådan sak. Inget att tveka på som djurägare. Inga amatördiagnoser gällande djurens ögon.
Citera
2017-06-21, 13:25
  #4
Medlem
saraandersson222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel8872
djur veterinär?

jag var hos veterinären för ett par dagar sedan om en annan sak. (innan detta hände). vill inte att ägaren ska tycka att jag åker in till veterinären så fort något är fel. är dotter till ägaren
Citera
2017-06-21, 13:46
  #5
Medlem
Strunta i vad andra tycker, det är hunden det gäller. Min fick samma problem när den blivit ormbiten, men blev rent allmänt ganska dålig. Detta måste du kolla upp!
Citera
2017-06-21, 13:47
  #6
Medlem
saraandersson222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Strunta i vad andra tycker, det är hunden det gäller. Min fick samma problem när den blivit ormbiten, men blev rent allmänt ganska dålig. Detta måste du kolla upp!

okej då ringer jag
Citera
2017-06-21, 13:56
  #7
Medlem
saraandersson222s avatar
PROBLEM har inte körkort än och ingen kan köra mig o hunden till djursjukhuset. vad skulle ni göra ?
Citera
2017-06-21, 14:12
  #8
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saraandersson222
PROBLEM har inte körkort än och ingen kan köra mig o hunden till djursjukhuset. vad skulle ni göra ?
Ta en taxi. Säg att du ska åka med en hund vid bokningen.
Citera
2017-06-21, 14:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saraandersson222
PROBLEM har inte körkort än och ingen kan köra mig o hunden till djursjukhuset. vad skulle ni göra ?
Kan hunden gå? För dina ben o hälsa har du inte klagat över. Finns även ett fordon som heter cykel.
Bor du i ödemarken så testa buss.
Citera
2017-06-21, 14:40
  #10
Medlem
saraandersson222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyclextier
Kan hunden gå? För dina ben o hälsa har du inte klagat över. Finns även ett fordon som heter cykel.
Bor du i ödemarken så testa buss.

det närmsta djursjukhuset är ca 30 min borta med bil (tror jag), det går bussar till orten
__________________
Senast redigerad av saraandersson222 2017-06-21 kl. 14:45.
Citera
2017-06-22, 18:50
  #11
Medlem
Grässtråt kan ha skadat lite runt /på ögat, försök att titta riktigt nära, ta kort.
Ring gärna och fråga,du kan även fråga om du kan maila en bild.

Ibland får man ju testa lite nya saker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback