Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-21, 22:20
  #13
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hur mycket ska man lassa på per gång om det är 3x5 tillskillnad från 5x5?
Samma för alla nybörjare: +2,5 för varje pass där man klarar antingen de 3 eller 5 seten.
Citera
2017-06-21, 23:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Samma för alla nybörjare: +2,5 för varje pass där man klarar antingen de 3 eller 5 seten.
Okej och fördelen med 3x5 är att man kan använda sig av linjär ökning längre?
Citera
2017-06-21, 23:12
  #15
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Okej och fördelen med 3x5 är att man kan använda sig av linjär ökning längre?
Fördelen är att man får snabbare progression och kommer upp i stora vikter ganska snabbt; nackdelen är att det kan gå lite väl snabbt så att man antingen stagnerar eller jobbar med för tunga vikter.

Men ingen jätteskillnad som sagt.
Citera
2017-06-22, 11:24
  #16
Medlem
Tjena!

Jag har tränat i flera år(Kör hela kroppen split), den första tiden så var det tung styrketräning 4-6 reps,men då varje muskel 1 gång per vecka.

Körde 4 set böj (under parallellt) 4-6 reps
Utfall 2-3 set 4-6 reps
Benspark 3 set 7-10 reps
Stela mark 3 set 4-6 reps
Lårcurl 3 set 7-10 reps
Vadpress 4 set 6-8 reps (har bra genetiska vader)

Benen släpade redan då,ökade vikter varje vecka och blev starkare och mer muskler, främst på överkroppen (Körde split)

Testade sedan att köra ben 2 gånger per vecka och med fler reps och set och fick bra svar (benen växte fortare, dock inga stora ben)

Detta höll i sig i 1 år+, hände inte ett skit mer och benen kunde inte återhämta sig

Nu har jag testat att köra mer volym men 1 gång per vecka och märker inget förutom att benen ser klenare ut, men jag orkar mer?


Får testa det killer-queen skriver då att köra ben oftare men mindre volym!

Tack för all input
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback