Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-21, 09:54
  #1
Medlem
Skezs avatar
God morgon!

Det började igår bara en liten stund innan rasten på jobbet. Jag var på väg in i byggnaden igen och kollade klockan och då fungerade telefonen. Jag kommer in och upp på andra våningen och när jag tar upp telefonen ser jag att den har slocknat och inte vill starta igen.

Börjar kruxa lite med den och upptäcker att om jag tar ut batteriet, sätter i det igen och väntar några sekunder så kan jag starta den igen men problemet är att den fastnar på LG's logga. Den här "LG Life's Good" och "Powered by Android" längst ner.
Har låtit den bli nästan urladdad genom att stå kvar på denna bilden för att se om den faktiskt gick vidare till sist, men det verkar inte så.

Enda sättet att stänga av den igen är att ta ut batteriet. Upprepar jag samma procedur som ovan kan jag komma åt Factory data reset genom att hålla inne Power-knappen och Volym ner-knappen sen släppa Power-knappen i 1 sekund innan jag trycker in den igen när telefonen visar LG's logga ännu igen. Men jag vill helst undvika en fullständig återställning för det är det alternativet som tar bort all "user data (including LG and carrier apps) and reset all settings".

Däremot fungerar inte Power-knapp + Volym ner i 30 sekunder för att tvinga en boot (eller vad det var det skulle göra). Men i och med att det är Android och skärmen fungerar så känner jag att det bör finnas några andra alternativ.

Det känns som ett vanligt problem som bör vara enkelt löst men jag hittar faktiskt inget som har funkat. Inte utan att börja hålla på med Androids SDK-verktyg.
Citera
2017-06-21, 11:19
  #2
Medlem
swebarbs avatar
Det är ett vanligt problem för just LG telefoner, att den fastnar på bootloop, även om du skickar in den på service så kan felet komma sen igen. mitt råd är att du köper en annan tillverkare för lg är verkligen skräp idag.. finns ju huawei, oneplus eller samsung som är så mycket bättre.
Citera
2017-06-21, 17:27
  #3
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det är ett vanligt problem för just LG telefoner, att den fastnar på bootloop, även om du skickar in den på service så kan felet komma sen igen. mitt råd är att du köper en annan tillverkare för lg är verkligen skräp idag.. finns ju huawei, oneplus eller samsung som är så mycket bättre.
Jag har läst fler som säger samma sak på andra forum. Men i nuläget har jag inte så stora möjligheter att byta till ett liknande eller bättre alternativ så det lutar väl åt att jag får köra en factory reset och hoppas på det bästa. För i övrigt är jag jättenöjd med telefonen och mindre nöjd med backuptelefonen jag använder så länge... Slöaste Samsung Galaxy S3n ever.
__________________
Senast redigerad av Skez 2017-06-21 kl. 17:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback