Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-20, 23:23
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du har alltså ingen jävla aning utan pratar rakt ut ur din egen röv. Det är självklart att man kan uppleva smärta efter en rotfyllning. Vet du ens vad det är?

TS: be om att få dina bilder och så tar du med dem till en annan tandläkare. Sannolikt så kommer denne att bekräfta för dig att du haft hål i de tänder som blivit lagade. Man måste inte ha ont bara för att man har hål i tänderna. Däremot den närmaste tiden efter större lagningar så är det normalt att man känner av den, det kommer att gå över om lagningen är OK.

Tror inte att TS gjorde en rotfyllning. Rotfyllning gör man när det här nästintill helt jävla kört för tanden. Och innan det läget så kommer TS ha förbannat ont i tanden och förstå att "ja - jag måste till en tandläkare".

Så ingenting av det TS skrev tyder på att hen faktiskt gjorde en rotfyllning.
Citera
2017-06-20, 23:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Hitta en bra privat tandläkare, folk tandvården har en massa pajaser och clowner.

Vet en som fick ett hål lagat dåligt som lede till inflamation i käkbenet, tog över ett år att blir fri från den inflamationen och en helvetes massa pencelin, inte kul alls.

Vet en annan som fick en massa hål lagade av folk tandvården, när den private tandläkaren kollade på det sade han att ett flertal ej hade behövts laga, dom är borr glada och ofta är drt yngre människor som ej kan ett skit!

Lycka till ts, tand problem suger, så lay of that fucking sugar!

Penicillin hjälper inte mot inflammation. Eller menade du infektion?
Citera
2017-06-20, 23:27
  #15
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Tror inte att TS gjorde en rotfyllning. Rotfyllning gör man när det här nästintill helt jävla kört för tanden. Och innan det läget så kommer TS ha förbannat ont i tanden och förstå att "ja - jag måste till en tandläkare".

Så ingenting av det TS skrev tyder på att hen faktiskt gjorde en rotfyllning.
Man måste inte alls ha ont. Fråga din tandläkare Talar av erfarenhet, en tand kan definitivt vara illa däran utan att det gör ont.
Citera
2017-06-20, 23:29
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Man måste inte alls ha ont. Fråga din tandläkare Talar av erfarenhet, en tand kan definitivt vara illa däran utan att det gör ont.

Mycket möjligt. Oftast så får man ont i tanden sen så går det över. Sen får man ont igen och det går över igen. Sen så är det försent
Citera
2017-06-20, 23:48
  #17
Medlem
I övrigt är jag 20 år och går till folktandvården för er som inte vet så jag betalar inget.

Jag kan inte äta på vänstra sidan. Jag kan inte ens dricka. Försökte äta nu ett äpple för jag var jätte sugen och det gjorde förbaskat ont alltså.

Jag ringer imorgon och ber om en ny tid. Varför kunde inte tandläkaren idag se vad det var för fel?
Citera
2017-06-21, 00:28
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Jag förstår helt ärligt inte vad hon har gjort.

Tandläkaren har sagt att jag har hål i tänderna, på både högra sida och vänstra sida. Hon kunde se det eftersom hon tog röntgenbilder.

Men jag hade ALDRIG ont i de tänderna hon fixade.

Jag tänkte att hon är tandläkare så hon vet vad hon gör.

Hon fixade först tänderna på högra sidan (underkäken) och så lägger hon på rotfyllning (om det är så det kallas?)

Jag fick ont och har ännu idag ont, men bara när jag tuggar på något hårt.

Sen så fixade hon en annan tand fast på vänstra sidan (underkäken) och jag hade inte ont alls förrän förrgår.

Det kom bara från ingenstans. Det gör inte ont när jag inte gör nåt. Det gör ont när jag äter, dricker, sköljer tänderna med vatten. Jobbigast är på nätterna när jag borstat klart och sen sköljer tänderna med vatten, då värker det i typ 1 timme och jag kan inte somna.

Nu tänkte jag äta lite mat, och inte ens kunde jag äta korv för att det gör så okt. Jag håller mig bara till potatismos.

Jag var hos tandläkaren idag eftersom jag fick en akuttid. Jag träffade en annan läkare som putsade lite på tanden men inte fan hjälpte det.

Jag ska träffa min tandläkare igen eftersom hon ska fixa en till tand på högra undersäken, alltså ska hon fixa ännu en gång en tand som jag inte har hål i. Men hon säger att det är hål för att hon kan se det på röntgenbilderna hon tog.

Jag litar inte alls på henne mera. Jag vill förbjuda henne att inte röra mina tänder mer. Dessutom funderar jag på att byta tandläkare. Har jag rätt till det? Eller ska jag bara låta henne gör det hon vill göra?

Varför har jag ens så ont? Något stämmer ju inte?
Att fixa tänderna är som att lag bilen ,du får ett kostnads förslag av en tandläkare men du kontrollerar samtidigt hos en
Annan på
Så sätt vet du att du inte blir blåst
Citera
2017-06-21, 08:23
  #19
Medlem
Att laga tänder är en bedömningsfråga och ett hantverk. Tandläkarna brukar gradera hålen från 1-3, där 1 och 2 inte behöver åtgärdas. Om man är för glad i att laga tänder kan det istället skada mer än det gör nytta eftersom man inte kan ta exakt bara det angripna området, utan kommer åt lite runtomkring också. Till skillnad från andra i tråden så litar jag mer på folktandvården än privata tandläkare. En privat tandläkare tjänar mer pengar ju mer ingrepp den gör, medans folktandvården kan fokusera på vad som är motiverat.
Citera
2017-06-21, 08:40
  #20
Medlem
Pripps3.5s avatar
Var med om liknande, för inte så länge sedan. Hade en smärta från h-vetet, varje dag i en månad, och ville skjuta mig själv varje dag. Trodde att jag blivit tokig, och startade såklart en tråd på FB i psykologiforat för expertisråd.
Kopplade inte psyket med tanden, förrän efteråt.

Det låter som att du har en infekterad tand, vilket kan ge smärta i hela sidan, där tanden sitter. De kommer att rengöra den, eller erbjuda dig att dra ut den, om den sitter långt bak, eller inte går att rädda.

Jag hade inte heller ont, innan jag gick dit. Problemen jag fick, resulterade i två utdragna tänder. Men det var det värt, då jag varken kunde äta, sova, andas eller tänka pga. smärtan.

Och ja, du kan byta tandläkare, om du vill. Du behöver inte uppge orsak, om du inte vill.
Citera
2017-06-26, 21:06
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Journalister ? Hihi du måste va galen .

Så du tror även ägg å kyckling e farligt ? Läste det en gång av en journalist 😂
Jag är helt övertygad om att det i vissa ägg och kycklingar finns bakterier ja. Men du får gärna tro på att alla tandläkare är världsbäst och inte alls ute efter att tjäna pengar. Sanningen är att precis som i alla andra branscher finns det ett gäng klåpare som bara intresserar sig för vinsten.
Citera
2023-08-31, 20:47
  #22
Medlem
Hej, min tandläkare missade två hål på mig under flertalet kontroller, detta ledde i slutändan till att jag behövde dra ut dessa två tänder för att de var så slitna för att de inte upptäcktes i tid av min tandläkare.

Har jag rätt till ersättning tror ni?
Citera
2023-10-06, 18:35
  #23
Medlem
Tandläkaren bedövade rotfyllde min bakre tand tog över en timme undre käken inför att mäta ut en krona nästa vecka.
Jag han inte mer än hem så hade skiten som man fyllt med runnit ut i truten smakar illa har man glömt nån härdare eller?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback