Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-06-21, 18:41
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321e
Jag har alltid fått oerhört mycket komplimanger för mitt utseende.

Alla tjejer som inte är brännskadeoffer får komplimanger. Jag brukade få komplimanger för mitt utseende av några tjejer i högstadiet som jag inte gillade, och som inte gillade mig. En del folk är sådana. De har komplimangstourettes.
Citera
2017-06-22, 04:15
  #38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321e
Jag har börjat använda en dejtingsajt. Har alltid fått höra att jag är mycket vacker. Väldigt många kontaktar mig och börjar efter några meningar att tjata om att träffas trots att dom inte spelar i samma liga som mig utseendemässigt - långt ifrån. Har folk ingen själinsinkt? Dessutom har folk extremt svårt att respektera när jag vänligt säger att jag inte vill träffas. Vad fan är det med folk?

Du kanske ska börja med att vara lite tacksam över att någon vill ha dig (om du är man dvs), är du en kvinna så är det väl inte så svårt att förstå?
Citera
2017-06-22, 09:00
  #39
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Din insikt TS kan ju kanske bli att alla inte är lika ytliga som du. Jag tror inte dessa träsktroll som raggar på dig tror dom är kalassnygga nämligen utan att dom snarare går efter något annat, du verkar korkad, dom anser sig vara smarta, du är top notch wowomg snygg, dom är så fula att folk kräks, dom är ödmjuka och empatiska människor, du är en självupptagen bitch, dom tänker det jämnar ut sig vettu.

Det du känner nu ts går över, det kommer med mognad, det är ingen diss mot dig när fula raggar så släpp det löjliga tänket bara.
Citera
2017-06-22, 11:13
  #40
Medlem
Nedomanskys avatar
TS, så här är det. Det räcker med att en i förhållandet är snygg..
Citera
2017-06-22, 12:51
  #41
Medlem
vasaduellers avatar
De flesta killar (i alla fall bland de som är aktiva) på dejtingsidor, är där eftersom det fungerar som ett enkelt verktyg för att få knulla. De är inte där för att hitta en normal relation till en specifik kvinna.

På grund av det, så kommer en lång rad killar att säga precis, exakt det som de vet att du vill höra. Helt oavsett vad de egentligen tycker, och helt oavsett om de redan har sagt samma sak till några hundra andra tjejer tidigare samma dag.

Detta gäller för de allra flesta tjejer på dejtingsidor. Även för de som är fula.

Med andra ord så får du som snygg kvinna räkna med att hela tiden få detta "bakgrundsbrus" av komplimanger från en massa killar som vill knulla. Om du vill bli en total idiot, så tar du allt på allvar, tills det stiger dig åt huvudet. Om du har lite verklighetsförankring, så tar du det fortfarande som positivt och komplimanger, men med en stor nypa salt. Även om du är snygg, smart och jättemysig, så finns det tusentals andra tjejer som är minst lika bra. Och bara för att du får komplimanger och beundrare, så betyder det inte att de hade stannat om det hade börjat ställas några som helst krav på dem. Det betyder inte att du kan välja och vraka, styra och ställa, slippa kompromissa och bete dig som någon slags diva, i "verkliga" relationer med seriösa män.

Om du är en attraktiv kvinna, och vill du syssla med nätdejting, så måste du lära dig att förstå och tolerera nämnda bakgrundsbrus. Om många killar skickar komplimanger till hundratals tjejer om dagen, så kommer även du att drabbas. De söker sex med kvantitet som metod, inte kvalitet, och ofta hör man att det är en effektiv metod. Killar som kontaktar hundra kvinnor om dagen, med ett skamligt förslag, får ofta ligga mer än de män som endast kontaktar en kvinna i seriöst syfte. Därför så är det många "oseriösa" män som använder den approachen. Bara att acceptera. Sedan så kanske en del av de män som du dömer ut som "en annan liga" inte ser situationen likadant. De har kanske haft sex med ett antal tjejer tidigare, som de upplever som betydligt mer attraktiva än de upplever dig. De tänker kanske att det är du som spelar i en annan liga. Men jag har förstått att de flesta kvinnor på dejtingsajter upplever att de blir kontaktade av många oattraktiva män.

Du måste alltså lära dig att skilja mellan knullpojkar och de (få) seriösa killar som är på dejtingsidorna. Och du måste undvika att få hybris över all uppmärksamhet, om du någonsin ska kunna fungera i en seriös relation.
Citera
2017-06-22, 14:47
  #42
Medlem
Felpost
__________________
Senast redigerad av sabrina56 2017-06-22 kl. 14:57.
Citera
2017-06-22, 15:57
  #43
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321e
Jag har börjat använda en dejtingsajt. Har alltid fått höra att jag är mycket vacker. Väldigt många kontaktar mig och börjar efter några meningar att tjata om att träffas trots att dom inte spelar i samma liga som mig utseendemässigt - långt ifrån. Har folk ingen själinsinkt? Dessutom har folk extremt svårt att respektera när jag vänligt säger att jag inte vill träffas. Vad fan är det med folk?

Vad gör de då?
Är de otrevliga mot dig för att du avvisar dem?
Hur är det med din egen självinsikt, mår den bra och är på topp?
Citera
2017-06-26, 22:26
  #44
Medlem
RektNOUGATs avatar
Låter som TS är en typiskt svensk tjej som tror hon är en queen (läs:hoe) och sätter sig några steg högre upp på pinnen än vad hon egentligen är. Att "fula" killar hör av sig till dig är nog för att det är i den zonen du rör dig.
Citera
2017-06-27, 01:17
  #45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321e
Jag har börjat använda en dejtingsajt. Har alltid fått höra att jag är mycket vacker. Väldigt många kontaktar mig och börjar efter några meningar att tjata om att träffas trots att dom inte spelar i samma liga som mig utseendemässigt - långt ifrån. Har folk ingen själinsinkt? Dessutom har folk extremt svårt att respektera när jag vänligt säger att jag inte vill träffas. Vad fan är det med folk?

Har ingen aning om du är snygg men du stavar som en kratta, kanske går det motsatta könet helt efter ditt utseende för det tycks då sannerligen inte vara din stavning som hetsar upp dom
Citera
2017-06-27, 02:11
  #46
Medlem
Krongjorts avatar
Endast det här behövs. Inte för dig men för någon annan som undrar. Kanske kan detta ändå hjälpa dig att inse att du är den du ser. Lycka till med detta.

Förtydligande: Du har stavat det rätt i ditt första inlägg, det var i trådens titel du skrev fel.

Hon stavade det rätt men titeln på tråden gjorde att begreppen blandades ihop. Själinsikten är undermålig. Det är ett ganska så glasklart exempel av "Döm inte boken efter sitt omslag"/"Döm inte en hund efter håren". Genom att då denna kvinna gör just det, så bevisar hon själv också sin egen tes och att hon ser det som hon ser, inte för att det är framför ögonen det sitter, utan bakom. God natt.
__________________
Senast redigerad av Krongjort 2017-06-27 kl. 02:16.
Citera
2017-06-28, 11:01
  #47
Avstängd
Ingen nu för tiden har självinsikt. Alla skriver till alla och de flesta brudar svarar inte ens för de endast vill ha bekräftelse.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback