Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-20, 20:40
  #1
Medlem
cerns avatar
Desperata män vill åt sex enbart och kvinnor ute är ute efter pengar.

- Hur kommer det sig?
- Vad driver en till detta desperata beteende?
- Varför finns det desperata människor?
- Kan man vända på steken?
- Vad kan vi göra åt detta?
Citera
2017-06-20, 20:59
  #2
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Desperata män vill åt sex enbart och kvinnor ute är ute efter pengar.

- Hur kommer det sig?

Kvinnor är parasiter och män är losers.

Citat:
Ursprungligen postat av cern
- Vad driver en till detta desperata beteende?

1) Desperation är när folk försöker spela över sin egen liga.

2) Kvinnor försöker få en rikare man än vad deras utseende kan köpa.

3) Män försöker få en snyggare kvinna än vad deras resurser kan köpa.

Citat:
Ursprungligen postat av cern
- Varför finns det desperata människor?

Folk överskattar sitt marknadsvärde.

Citat:
Ursprungligen postat av cern
- Kan man vända på steken?

Jag förstår inte frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av cern
- Vad kan vi göra åt detta?

Om alla spelar i sin egen liga behöver de inte vara desperata.
Citera
2017-06-20, 21:05
  #3
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Desperation är när folk försöker spela över sin egen liga.

Om alla spelar i sin egen liga behöver de inte vara desperata.

Fast om din egen liga är liga 0, nil, null eller black hole non-existance evig ensamhet.
Då kommer man ju defaulta till att vara desperat, för det finns inget alternativ.

Det är ju där den riktiga desperationen kommer.
När man saknar pengar till nästa månads hyra eller när man står utan valmöjligheter.
Det som du talar om är "kräsenhet", det är en annan sak.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-06-20 kl. 21:11.
Citera
2017-06-20, 21:12
  #4
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Fast om din egen liga är liga 0, nil, null eller black hole non-existance evig ensamhet.
Då kommer man ju defaulta till att vara desperat, för det finns inget alternativ.

Det är ju där den riktiga desperationen kommer.
När man saknar pengar till nästa månads hyra eller när man står utan valmöjligheter.
Det som du talar om är "kräsenhet", det är en annan sak.

1) Men det finns fler kvinnor än män i lägre ligor.

2) Så om män satsar på tjockisar, singel-mammor, fula kvinnor då skulle de inte behöva vara desperata.
Citera
2017-06-20, 21:15
  #5
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men det finns fler kvinnor än män i lägre ligor.

2) Så om män satsar på tjockisar, singel-mammor, fula kvinnor då skulle de inte behöva vara desperata.

Nej det finns inte fler kvinnor än män i lägre ligor. Inte längre.

Gemensamt för alla kvinnor är också att de vill gifta upp sig, hypergami.
Mannen skall vara snyggare, ha bättre betalt och mer tillgångar och status än de själva.

Med betoning på OCH. Det här inte ELLER här, det är OCH.

Män kan nöjja sig med "någon bra kvalitet" medan kvinnor kräver "Alla kvaliteter skall vara bättre än mina egna".

Det fungerar naturligtvis bara om kvinnor är misslyckade och förtryckta av män.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-06-20 kl. 21:19.
Citera
2017-06-20, 21:24
  #6
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Desperata män vill åt sex enbart och kvinnor ute är ute efter pengar.

- Hur kommer det sig?
- Vad driver en till detta desperata beteende?
- Varför finns det desperata människor?
- Kan man vända på steken?
- Vad kan vi göra åt detta?

Detta kan jag hålla med om! Det fetstilta.

Hur det kommer sig... kvinnor kan oftast få sex hur när som helst... Män normalt/generellt har inte riktigt samma förmåga.

Vad som driver en till detta... sexualdriften hos män, oekonomiska kvinnor...

Varför fins det? se ovan...

Vända på det? det kommer kanske en tid då detta är annorlunda men tror mer detta är lite biologiskt och inte genus homeopati betingat och föreläst i ett universitet...

Varför skulle man göra något åt det? That is life... either you go with the flow or hit your head against it...
Citera
2017-06-20, 21:26
  #7
Medlem
Xer0s avatar
För att bevisa detta kan vi kan vi diskutera villka dåliga sidor en man "har rätt att ha".
Vi kommer komma framt till ungefär .. inga.. eller skitsaker som "morgontrött".. fast det är ju inte heller riktigt okej. Man kan ju inte vara ihop med en "sovgris".

Och det är lite där problemet ligger.

Men det får vi diskutera i en annan tråd.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-06-20 kl. 21:32.
Citera
2017-06-20, 21:32
  #8
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Nej det finns inte fler kvinnor än män i lägre ligor. Inte längre.

1) Vi kan börja med vad som bestämmer kvinnors värde,

a) vikt.

b) fint ansikte.

c) hur sexuell kvinnan är.

2) Mäns värde är,

a) ekonomiska resurser (inkomst, bostad, bil).

b) status (utbildning, vilket jobb mannen har).

3) Det finns fler feta och fula kvinnor än vad det finns män som saknar inkomst och bostad.

Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Gemensamt för alla kvinnor är också att de vill gifta upp sig, hypergami.
Mannen skall vara snyggare, ha bättre betalt och mer tillgångar och status än de själva.

Nej kvinnor vill gifta sig med Christian Grey. Eftersom han inte finns kan det inte hända. Så de får ta de män som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Män kan nöjja sig med "någon bra kvalitet" medan kvinnor kräver "Alla kvaliteter skall vara bättre än mina egna".

1) Det handlar om vad varje person kan köpa med sina resurser.

2) Om du inte är rik som man kan du få en kvinna som är fet och ful.

3) Om du inte ser ut som en foto-modell som kvinna kan du få en man som är Svensson.

4) Sen spenderar både män och kvinnor flera år med att försöka få bättre men det ändrar inte resultatet.
Citera
2017-06-20, 21:40
  #9
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Nej det finns inte fler kvinnor än män i lägre ligor. Inte längre.

Gemensamt för alla kvinnor är också att de vill gifta upp sig, hypergami.
Mannen skall vara snyggare, ha bättre betalt och mer tillgångar och status än de själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Vi kommer komma framt till ungefär .. inga.. eller skitsaker som "morgontrött".. fast det är ju inte heller riktigt okej. Man kan ju inte vara ihop med en "sovgris".

Varför tror du att det ligger till på det här sättet? Lite nyfiken då jag själv hade de tankarna förr i tiden, men inte längre upplever verkligheten på samma sätt.

I egalitära och industrialiserade västländer så behöver inte kvinnor söka efter män som försörjer dem, då de har egna pengar. Att t.ex en akademiskt utbildad kvinna söker män med samma bakgrund har att göra med gemensamma intressen och social kontext. Inte att hon behöver åka snålskjuts ekonomiskt - det förekommer i mindre utvecklade länder i exempelvis Asien eller Mellanöstern.

Sedan så får man skilja på vad folk listar upp för önskemål och krav rent teoretiskt, och vilka man utvecklar känslor för ute bland folk. En kvinna kan mycket väl påstå sig vilja ha en man över 1.80, men falla för någon kortare, eller som tjänar mindre.

Vi killar har garanterat också saker som vi egentligen ser som krav, men som det är mindre socialt accepterat att uttrycka, t.ex att vi ogillar kraftig övervikt och barn sedan tidigare. Finns en grupp kvinnor där ute som har svårt med det motsatta könet de med, men det glöms ibland bort.
Citera
2017-06-20, 21:44
  #10
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
a) ekonomiska resurser (inkomst, bostad, bil).

b) status (utbildning, vilket jobb mannen har).

3) Det finns fler feta och fula kvinnor än vad det finns män som saknar inkomst och bostad.

Då måste jag ha en ganska okej status för att vara man eftersom min lön nu är så hög att jag måste betala statlig inkomstskatt.

Jag har en högskoleexamen och jobbar i finnansbranchen.

Ändå får jag inga tjejer. Därmed är det som jag säger, att det räcker inte med BARA det här.
Man måste som man, i på dagens marknad både ha bra lön, fett yrke, status, utseende och tillgångar.

Enligt mitt skattebesked så hade jag ett överskott av kapital förra året på 855 000.

Så speciellt dåligt går det inte i finanserna.

Jag är inte rik, men jag ligger ju över medel på i princip alla områden som inte har att göra med utseende och sex, kan man väl konstatera.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-06-20 kl. 21:51.
Citera
2017-06-20, 21:46
  #11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
I egalitära och industrialiserade västländer så behöver inte kvinnor söka efter män som försörjer dem, då de har egna pengar. Att t.ex en akademiskt utbildad kvinna söker män med samma bakgrund har att göra med gemensamma intressen och social kontext. Inte att hon behöver åka snålskjuts ekonomiskt - det förekommer i mindre utvecklade länder i exempelvis Asien eller Mellanöstern.

1) Kvinnor är lata och vill inte jobba. Annars skulle mannens utbildning och inkomst inte spela någon roll.

2) Man har inte gemensamma intressen bara för att båda har gått på universitet. Om mannen är ingenjör och kvinnan är läkare vilka gemensamma intressen har de då?

3) Vad är social kontext?

4) Kvinnor behöver inte åka snålskjuts ekonomiskt men de väljer att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Sedan så får man skilja på vad folk listar upp för önskemål och krav rent teoretiskt, och vilka man utvecklar känslor för ute bland folk. En kvinna kan mycket väl påstå sig vilja ha en man över 1.80, men falla för någon kortare, eller som tjänar mindre.

1) Det beror på att kvinnan nöjer sig med vad hon kan få inte att hon har känslor för män (lol).

2) Om en rikare man dyker upp kommer kvinnan att byta upp sig. Precis som män byter upp sig till en snyggare kvinna om de får chansen.
Citera
2017-06-20, 21:56
  #12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Då måste jag ha en ganska okej status för att vara man eftersom min lön nu är så hög att jag måste betala statlig inkomstskatt.

1) Nej det är ett vanligt missförstånd bland män typ "jag tjänar 50k nu vill jag ha en modell".

2) Om du inte är legit rik spelar du fortfarande i fet och ful divisionen. Du kan få en kvinna som är mindre fet kanske en UK 8 om du har tur.

Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag har en högskoleexamen och jobbar i finnansbranchen.

1) Jag har träffat på de här exemplen,

- direktör på ett stort svenskt företag som är gift med en fläskis.

- rik diplomat som är gift med en gammal kvinna med för mycket plastik-kirurgi i ansiktet.

- rik vit man som är gift med en indisk dravidian dvärg-kvinna.

- avdelningschef som är gift med en jobbig arbetarklass tant.

- om du är asiat är det synd om dig.

2) Så din utbildning och jobb kan köpa dig en fläskis som inte har en allt för dålig attityd. Eller en jobbig tant som inte är fet.

Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Ändå får jag inga tjejer. Därmed är det som jag säger, att det räcker inte med BARA det här.
Man måste som man, i på dagens marknad både ha bra lön, fett yrke, status, utseende och tillgångar.

Du har inte tillräckligt med pengar och status.

Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Enligt mitt skattebesked så hade jag ett överskott av kapital förra året på 855 000.

Så speciellt dåligt går det inte i finanserna.

Keep dreaming.
__________________
Senast redigerad av Babianen 2017-06-20 kl. 22:02.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback