Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 19:56
  #1
Medlem
studioxswes avatar
Hej,
Detta är kanske inte HongKongspecifikt men hittade inget bättre forum.

Jag tränar inte ofta på gym, och har aldrig tränat på ett hotellgym. Men vad är processen? Kan jag byta om på rummet och sen knalla ner i gymet? Många asiatiska länder gillar ju inte att man visar sig utan att gömma bara kroppsdelar? Jag tänker mig helt enkelt t-shirt och shorts.

Annars antar jag man kan byta om på hotellgymmet precis som man gör "hemma"?
Citera
2017-06-20, 20:24
  #2
Medlem
regndroppens avatar
Tror det funkar alldeles utmärkt att byta om på rummet sen knalla ner.

Vet inte hur vanligt det är med omklädningsrum på hotell för gym finns väl säkert på finare hotell.
__________________
Senast redigerad av regndroppen 2017-06-20 kl. 20:27.
Citera
2017-06-20, 21:54
  #3
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Av de hotellgym med omklädningsmöjligheter som jag varit på har det oftast handlat om hotell som har ett spa/gym/wellness-center som är öppet för medlemskap eller kunder utanför hotellet. Hotell med mindre gym ämnat enbart för hotellets gäster verkar ofta tycka att man lika gärna kan byta om och duscha på rummet.

Men det är helt OK att traska ner till gymmet i träningskläder, även i Asien. Enligt min erfarenhet är det lugna puckar också i det fall du tvingas gå genom en konferensanläggning där ett gäng herrar i mörka kostymer har någon form av mottagning (även om man känner sig lite malplacé i de situationerna).
Citera
2017-07-17, 22:47
  #4
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Av de hotellgym med omklädningsmöjligheter som jag varit på har det oftast handlat om hotell som har ett spa/gym/wellness-center som är öppet för medlemskap eller kunder utanför hotellet. Hotell med mindre gym ämnat enbart för hotellets gäster verkar ofta tycka att man lika gärna kan byta om och duscha på rummet.

Men det är helt OK att traska ner till gymmet i träningskläder, även i Asien. Enligt min erfarenhet är det lugna puckar också i det fall du tvingas gå genom en konferensanläggning där ett gäng herrar i mörka kostymer har någon form av mottagning (även om man känner sig lite malplacé i de situationerna).

Tack för omfattande och trevligt svar. Det var ungefär mina reflektioner och funderingar. Det blev ingen aktivitet på gymet den här gången, alldeles för otrevligt gym och intagandes av diverse alkoholhaltiga drycker, men nästa tillfälle kommer snart.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2849800

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback