Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 21:04
  #13
Medlem
Rufoss avatar
Gör som jag. Skaffa ett förhållande med en tjej för att du gillar henne som person. Alltså någon att falla för och förälska dig i. Det är betydligt viktigare än att hitta en tjej för att hon är s.k stoner-brud.

Jag var öppen med mitt cannabisbruk redan från första början. Hon såg lite nervös ut första gången jag berättade om det, men hon accepterade mig, och jag har aldrig försökt övertala henne till att prova röka. Ca 5 månader efter att vi hade flyttat in tillsammans så var det hon som sa att hon ville prova på, och nu röker vi tillsammans regelbundet, även om hon brukar en aning mindre än mig. "Tjej-dos" som jag retsamt kallar det.

Men i alla fall. Ska du söka upp en brud bara för att hon använder din favoritdrog så är du väldigt fel ute.. Att man ens ska behöva förklara detta för någon? Hur ung är du egentligen?

Sist men inte minst så är det nog attans komplicerat att hitta en cannabisrökande tjej i det här bakåtsträvande landet.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2017-06-20 kl. 21:09.
Citera
2017-06-21, 19:30
  #14
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
I Spanien har du ju dessa cannabis clubbar där man umgås. Låter som en utmärkt ställe för din fråga.

Spanien eller Holland är nog bra tips i allmänhet då väldigt mycket vanligt folk röker. Dock kan jag säga efter att ha varit på en del klubbar i Barcelona att just där kanske inte är bästa platsen.

Könsfördelningen är oftast skitskev på klubbarna. Känns som riktigt grabbiga fritidsgårdar. Folk sitter och röker på och spelar senaste fifa på en storbildstv. Väggarna täckta med cannabisposters etc. Kvinnor handlar väl där och kanske hänger där i viss mån, men tror inte det är så lätt att ragga där.

Det enklaste för dig är ju såklart att bli ihop med en tjej och få henne att börja. Om din tjej nu tvunget måste röka weed. Eller krävs det mer än att man röker cannabis för att räknas som stoner? Måste man klä sig illa och snacka narkotikapolitk stup i kvarten med?
Citera
2017-06-22, 10:32
  #15
Medlem
DevilDists avatar
https://highsociety.se/
eller Facebookgruppen "Stoners 420 Dejting & Vänner Sverige"
Citera
2017-06-22, 16:14
  #16
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilDist
https://highsociety.se/
eller Facebookgruppen "Stoners 420 Dejting & Vänner Sverige"
Den gruppen visar ganska tydligt hur situationen ser ut i Sverige. Cirkus 200 medlemmar, varav 170+ är killar.. Av tjejerna så är det kanske fem individer som ser någorlunda intressanta ut.

Att gruppen dessutom är den enda "stoner-gruppen" i hela Sverige, talar också sitt klarspråk. Vårt insnöade land har en lång väg att gå, och fortfarande vandrar vi i uppförsbacke med piskande spöregn mot ansiktet. Vandringen försvåras av en ihållande motvind, framkallad av besvärjelser från brölande makthavare i sosseriets högborg.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2017-06-22 kl. 16:30.
Citera
2017-06-22, 19:35
  #17
Medlem
buprenorfins avatar
Kika in på psy/goa-stamp, där finns massa tjejer och säkert minst 80-90% röker. Bästa stället att träffa sköna människor på, och du blir inte stämplad som ett creep för att du går fram och snackar med någon. Så mycket skönare klimat än äckelkrogen.
Citera
2017-06-28, 20:01
  #18
Medlem
melfokss avatar
Instagram, finns många där
Citera
2017-06-28, 20:13
  #19
Medlem
Du får börja i andra änden. Skaffa en tjej först, gör henne till stoner sen.
Citera
2017-06-28, 20:13
  #20
Avstängd
De är alla medlemmar i V/MP/F!. Så något sådant möte kanske kan vara värt att spana in.
Citera
2017-07-12, 11:15
  #21
Medlem
UgQvinnas avatar
Skriv 420 i avslutet av din Tinderpres så kan du hitta några. Funkat för mig 😂🌿🌿
Citera
2017-07-12, 18:05
  #22
Medlem
Gantz92s avatar
De brudar jag känt genom åren som röker är inte flickvänsmaterial för det mesta. Inte för att jag är kräsen men de brukar vara riktigt trashiga.
Citera
2017-07-13, 09:54
  #23
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
De brudar jag känt genom åren som röker är inte flickvänsmaterial för det mesta. Inte för att jag är kräsen men de brukar vara riktigt trashiga.

Det beror väl helt på om de är brukare eller missbrukare??
(Trashigheten)
Din klädsel osv kanske bara drar till sig trash? Söker du sas över din liga kanske?
Fan cannabis röks ju i alla samhällsklasser.
Istället för vin till helgen så röks det och kanske nån dag i veckan. Det är så många fler än man tror som röker.

Att antalet tjejer än killar som röker är färre har jag svårt att tro. Tjejer kanske inte visar det lika öppet socialt som killar gör?
Citera
2017-07-13, 23:30
  #24
Medlem
Jag är vad man skulle kunna kalla " fräsch brud" och jag har fler vänner som är tjejer som röker än manliga. Och inte en enda av dem är trash. Däremot så får man försiktigt fråga om det, väldigt väldigt få tjejer som är öppna med att de röker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback