Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 18:32
  #1
Medlem
Zests avatar
Har redan ett bra chassi och nätagg men moderkortet jag har nu är föråldrat så jag tänkte köra på det här för att kunna uppgradera vidare i framtiden om så vore:

moderkort: ROG STRIX Z270H GAMING
processor: Core i5 7600K 3.8GHz
grafikkort: GeForce GTX1050TI EX 4GB
ramminnen: Vengeance LPX Red 2x8GB 3200mh

bra eller skit? vad för slags ändringar eller förbättringar har ni förslag på? eller kör på?
Citera
2017-06-20, 20:05
  #2
Medlem
Ja, världens bästa kombo! Du ger ingen information om vad datorn skall användas till, kan inte googla benchmarks men förväntar dig ett svar som tummen upp.

Många 90-talister har ingen bra framtid.
Citera
2017-06-20, 20:24
  #3
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Ja, världens bästa kombo! Du ger ingen information om vad datorn skall användas till, kan inte googla benchmarks men förväntar dig ett svar som tummen upp.

Många 90-talister har ingen bra framtid.
Vill ha en så bra kombination som möjligt med utgångspunkt från att moderkortet är möjligt att uppgradera i framtiden om så vore.

så nej, jag förväntar mig inga 'tummen-upp-inlägg'

Vill ha input - som jag skrev i startinlägget!

Spelar mmo-spel och har blivit trött på att min nuvarande inte riktigt orkar och inte går att uppgradera mer.

Sen kan jag väl hålla med dig om att 90-talister inte har så bra framtid men ser dock liten relevans till det gällande mig då jag är född -67?
__________________
Senast redigerad av Zest 2017-06-20 kl. 20:31.
Citera
2017-06-20, 22:39
  #4
Medlem
Då du valt den bästa i5:an till S1151 och den plattformen redan är på sitt andra år, så kommer inte uppgradering av processor att ge så mycket innan plattformen är nedlagd. Du kan ju ta i7 7700K redan nu, men det är det enda, men den extrapengen gör sig nog bättre på ett vassare grafikkort.

Jag vet inte hur länge de tänkt köra S1151, men det kommer inte att vara ekonomiskt försvarbart att byta processorn.
Citera
2017-06-21, 06:10
  #5
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kacki
Då du valt den bästa i5:an till S1151 och den plattformen redan är på sitt andra år, så kommer inte uppgradering av processor att ge så mycket innan plattformen är nedlagd. Du kan ju ta i7 7700K redan nu, men det är det enda, men den extrapengen gör sig nog bättre på ett vassare grafikkort.

Jag vet inte hur länge de tänkt köra S1151, men det kommer inte att vara ekonomiskt försvarbart att byta processorn.
Tusen tack för input. Ja, jag sneglade lite på i7 tillsammans med ett annat grafikkort men det kändes inte helt ekonomiskt försvarbart för min del då jag inte är en supergamer direkt.

Men då känner jag mig nöjd med denna kombon och kör på.

Tusen tack!
Citera
2017-07-07, 20:41
  #6
Medlem
Zests avatar
Supernöjd är jag - så himla jäkla bra det blev!

Gick all in med nya och har den gamla burken kvar som den är. ifall om att på nåt sätt. men cheesus. blev görbra! tusen tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback