Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-20, 17:21
  #1
Medlem
Orkar inte mer. Kämpat i 43 år och bara fått skit hela tiden. Övergrepp. Misshandel. Taskiga relationer. Allt har hänt mig och lite till. Flera års terapi utan resultat. Fått flera diagnoser. Går på en jävla massa lyckopiller och ångestdämpande. Orkar inte börja om. Har inga vänner eller familj. Bara husdjur och psykolog. Ingen kommer att sakna mig
Vill bara sluta detta lidande men är hemsk rädd för smärta och att misslyckas. Tabletter borde funka men hur mkt? Har venlafaxin tramadol stilnoct och atarax ...
Vill bara somna och inte vakna!!!
Citera
2017-06-20, 17:31
  #2
Medlem
krillekroks avatar
Är det något du känner att du måste göra men inte gör som gör att du får ångest?
Citera
2017-06-20, 17:51
  #3
Medlem
Vurtnes avatar
Äh, du ger inte upp. Då hade du tryckt i dig allt & inte skrivit på Flashback.
Citera
2017-06-20, 18:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis73
Orkar inte mer. Kämpat i 43 år och bara fått skit hela tiden. Övergrepp. Misshandel. Taskiga relationer. Allt har hänt mig och lite till. Flera års terapi utan resultat. Fått flera diagnoser. Går på en jävla massa lyckopiller och ångestdämpande. Orkar inte börja om. Har inga vänner eller familj. Bara husdjur och psykolog. Ingen kommer att sakna mig
Vill bara sluta detta lidande men är hemsk rädd för smärta och att misslyckas. Tabletter borde funka men hur mkt? Har venlafaxin tramadol stilnoct och atarax ...
Vill bara somna och inte vakna!!!

Jag är övertygad om att plus och minus tar ut varann över en livstid. Om du har haft det motigt så kommer du att få det jättebra i framtiden. Så ge inte upp.
Citera
2017-06-20, 18:59
  #5
Medlem
Eftersom du väljer att skriva här så visar det ju att du inte vill ge upp innerst inne. Ibland kan det kännas som att det bara är problem med allt och att det inte finns någon lösning på någonting men så är det inte. Självklart finns det människor som bryr sig om dig även om det kanske inte känns så just nu. Jag tror inte att enbart mediciner hjälper, utan en kombination av samtalsbehandling. Det låter som att du har fastnat i en ond cirkel av negativa tankar så ta upp det med din psykolog, det är deras skyldighet att hjälpa dig.
Citera
2017-06-20, 18:59
  #6
Avstängd
byt kost till raw-food och trappa ut medicinerna?
Citera
2017-06-20, 19:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillekrok
Är det något du känner att du måste göra men inte gör som gör att du får ångest?

Får ångest av människor och dess beteende. Ångest över vädret över framtiden och nutiden ... av allt
Citera
2017-06-20, 19:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Eftersom du väljer att skriva här så visar det ju att du inte vill ge upp innerst inne. Ibland kan det kännas som att det bara är problem med allt och att det inte finns någon lösning på någonting men så är det inte. Självklart finns det människor som bryr sig om dig även om det kanske inte känns så just nu. Jag tror inte att enbart mediciner hjälper, utan en kombination av samtalsbehandling. Det låter som att du har fastnat i en ond cirkel av negativa tankar så ta upp det med din psykolog, det är deras skyldighet att hjälpa dig.

Har försökt tidigare för många år sen och ännu sitter jag här... därför vill jag inte förstöra det igen.
Psykoterapi hjälper inte längre. Mediciner hjälper inte heller. Inget jobb. Ingen familj. Inga vänner. Ingen sjukpenning. Är bara en belastning ... så fort nån lär känna mig så blir jag övergiven igen...
Citera
2017-06-20, 19:46
  #9
Medlem
krillekroks avatar
Hur ofta känner du ångesten? Är det alltid samma grejer som återkommer eller byts de ut mot nya ämnen? När du säger att du får ångest av människor och deras beteende, handlar de bara om dem eller dig i relation till dem?
Citera
2017-06-20, 20:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis73
Har försökt tidigare för många år sen och ännu sitter jag här... därför vill jag inte förstöra det igen.
Psykoterapi hjälper inte längre. Mediciner hjälper inte heller. Inget jobb. Ingen familj. Inga vänner. Ingen sjukpenning. Är bara en belastning ... så fort nån lär känna mig så blir jag övergiven igen...

Det låter som att du är deprimerad, då brukar det mesta kännas hopplöst och man tror att det bästa är att ge upp och strunta i allt. Varför inte be om hjälp så att du kan börja må lite bättre? Det finns hjälp att få, om man själv vill och tror på det.
Citera
2017-06-20, 21:01
  #11
Moderator
Neksnors avatar
Självmordsdosering av läkemedel handlar inte alls om psykologi. Bortsett från det ligger tråden lite fel.

Psykologi: allmänt --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2017-06-20, 21:04
  #12
Medlem
nomis.1s avatar
Beklagar. Men vill du innerst inne ge upp? För visst har du i drömmarnas land eller till vardags en annan bild om hur du egentligen vill leva?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback