Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-06-25, 16:52
  #61
Medlem
sagtsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
Har det nu gått så långt att vi har människor som hoppas på att det skett en våldtäkt på Sweden Rock? Håller den andra sidan på att försöka kapa hårdrocken som en "vit" scen?

Hårdrocken har nästan helt riktat sig inåt som kultur. Den har anmärkningsvärt sällan ställt några andra krav på samhället än att få hårdrocka ifred trots styvmoderlig behandling. Det är en extremt välkomnande kultur som lämnar andra subkulturer ifred (undantag synthare under en period på 80-talet). Jag har varit på hårdrocksklubbar i princip i alla länder jag varit i, några jag minns väl låg exempelvis i Polen, Indien, Venezuela och Malaysia. Överallt finns de, de små liven som bara vill hårdrocka.

Det finns hårdrockare som är rasister, kanske till och med fler än i andra subkulturer, men de interkulturella aspekterna väger tungt och är lättillgängliga. Förenklat exempel; en brunhyad människa med långt hår, jeansväst med tryck och en ljummen fulöl i handen kan känna sig mer hemma och accepterad på Sweden Rock än på en anti-rasistisk fest på Mosebacke bland hip-hopare, hipsterskägg och surdegsöl.

Jag blev tokförbannad förra året när en diskussion inom vänstern rörande hårdrock, främst via Flamman, urartade till att försöka politisera hårdrocken till den vite mannens och patriarkatets musik genom textanalyser av fucking jävla Manowar. Lika förbannad blir jag när nationalister försöker göra hårdrocken till sin.

Det är inte vita på Sweden Rock som är mindre våldtäktsbenägna, det är HÅRDROCKARE.

Helt riktigt en hårdrockare kan man lita på.
Citera
2017-06-25, 18:47
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
I och med att karlar inte kan kontrollera sin lust så borde arenor delas upp i två delar JA. Om karlar utbildas i genusperspektiv så kan tafserier och våldtäkter stoppas på lång sikt. Alkoholförbud är ett måste då det leder till att karlar inte kan bete sig. Ni träffas ju efter konserten så ser inget problem här. Detta är inget nytt fenomen, samma med raggare förr. Gemensam nämnare är att det är karlar som tafsar och våldtar.

Om den här tanken ska vara koherent i ett vidare perspektiv borde vi införa skilda avdelningar i bussar, tåg, klassrum, korridorer, badhus .. för att nämna några fler offentliga utrymmen.

Men det är varken praktiskt genomförbart eller önskvärt. Återstår då ditt andra alternativ; utbildning i "genus perspektiv". Det finns mig veterligt inga belägg att sådan undervisning/information fungerar. Jag tror inte ett dugg på den tanken.

Den som tafsar/våldtar/överfaller/misshandlar/rånar och mördar vet redan att det är fel. Det är inbyggt i den mänskliga naturen att vara social (med vissa undantag för psykopater och lågintelligenta individer). För de som ligger på gränsen och har problem med sina impulser (och det är främst män, så där har du rätt) är det viktigt att det finns ett socialt tryck och en förväntan om bestraffning för att avstyra sådant beteende.
Citera
2017-06-25, 20:26
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
I och med att karlar inte kan kontrollera sin lust så borde arenor delas upp i två delar JA. Om karlar utbildas i genusperspektiv så kan tafserier och våldtäkter stoppas på lång sikt. Alkoholförbud är ett måste då det leder till att karlar inte kan bete sig. Ni träffas ju efter konserten så ser inget problem här. Detta är inget nytt fenomen, samma med raggare förr. Gemensam nämnare är att det är karlar som tafsar och våldtar.


Hoppas flickan får hjälp och bearbeta detta. Varför ingrep ingen? Säger ju en del om karlar nuförtiden. Det är så hemskt och bedrövligt.

#vistårinteut

Rymdkram.
Ingrep på vad??
Hon kom uppenbarligen på att någon försökte våldta hen (jag vet inte kön än, kan vara en migrant som fått en vit svensk kvinna efter sig) en vecka senare.
Om det hänt kan jag med STÖRSTA säkerhet påstå att någon skulle ingripit, var så säker på det.
SR besökarna är till största delen vita män som går dit för att LYSSNA på musik, dricka öl och umgås…INTE att dansa i ring runt flickor som börjar vara populärt på andra festivaler, ringdansandet spar vi till midsommarstolpen och möjligen granen vid jultid.
Toaletterna är så välbesökta att det skulle vara omöjligt att utföra något där utan att någon såg.
Övriga händelser, trackaserier av sexuell art var det polisen själva som uppenbarligen kom på att det var av sexuell art några dagar senare, inte de utsatta vid anmälningstillfället som anmälde något annat.
Men egentligen är det menlöst att svara dig då du bara trollar.
Citera
2017-06-25, 21:40
  #64
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
I och med att karlar inte kan kontrollera sin lust så borde arenor delas upp i två delar JA. Om karlar utbildas i genusperspektiv så kan tafserier och våldtäkter stoppas på lång sikt. Alkoholförbud är ett måste då det leder till att karlar inte kan bete sig. Ni träffas ju efter konserten så ser inget problem här. Detta är inget nytt fenomen, samma med raggare förr. Gemensam nämnare är att det är karlar som tafsar och våldtar.


Hoppas flickan får hjälp och bearbeta detta. Varför ingrep ingen? Säger ju en del om karlar nuförtiden. Det är så hemskt och bedrövligt.

#vistårinteut

Rymdkram.
Var dag var det ca 33 000 tusen besökare och av dem ungefär 70% män. Så för en anmälan om ett våldtäktsförsök vill du att man ska ha skilda platser och alkoholförbud? Är det inte lite väl drastiskt? Men nu fick du vädra ditt manshat, som konstigt nog inte gäller flyktingar.

Självklart ska flickan få hjälp och den skyldige sättas dit. Du kan alltid skicka en "rymdkram" blir nog mycket uppskattat.
Citera
2017-06-26, 10:25
  #65
Medlem
Fy fan vad mycket idioter det finns i det här landet!

Folk som väldigt illa dolt glädjer sig åt en ANTAGEN våldtäkt på Sweden rock för då blir den invandringsknutna våldtäktsvågen mindre illa och vi ska sluta kritisera, för Svenskar är minsann lika dåliga??!! Vi som kritiserar invandringen hade FEL. Det sker ingen våldtäktsvåg för detta fall suddar ut den. Poff så finns den inte längre.

EN misstänkt våldtäkt på Sweden rock kontra den våldtäktsvåg i invandringens spår som vi nu upplever...

Jag SPYR på er å alla utsatta Svenska tjejers vägnar ni är fan riktigt vidriga människor och jag hoppas verkligen karma existerar för då blir ni återfödda som pissoarer i era nästa liv (också).
Citera
2017-06-26, 17:02
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag ser tyvärr inte relevansen.
För mig är det relevant att veta.

Om det är du så kan jag fråga dig varför du ljög?

Varför du kände dig tvungen att överdriva så grovt?

Kändes sanningen inte tillräckligt bra?
Citera
2017-06-27, 07:54
  #67
Avstängd
Kontakt112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vad har etniciteten med brottet att göra? Det är ett patriarkalt problem med karlar som inte kan kontrollera sina hormoner och ser sig ha rätten till kvinnors kroppar. En vet nog allt hur karlar beter sig både nyktra och berusade. Lösningen på detta på spelningar är att dela upp, karlar på en sida och flickor på den andra sidan samt att inte tillåta alkohol.

#vistårinteut

Rymdkram.
Nice try. Men jag har inte nämnt någon etnicitet. Trolla vidare med ett lättare byte.
Citera
2017-06-27, 08:55
  #68
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vad har etniciteten med brottet att göra? Det är ett patriarkalt problem med karlar som inte kan kontrollera sina hormoner och ser sig ha rätten till kvinnors kroppar. En vet nog allt hur karlar beter sig både nyktra och berusade. Lösningen på detta på spelningar är att dela upp, karlar på en sida och flickor på den andra sidan samt att inte tillåta alkohol.

#vistårinteut

Rymdkram.
Hmm låt mig tänka efter.... Ett samhälle där män och kvinnor har åtskilda platser och där alkohol är förbjudet. En dröm och ett idealsamhälle?

Man skulle kanske lägga till att kvinnorna bör täcka sina kroppar bakom skynken och inte visa håret. För att skydda henne och familjens heder bör hon övervakas av sina familjemedlemmar och släktingar. Gifta sig med sin kusin.

Och varför stanna vid alkohol? Tycker nog man bör förbjuda fläskkött också, vi vet alla vad det gör med män. Musik bör nog också förbjudas och så tror jag man ska sluta äta dricka på dagtid under en månads tid, men det är såklart tillåtet att vända på dygnet och äta dricka bäst man vill på natten, vi kan kalla det "fastan".

Att bryta mot några av dessa lagar bör bestraffas på ett milt och humant sätt med stening eller offentliga spöstraff. Allt för att visa vilka framsteg vi som nation gjort.

Jag tror att ett sådant samhälle vore lyckan på jorden, där skulle säkert råda fred alltid. Tror speciellt det skulle vara ett underbart samhälle för kvinnan.

Önskar att du och dina rymdkramar får leva i ett sådant land. Du kan även ta med dig allaandrasomintestårut.
Citera
2017-06-27, 09:48
  #69
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
I och med att karlar inte kan kontrollera sin lust så borde arenor delas upp i två delar JA. Om karlar utbildas i genusperspektiv så kan tafserier och våldtäkter stoppas på lång sikt. Alkoholförbud är ett måste då det leder till att karlar inte kan bete sig. Ni träffas ju efter konserten så ser inget problem här. Detta är inget nytt fenomen, samma med raggare förr. Gemensam nämnare är att det är karlar som tafsar och våldtar.


Hoppas flickan får hjälp och bearbeta detta. Varför ingrep ingen? Säger ju en del om karlar nuförtiden. Det är så hemskt och bedrövligt.

#vistårinteut

Rymdkram.
På krogen så tafsar tjejer snygga killar på kuken när dom blir packade, hur fula dom änn e Tror det börjar bli lite mer jämlikt där, äntligen. Rymdkram
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback