Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-20, 18:37
  #13
Medlem
Du hyr in dig hos din släkting. Han skaffar tjej som blir hans sambo. Du fortsätter som hyresgäst vilket hon inte gör. Numer hyr du in dig hos ett par.
Jag förstår att du stör dig på detta. Det hade nog jag med gjort i ditt läge. Ändå kan jag inte säga att du ska ha rätt här.
Testa att flytta in en egen sambo o kolla vad som händer.
Citera
2017-06-22, 01:17
  #14
Medlem
Fioreens avatar
Jag kan förstå irritationen gällande förbrukningsvaror, men gällande hyran tror jag dock inte att du har så mycket att säga till om. Ni kanske borde prata om det. Dock kan jag berätta att när jag hade en inneboende som klagade över att även min kille bodde där, sa jag upp kontraktet med min inneboende
Citera
2017-06-22, 09:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioreen
Jag kan förstå irritationen gällande förbrukningsvaror, men gällande hyran tror jag dock inte att du har så mycket att säga till om. Ni kanske borde prata om det. Dock kan jag berätta att när jag hade en inneboende som klagade över att även min kille bodde där, sa jag upp kontraktet med min inneboende

Jag vill förtydliga att detta ENDAST gäller just förbrukningsvarorna, att det bara är jag och min släkting som betalar för dem men att det går åt för tre personer. Hyran är jag nöjd med och jag skiter fullständigt i om han betalar för henne eller inte. Jag har inget emot att hon bor här, det är bara ett irritationsmoment att veta att kaffe t.ex. går åt som fan, men att det bara är jag och min släkting som står för det och att det verkar förbli på det sättet också.
Citera
2017-06-22, 09:35
  #16
Medlem
Eftersom att det är din kusin så kan det vara bra att ta ett snack med honom och förklara för honom att han blir utnyttjad. Ja, ta toffelsnacket helt enkelt.

Men om din kusin kan tänka sig betala för tjejen så behöver du inte lägga dig i annat än på grund av kärlek.
Citera
2017-06-22, 10:55
  #17
Medlem
Sluta irritera dig på sådana småsaker. Ditt liv kommer bli extremt jobbigt om du går och bygger upp en enorm irritation över småsaker som du inte tycker är "rättvisa". Vänta bara tills hans flickvän börjar gnälla över att de har en inneboende och hon hellre skulle vilja bo ensamma.

Som jag ser det så bor du hos ett par, du är alltså den enda som är inneboende. De står för en del och du står för en annan. Hyran för rummen du har skulle väl varit densamma hur många som än må bo i ägarens rum.

Släpp det.

Hur mycket kaffe förbrukas det egentligen? Dricker personen inte flera liter om dagen så bör det väl inte vara några problem. Samma med toalettpapper. Skiter personen 17 gånger om dagen? Ja, då KANSKE jag skulle tagit upp det, men inte annars.
Citera
2017-06-22, 11:54
  #18
Medlem
Hon är ju hans flickvän, inte inneboende. Även om hon hade haft jobb kanske din släkting hade valt att låta henne bo gratis ändå. Hon har ju en särställning som flickvän, hon är ju inte någon random inneboende eller hyresgäst. Du hyr ju av de två nu kan man säga. Du kan inte jämföra dig med henne. Tänk dig in i hans situation, om du hade skaffat tjej och din unga släkting kom och krävde att din tjej skulle betala för sig, i din lägenhet? Det är något som är upp till dem två, inget du har att göra med. Jag förstår att du reagerar, och det är ju en lite klibbig situation när du bor där som släkting och har band till honom.
Citera
2017-06-23, 11:50
  #19
Avstängd
moluskens avatar
Äh vafan var inte snål, be henne betala för saker som går åt vilket blir några hundringar. Svenskar ska alltid vara så snåla och kräva pengar för allt. Om du verkligen stör dig på det så frågan inte här utan prata med henne direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback