Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 12:35
  #1
Medlem
1.Jag funderar på ryzen processorer då de ska prestera bra till ett billigt pris samt vara bra för multitasking ssom OBS osv. Har hört rykten dock om att den medföljande fläckten inte är perfekt för extremt hög överklockning. Någon som är mer insatt. Samt vet hur mycket det sliter att överklocka en 1600 från 3,4 till 3,8 eller 3,9. Hur mycket minskar livstiden på processorn. Jag vill inte att datorn ska dö efter bara något år. Någon som är mer insatt som vet vilken processor som verkar bäst till ett 1070 windforce eller om man kanske tillochmed skulle satsa på det billigaste 1080 AERO 8G OC, för endast 800 mer.
Men jag vill heldre köpa ett stabilt 1070 än en 1080 som presterar dåligt.

2.Samt funderar jag på vart det är smartast att köpa delar. Ska man köpa lokalt eller går det lika bra på tex amazon.de, för de är ju inom eu.

3.Va tror ni man kan få sålt en lenovo erazer x310 för, med ett gtx 750 ti och en i7-4790 @3.6 ghz 4 kärnor 8 logiska processer?

Tack på förhand
Citera
2017-06-20, 20:01
  #2
Medlem
Varför googlar du inte? Det finns hur många benchmarksidor som helst!

Googla produktnamn vs produktnamn och en benchmark (ex photoshop). Ta, daa!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback