Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-20, 17:03
  #13
Medlem
Montbarss avatar
Förutom psykpati och narcisismen som några här varit inne på kan tilläggas att han förmodligen även hade grava sexuella pervesioner.

Ted Bundy var en mycket ondskefull man. Han fick vad han förtjänade av "Old sparky".
Citera
2008-06-20, 21:10
  #14
Medlem
BigMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montbars
Förutom psykpati och narcisismen som några här varit inne på kan tilläggas att han förmodligen även hade grava sexuella pervesioner.

Ted Bundy var en mycket ondskefull man. Han fick vad han förtjänade av "Old sparky".

det mest drivande för serial killers är just den sexuella perversiteten som de har och när de dödar så blir de förmodligen riktigt upphetsade. om inte under själva dödandet så är det efteråt som de leker med liken och känner sig sammanslutna på något sätt med sitt offer.
Citera
2008-06-21, 14:49
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutupati
Öh, nej, jag har aldrig haft några känslor för en tjej mer än kåthet. Jag hatar inte tjejer, tror jag.
Nähä, men det gjorde Bundy. Så VART drar du parallelerna.

Jisses, Dexter har verkligen fått många att tro att de är psykon
Citera
2008-06-21, 15:42
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Nähä, men det gjorde Bundy. Så VART drar du parallelerna.

Jisses, Dexter har verkligen fått många att tro att de är psykon

På en del ställen, lite här och var. Nu snackar jag inte om Dexter, jag snackar om Ted Bundy, herregud.
Citera
2008-06-21, 19:33
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Svensson
Vad får dig att tro att Ted Bundy skulle ha någon störning?

Diagnosticerad psykopat. Nu minns jag inte namnet på han som satt diagnosen, men det är väl ingen tvekan på att han var det. Sexuell psykopati tror jag dom kallade det t.om. Och som alla andra sexuella psykopater förnekar han och behåller de flesta offren för sig själv, som han gjorde med Kimberley Leach när han vägrade ge föräldrarna sinnesfrid och berätta vart hon blev dumpad.

"im the most coldblooded son of a bitch you´ll ever meet", för att citera hans svar.
Citera
2008-06-21, 19:44
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutupati
Öh, nej, jag har aldrig haft några känslor för en tjej mer än kåthet. Jag hatar inte tjejer, tror jag.

Grejjen med den tortyren som han utsatte offren för kan kategoriseras in i två fack.

1. Funktionell - För information och är helt likgiltig (Kuklinski)
2. Sadistisk - För att få en emotionell frigöring/utlösning, kalla det vad du vill.

Bundy var i fack två, "and murdered for an emotionell release".
Han mördade kvinnor, med nedsläppt hår med mittbena, detta för att han flickvän hade skadat honom och att mörda den typen var som att mörda henne om och om igen.
Citera
2008-06-22, 02:33
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningssoldat
Grejjen med den tortyren som han utsatte offren för kan kategoriseras in i två fack.

1. Funktionell - För information och är helt likgiltig (Kuklinski)
2. Sadistisk - För att få en emotionell frigöring/utlösning, kalla det vad du vill.

Bundy var i fack två, "and murdered for an emotionell release".
Han mördade kvinnor, med nedsläppt hår med mittbena, detta för att han flickvän hade skadat honom och att mörda den typen var som att mörda henne om och om igen.

Jag vet, varför riktar du det till mig?
Citera
2008-06-22, 03:24
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutupati
Jag vet, varför riktar du det till mig?

För att du sa att du aldrig hade haft känslor för en brud.
Och du verkade dra en parallell mellan dig och honom. Han behövde uttrycka sig genom det, du sa själv att du aldrig behövt. Därför ser jag ingen likhet.
__________________
Senast redigerad av Gryningssoldat 2008-06-22 kl. 03:26.
Citera
2008-06-22, 03:25
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningssoldat
För att du sa att du aldrig hade haft känslor för en brud.

Jag har inte torterat någon brud heller, om det är det du menar.
Citera
2008-06-22, 03:32
  #22
Medlem
Maxieboys avatar
Ted Bundy var inte bara en psykopat, han var även en hjälte. Jag avundas han, som vågade leva ut sina mörka fantasier, vet faktiskt inte om jag vill kalla honom för psykopat, snarare geni. Riktigt kallblodig var killen, en förebild, härligt störd.
Citera
2008-06-22, 08:08
  #23
Medlem
Montbarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Ted Bundy var inte bara en psykopat, han var även en hjälte. Jag avundas han, som vågade leva ut sina mörka fantasier, vet faktiskt inte om jag vill kalla honom för psykopat, snarare geni. Riktigt kallblodig var killen, en förebild, härligt störd.

Nej han var definitivt ingen hjälte. Han var en ondskefull möradare som satte sina fruktansvärda behov framför andras liv. Han var definitivt heller inte någon förebild. Möjligtvis var han på sätt vis ett geni, en man med förmodligen ett högre IQ än genomsnittet.

Vad jag har läst om och sett på dokumentärer så var han rätt så beskedlig när han skulle träffa "Old sparky". En man som på ett så brutalt och hänsynslöst vis mördat andra människor var lite svag i knäna inför sin egen död. Kanske tänkte han på vad som händer efter döden.
Citera
2008-06-22, 09:23
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Ted Bundy var inte bara en psykopat, han var även en hjälte. Jag avundas han, som vågade leva ut sina mörka fantasier, vet faktiskt inte om jag vill kalla honom för psykopat, snarare geni. Riktigt kallblodig var killen, en förebild, härligt störd.

Förebild???? Åh så tuff du var nu va? Väx upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback