Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 11:16
  #1
Medlem
Hallå där, jag är verkligen desperat efter att hitta en lösning på detta då det har förstört hela mitt sociala liv och hela min existens...
Mitt ansikte rycker efter att jag har lett ett tag och för att jag inte vill att folk ska se det blir mitt ansikte helt stelt i sociala situationer och jag kan känna att mitt ansikte börjar rycka om jag försöker att le eller skratta.
Detta händer också i situationer där jag vet att jag måste le, som te.x om någon drar ett skämt eller om någon ska ta ett kort på mig.
Till stor del beror ju detta på inlärt beteende och därför blir det värre i sociala situationer pga stress därav har jag utvecklat social ångest/panikångest pga detta.

Men det underliga är att detta inte bara händer i sociala situationer med andra människor utan även när jag är själv? Te.x om jag kollar på någon rolig film eller nått skit så kan jag komma på mig själv med att det börjar rycka. Så har med andra ord jämt problem att le även fast jag står framför spegeln helt själv, det både känns och syns i ansiktet och det är jävligt störande.
Det låter ju helsjukt att haka upp sig på något som detta men jag är helt besatt av det, går inte en vaken minut utan att jag är tänker på detta och det gör detta problem jävligt energikrävande i onödan...

Min fråga är känner någon annan igen sig i detta udda problem och är det verkligen bara psykiskt då det alltid börjar rycka, även när jag är ensam och lugn?
Citera
2017-06-20, 11:55
  #2
Medlem
japanskbruds avatar
se arg ut alltid istället ..det funkar för mig
Citera
2017-06-20, 13:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koxbox
Hallå där, jag är verkligen desperat efter att hitta en lösning på detta då det har förstört hela mitt sociala liv och hela min existens...
Mitt ansikte rycker efter att jag har lett ett tag och för att jag inte vill att folk ska se det blir mitt ansikte helt stelt i sociala situationer och jag kan känna att mitt ansikte börjar rycka om jag försöker att le eller skratta.

Det låter ju helsjukt att haka upp sig på något som detta men jag är helt besatt av det, går inte en vaken minut utan att jag är tänker på detta och det gör detta problem jävligt energikrävande i onödan...

Min fråga är känner någon annan igen sig i detta udda problem och är det verkligen bara psykiskt då det alltid börjar rycka, även när jag är ensam och lugn?

Jag har det där också, men troligen då i mindre grad än du, för jag har inget ont överhuvudtaget av det. Om jag har ett fett leende på för länge kan det börja rycka typ uppe vid kindknotorna. Tvivlar på att det kan åtgärdas, då det nog är något fysiologiskt som finns hos många. Men det är rätt sällan jag känner av det.

Förstår inte riktigt hur du kan uppfatta det som så störande. Kan du inte undvika att le för länge? Och om du sen har lite spasmer i fejset är väl inte det hela världen?

Vill du bli av med det får du nog köra botox eller permanent gå på nervlugnande medel eller nått. Är det inte så att det du bör tänka på att bli av med snarare är tvångstankarna som gör dig besatt av detta? Kanske också nervositet bidrar en del till det. Det har hänt mig en del förut när jag blivit sexuellt upphetsad . Men då är det bara att sluta le och spela cool, eller ta på sig sex facet (underbett och halvslutna ögon ).
Citera
2017-06-20, 16:46
  #4
Medlem
PixlJunkies avatar
Slappna av. Var inte så spänd.
Citera
2018-09-04, 21:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag har det där också, men troligen då i mindre grad än du, för jag har inget ont överhuvudtaget av det. Om jag har ett fett leende på för länge kan det börja rycka typ uppe vid kindknotorna. Tvivlar på att det kan åtgärdas, då det nog är något fysiologiskt som finns hos många. Men det är rätt sällan jag känner av det.

Förstår inte riktigt hur du kan uppfatta det som så störande. Kan du inte undvika att le för länge? Och om du sen har lite spasmer i fejset är väl inte det hela världen?

Vill du bli av med det får du nog köra botox eller permanent gå på nervlugnande medel eller nått. Är det inte så att det du bör tänka på att bli av med snarare är tvångstankarna som gör dig besatt av detta? Kanske också nervositet bidrar en del till det. Det har hänt mig en del förut när jag blivit sexuellt upphetsad . Men då är det bara att sluta le och spela cool, eller ta på sig sex facet (underbett och halvslutna ögon ).

Tja var ett tag sen jag skapade tråden men iallafall, jag fann en lösning som funkar åt mig än så länge.
Jag rekommenderar inte denna lösning för någon för som sagt, min lösning är Iktorivil och det är en beroendeframkallande medicin/drog.
Jag äter benzo och det verkar fungera åt mig, frågan är hur länge det kommer att fungera? :/ Ser till att jag alltid har benzo och har ätit det sen i våras.
Har lyckats skaffa jobb, få egen lägenhet och betala av alla mina skulder p.g.a benzon.

Men problemet är ju dock att jag har känt av en lite tolerans ökning under tiden jag knaprat, jag räds dagen då toleransen är så hög att detta inte kommer hålla längre. Fast å andra sidan har det hjälpt mig att komma ur total isolering och självmordstankar dygnet runt.

Som sagt funkar bra åt mig just nu men är fullt medveten om att jag måste ta tag i dem här problemen på "riktigt" genom terapi och avgifta mig så småningom. Har iallafall planer på att göra det för är faktiskt lite jobbigt att hela ens liv kretsar kring att undra över om man har benzo kvar lr behöver skaffa mer osv, ungefär som med snus/cigaretter fast dyrare förstås
Får ju inte precis preparaten utskrivet av läkare.

Så har det iallafall sett ut åt mig men som sagt jag rekommenderar ingen att äta börja äta benzo om ni inte kan hantera det och lider av social fobi/ångest och skit som jag och sådana saker.

Mvh Koxxen
Citera
2018-09-06, 06:19
  #6
Medlem
Pungsvings avatar
Sluta oroa dig. Slappna av. Gör sådant som känns meningsfullt för dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback