Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-07-25, 09:49
  #49
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Haha, först anklaga andra för besserwisserattityd och sen detta.

För att hålla mig till diskussionen så tycker även jag att det är märkligt att vuxna människor känner behov av att på mer eller mindre daglig basis hälla i sig sockerblask eller andra drycker med sötningsmedel. Visst, någon gång i månaden om det är något särskilt tillfälle eller så men att ständigt bälga i sig som måltidsdryck för att man "inte gillar vatten" känns ju närmast barnsligt.
Jag tycker att det snarare är barnsligt av dig att lägga dig i vad andra har för dryck till maten. Mår du kanske illa av jag dricker saft med sötningsmedel, eller?

Förresten har en massa droger som tobak och alkohol värre effekter på folkhälsan än vad ett sötningsmedel kan ha. Tänker du klaga på dem som röker och super också, eller tillhör de kanske det mogna och coola folket enligt dig?
__________________
Senast redigerad av Furienna 2018-07-25 kl. 10:47.
Citera
2018-07-25, 10:23
  #50
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Fattar inte hur företag kan lura svenska folket att dricka skit som celsius,nocco bca och njie tillexempel med konstgjorda giftiga sötningsmedel.

maskerad läsk som dessutom är dyrt för skiten man får.
Alla som har läst på lite om nervgiftet aspartam som uppfanns av samma företag som gjorde ddt och giftet agent orange som besprutades i vietnam kriget där folk än idag 40 år efter föds med hemska missbildningar som 2 huvuden och ruskigt hemska saker.
Och sen sukralos som går rakt i naturen och inte bryts ner i vattenreningsverken heller.

Hur fan kan man stödja såna företag och sen sätta deras konstgjorda skit i sin egen kropp.
Har man ingen self defence alls eller?


Ja när vi numera bara har gymmen att träna på för förbruka kalorierna i vanlig läsk så.
Förut kunde man ju ta en tur på stan, kolla saker innan gymmet så.
Citera
2018-07-25, 18:04
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Jag tycker att det snarare är barnsligt av dig att lägga dig i vad andra har för dryck till maten. Mår du kanske illa av jag dricker saft med sötningsmedel, eller?

Förresten har en massa droger som tobak och alkohol värre effekter på folkhälsan än vad ett sötningsmedel kan ha. Tänker du klaga på dem som röker och super också, eller tillhör de kanske det mogna och coola folket enligt dig?

Jag bryr mig inte det minsta om vad du dricker eller inte, varför skulle jag göra det? Jag bara uttrycker min åsikt i frågan som diskussionen handlar om.

Det här är ett anonymt forum där meningen är att man ska kunna skriva och läsa precis vad folk tycker om saker och ting. De flesta här ser det som en fördel då det kan skapa lite perspektiv, men du verkar ta allt så personligt.

Jag klagar heller varken på dig eller folk som röker eller super. Jag bara yttrar min åsikt om sådant beteende vilket poängen är att man ska göra. Klarar du inte av detta utan att ta illa vid dig kan jag rekommendera facebook. Där skriver folk sällan vad de verkligen tycker och det mesta är ytligt.

Kanske bekvämt men totalt ointressant enligt min mening.
__________________
Senast redigerad av muck12 2018-07-25 kl. 18:38.
Citera
2018-07-25, 20:27
  #52
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Jag bryr mig inte det minsta om vad du dricker eller inte, varför skulle jag göra det? Jag bara uttrycker min åsikt i frågan som diskussionen handlar om.

Det här är ett anonymt forum där meningen är att man ska kunna skriva och läsa precis vad folk tycker om saker och ting. De flesta här ser det som en fördel då det kan skapa lite perspektiv, men du verkar ta allt så personligt.

Jag klagar heller varken på dig eller folk som röker eller super. Jag bara yttrar min åsikt om sådant beteende vilket poängen är att man ska göra. Klarar du inte av detta utan att ta illa vid dig kan jag rekommendera facebook. Där skriver folk sällan vad de verkligen tycker och det mesta är ytligt.

Kanske bekvämt men totalt ointressant enligt min mening.
Fast det är solklart att ditt inlägg var helt riktat personligen mot mig. Det var inte bara så att du citerade mig, utan du anmärkte även på att jag tidigare i den här tråden har sagt inte tycker att vatten är gott till mat (vilket visst är brottsligt att tycka enligt somliga). Så du gick över gränsen från åsikt till personangrepp.

Och det är väl knappast heller något "beteende" (vilket är ett ord med en mycket negativ klang) att dricka t ex Celsius eller Nocco. Jag dricker väl också vatten, som när jag ska ta mina mediciner eller om jag har blivit törstig när jag svettas. Fast nu vill jag faktiskt ha mjölk eller saft till mat, för det smakar inte bra med bara vatten till mat. Men det är visst svårt för somliga att acceptera det.
__________________
Senast redigerad av Furienna 2018-07-25 kl. 20:37.
Citera
2018-07-25, 21:20
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Fast det är solklart att ditt inlägg var helt riktat personligen mot mig. Det var inte bara så att du citerade mig, utan du anmärkte även på att jag tidigare i den här tråden har sagt inte tycker att vatten är gott till mat (vilket visst är brottsligt att tycka enligt somliga). Så du gick över gränsen från åsikt till personangrepp.

Och det är väl knappast heller något "beteende" (vilket är ett ord med en mycket negativ klang) att dricka t ex Celsius eller Nocco. Jag dricker väl också vatten, som när jag ska ta mina mediciner eller om jag har blivit törstig när jag svettas. Fast nu vill jag faktiskt ha mjölk eller saft till mat, för det smakar inte bra med bara vatten till mat. Men det är visst svårt för somliga att acceptera det.

Självklart var mitt inlägg riktat mot dig, det var ju därför jag citerade dig. Min poäng är ju bara att du inte behöver ta det folk skriver på anonyma forum så hårt och personligt som du verkar göra. Det var ju därför jag citerade dig till att börja med, innan jag skrev min åsikt.

Om du skriver att folk som bara dricker vatten är tråkiga eller gubbiga är det inte direkt så jag blir upprörd eller börjar kalla folk besserwisser hit och dit osv. Varför bli upprörd av anonyma personers åsikter som du inte ens känner liksom?

Var istället glad att du kan läsa hur andra ser på saker och ting och lyft egna tankar istället för att ta illa vid dig helt utan anledning.
Citera
2018-07-25, 22:56
  #54
Medlem
Vem0ths avatar
Anledningen är hela 180-183 mg koffein vilket motsvarar 2-3 burkar Red Bull och dess budgetversioner. En jävla bra start på dagen i en enda kompakt burk, sen andra grejer som bcaa för den som jobbar fysiskt eller vitaminer för mindre fysiska arbetspass.
Citera
2019-01-22, 07:54
  #55
Medlem
rekoTyps avatar
Var i Åre i helgen med just Celsius. Där snortades friskt bland både chefer, anställda och deltagare. Tydligen så räckte det inte att bara dricka Celsius för alla för att vara pigga. Jag själv smällde upp 3 gram under resan med lite olika Celsius-människor. Trevligt!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback