Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 04:27
  #1
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Hej, jag har bestämt mig för att köpa en pigg andrabil av modell mindre, och har fastnat för Volvo S40, närmare bestämt T5:an. Årsmodell blir nog 04 eller 05. Hur pigg är den egentligen? Automat eller manuell? Har ni själva kört en? Är den rolig att köra? Tack på förhand.
Citera
2017-06-20, 10:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamantTjuven
Hej, jag har bestämt mig för att köpa en pigg andrabil av modell mindre, och har fastnat för Volvo S40, närmare bestämt T5:an. Årsmodell blir nog 04 eller 05. Hur pigg är den egentligen? Automat eller manuell? Har ni själva kört en? Är den rolig att köra? Tack på förhand.
Hade samma bil fast V50. Antingen fick jag ett måndagsexemplar eller så är det en skitbil.
Nu anser inte jag att ett exemplar är representativt så ta min surhet över kvaliteten med en nypa salt.
Nu är det körningen du efterfrågar o det var inget monster. Men en riktigt rolig bil att köra.
Nu hatar jag motorväg. Därför är min buskörning (fan vad jag borde växa upp) på tomma småvägar.
Bara för att motverka Flashbacks domarkår så busar jag utanför tätbebyggelse samt slår av på takten när jag ser andra fordon.
åter till småvägarna. Där var den riktigt rolig. Pigg o rapp ut ur kurvor o den svarade förbannat bra.
Omkörningar vid normal körning var inte heller några problem. En liten nedväxling o så var man snart om.
Men som sagt. Spåna mer i kvaliteten. För det var där det brast för mig.
Citera
2017-06-20, 23:11
  #3
Medlem
k0rv3ns avatar
Dom första S40/V50 innan uppdateringen som kom runt 06-07 är ren jävla skit. Massor med elproblem o andra diverse problem. Men framför allt el. Inte ägt en själv men har från flertalet personer i omgivningen fått mig en bra bild.

Diverse olika fel som att bagage lucka ej gått att stänga. Stannat mitt i stan pga elfel. Ej gått o starta pga elfel. Och många andra diverse fel.

Så inget att rekommendera. Sats på uppdaterade modellen. Och har du inte råd med det leta efter en V70 2.5T alternativt annat bilmärke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback