Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-07-13, 02:12
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Ev. microanklagelser är inget vi män någonsin kan vinna...
Mig veterligen har det aldrig hänt att en känslig man vunnit en social strid mot en kvinna om han varit microkänslig och haft känslighetsargument. Även om han har rätt i sak.

Att tala micro flytande. Tydliga gränser och macro på andra sidan.

T.o.m. en person med Janne Josefsons integritet på SVT, blir inget annat än avfärdad.
Hela landet skulle tjäna på om man bara radade upp kärringarna av alla kön där och delade ut örfilarna på rad. Hela landet, framförallt de grupper som SVT´s kärringaktighet påstår sig repressentera.

Du har känsloargument kan jag tycka, men jag ser inget fel med det. Om vi människor upphör att känna, ta med hjärtat i tanke och argumentation så står vi oss tämligen slätt. Du ger uttryck för bitterhet och besvikelse när det kommer till det täcka könet. Josefsson tycker jag är mycket utvecklad när det gäller att se till såväl micro som macro och låta dessa delar mötas. Han är skicklig och påverkar. Samtidigt som han själv säkerligen blir påverkad.

Man får aldrig dra alla över samma kam, individperspektivet är så väsentligt. Men däremot kan vi lättare förstå individuella handlingar om vi applicerar yttre stimuli/triggers på den enskilde. Den enskilde individen med sin unika sammansättning av arv, gener, erfarenheter, upplevelser och därmed disposition, måste ses i förhållande till hur samhället ser ut och påverkar. Det är tämligen väl känt att olika sociala kontexter betyder mycket för enskilda individers tankar och handlingar.

Avhumanisering är svart flagga. Att sluta se till enskilda individer, värdefulla och unika liv. Att istället börja se till massor och kategorier. Jag läste nyligen om Gitta Serenyes intervjubok där hon har månadslånga samtal med fd förintelselägerkommendanten Franz Stangl. Det mest "drabbande" i hans utsagor är nog att han erkänner att han slutade se judar/zigenare/funktionshindrade som människor. Han såg till slut dessa som avhumaniserade "massor" . Han uppfattade dem inte som människor med tankar och känslor.

Uppfattar du kvinnor som unika värdefulla individer med tankar och känslor? Du ger ju uttryck för mycket känslor i det du skriver, anser du att känslor från kvinnor är värda förakt?
Citera
2017-07-15, 13:32
  #50
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Du har känsloargument kan jag tycka, men jag ser inget fel med det. Om vi människor upphör att känna, ta med hjärtat i tanke och argumentation så står vi oss tämligen slätt. Du ger uttryck för bitterhet och besvikelse när det kommer till det täcka könet. Josefsson tycker jag är mycket utvecklad när det gäller att se till såväl micro som macro och låta dessa delar mötas. Han är skicklig och påverkar. Samtidigt som han själv säkerligen blir påverkad.

Man får aldrig dra alla över samma kam, individperspektivet är så väsentligt. Men däremot kan vi lättare förstå individuella handlingar om vi applicerar yttre stimuli/triggers på den enskilde. Den enskilde individen med sin unika sammansättning av arv, gener, erfarenheter, upplevelser och därmed disposition, måste ses i förhållande till hur samhället ser ut och påverkar. Det är tämligen väl känt att olika sociala kontexter betyder mycket för enskilda individers tankar och handlingar.

Avhumanisering är svart flagga. Att sluta se till enskilda individer, värdefulla och unika liv. Att istället börja se till massor och kategorier. Jag läste nyligen om Gitta Serenyes intervjubok där hon har månadslånga samtal med fd förintelselägerkommendanten Franz Stangl. Det mest "drabbande" i hans utsagor är nog att han erkänner att han slutade se judar/zigenare/funktionshindrade som människor. Han såg till slut dessa som avhumaniserade "massor" . Han uppfattade dem inte som människor med tankar och känslor.

Uppfattar du kvinnor som unika värdefulla individer med tankar och känslor? Du ger ju uttryck för mycket känslor i det du skriver, anser du att känslor från kvinnor är värda förakt?

Klart jag har känslor, det har alla och därför har jag även "murar" och en "bunker".
Nej, varför skulle jag uppfatta kvinnor som värdefulla?
Var ser jag kvinnlighet som genererar hållbara värden?

Jag har män som referens mot kvinnligheten och kvinnliga värden. Visst, det är inte rättvist. Men jag ser ej en framtid där kvinnor genererar värden i en värld där vi tillsammans kan vara trygga.
Tryggheten är nyckeln. Den trygga familjen. Den hållbara familjen som kan lösa riktiga problem.
Alla familjer som är hållbara idag, är de som går sin egen väg.

Flashback är en lysande plats för manliga konvulsioner, gallaspyor mm.
__________________
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2017-07-15 kl. 13:40.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback