Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-23, 03:37
  #13
Medlem
Du svamlar på bra du , vi lever inte i usa som du tycks tro...jösses.
Citera
2017-06-23, 05:22
  #14
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caper7
Du svamlar på bra du , vi lever inte i usa som du tycks tro...jösses.
Vad har USA med denna fråga att göra? ie att svenska polisen ska erkänna att de totalt misslyckats o faktiskt i princip borde läggas ner efter att befolkningen beväpnats då svenska polisen är så värdelös.
De osnytna snutarna har ett val att göra antingen använder dom detta att ge licens för skyddsändamål till de flesta i sverige eller ja de ostraffade som vill ha det eller så låter dom folk dö och våldsbrotten öka ostraffade och outredda, borde vara en enkel sak men dom har väl blivit så vana med att lägga ner våldsbrottsutredningar o slösa resurser på att utreda småbrott för att fiffla till statistiken att dom inte bryr sig om att vanliga medborgare dör i Sverige av idag
__________________
Senast redigerad av Biyu800 2017-06-23 kl. 05:26.
Citera
2017-06-23, 09:51
  #15
Moderator
Iknowafewthingss avatar
För att licens ska beviljas för ett skyddsbehov innebär det i praktiken att man ska omfattas av polisens personsäkerhetsarbete och ex. pepparsprej ska inte anses vara tillräckligt. Redan för att få pepparsprej ska det anses föreligga en särskild omständighet som medför ett synnerligt behov av det.

När det kommer till enhandsvapen så krävs även de synnerliga skäl, det är en mycket restriktiv bedömning och omfattar sökandens kvalifikationer, behovet av vapen och vapnets lämplighet för ändamålet. Din subjektiva uppfattning är irrelevant.

Nu vet jag inte om du endast är paranoid men jag har personligen inte upplevt att sexuella övergrepp på Summerburst har medfört att jag känner mig så hotad i min dagliga tillvaro att jag måste ha ett handeldvapen på mig när jag lämnar bostaden. Ditt sätt att resonera känns en smula märkligt.

I Kammarrätten i Stockholms dom 2011-09-06 i mål nr 1747-11 kom man fram till att en alkohol- och drogtestare på skogsentreprenörer inte hade ett sådant behov av pepparsprej för att skydda sig från rovdjursattacker att tillstånd kunde beviljas.

I RÅ 2004 ref. 32 nekades tillstånd till enhandsvapen som var till för att skydda dennes flock av får då de hade blivit utsatta för ett antal björnattacker.
__________________
Senast redigerad av Iknowafewthings 2017-06-23 kl. 09:55.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback