Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-08-01, 11:00
  #49
Medlem
Nu kan jag bara tala för svamp. Men angående ångest och sådana grejer. Det är väl just därför man exempelvis ta svamp. Då får du ju verkligen möta dig själv och kan läka i processen. Svamp tar man ju inte för att man vill undvika saker om sig själv. Är rätt säker på att samma gäller LSD. Vill du undvika saker om dig själv och trycka undan jobbiga känslor utan någon form av läkning så ta heroin.

Se svampen som ett verktyg som kan ta dig vidare , en läromästare som visar dig vem du är, dina fel och brister , vad du kan göra åt dem. Sedan får du själv göra jobbet. .
Jag har märkt att jag liksom belönas i tripparna på svamp. Att om jag tillåter mig själv att möta och se bristerna. Att om jag bara accepterar och ger upp inför trippen och låter den styra så belönas jag med euforiska upplevelser. Jag får känslan av att jag på något sätt bryter igenom. Jobbiga käsnlor , trauman från barndomen liksom släpper taget om mig. Min så kallade ryggsäck blir lättare att bära på.

Det finns höga terapeutiska värden i svampen tycker jag. Den har hjälp mig otroligt mycket. Saker jag burit på hela mitt liv. Som jag ägnat många år på att släpa runt på har släppt. Svampen är inte enbart en "party" drog för mig, inte enbart något som bara är "kul" . Den kan vara ganska tuff emellanåt. Men som sagt jag ser det som utvecklande för mig som person.

Börja i låga doser och jobba sig uppåt , tills man hittar sin sweet spot .
Citera
2017-08-01, 11:45
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvamPirat
Nu kan jag bara tala för svamp. Men angående ångest och sådana grejer. Det är väl just därför man exempelvis ta svamp. Då får du ju verkligen möta dig själv och kan läka i processen. Svamp tar man ju inte för att man vill undvika saker om sig själv. Är rätt säker på att samma gäller LSD. Vill du undvika saker om dig själv och trycka undan jobbiga känslor utan någon form av läkning så ta heroin.

Se svampen som ett verktyg som kan ta dig vidare , en läromästare som visar dig vem du är, dina fel och brister , vad du kan göra åt dem. Sedan får du själv göra jobbet. .
Jag har märkt att jag liksom belönas i tripparna på svamp. Att om jag tillåter mig själv att möta och se bristerna. Att om jag bara accepterar och ger upp inför trippen och låter den styra så belönas jag med euforiska upplevelser. Jag får känslan av att jag på något sätt bryter igenom. Jobbiga käsnlor , trauman från barndomen liksom släpper taget om mig. Min så kallade ryggsäck blir lättare att bära på.

Det finns höga terapeutiska värden i svampen tycker jag. Den har hjälp mig otroligt mycket. Saker jag burit på hela mitt liv. Som jag ägnat många år på att släpa runt på har släppt. Svampen är inte enbart en "party" drog för mig, inte enbart något som bara är "kul" . Den kan vara ganska tuff emellanåt. Men som sagt jag ser det som utvecklande för mig som person.

Börja i låga doser och jobba sig uppåt , tills man hittar sin sweet spot .

Bra skrivet, du tog orden ur min mun!

Svamp för mig är allt annat än rekreationellt. Jag ser det som en pågående resa för personlig utveckling. Kan inte tänka mig använda svamp med andra människor runt omkring eller i festliknande sammanhang, skulle nog vara obehagligt. Det är alldelles för personligt för mig.

Kör själv med ca 3-6 månader mellan doserna, blir för det mesta relativt stora doser och mediterar under rusets gång, med ögonmask och hörlurar som stänger ut ljud. Sensory deprivation går bra ihop med svamp har jag märkt.

RC-analoger blir lite annorlunda dosmässigt, men tycker 4-aco-dmt är en underbar ersättare som ger ett klarare och renare rus som passar den här typen av introspektion.

Ogillar det långa ruset som kommer med LSD. Skön hallucinogen men inget jag behöver eller ser fram emot direkt. Svampen känns både snällare och elakare i jämförelse, har jag en jobbig tripp så kan jag släppa taget och inte försöka styra trippen så brukar det oftast vända från obehag till eufori och insikt med de högre doserna. Blir det väldigt hög dos så ser jag till att ha Ketamin redo, funkar väldigt för att "bryta igenom" i jobbiga trippar.

Har mindre erfarenhet med LSD, men tripparna känns för stimulerande för mig. Headspacet är inte lika pålitligt, har släppt taget i jobbiga trippar med högre dosering men det ger inte alls samma tillfredsställelse. Kanske är bättre i festsammanhang eller för rekreationell användning, men som sagt så ogillar jag att ha tripsitter eller folk nära när jag tar psykedelia.

Allt är såklart subjektivt, vet bekanta som får mycket ut av LSD och gillar att ta det på rave!
__________________
Senast redigerad av Anatman 2017-08-01 kl. 11:49.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback