Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-19, 23:09
  #1
Medlem
På senare tid har jag lagt märke till något väldigt konstigt. Det är nämligen så att jag ser alla ord framför mig i huvudet när jag pratar och tänker. Frågan är varför? Å ena sidan kanske jag tänker på orden av den anledningen att jag ser dem, men å andra sidan kanske jag ser dem av den anledningen att jag tänker på dem. Jag har dessutom utvecklat någon sorts besatthet när det gäller ord i form av skrift. Å ena sidan blir jag helt vansinnig av vissa ord, men å andra sidan väljer jag ofta ord utifrån hur de ser ut. Jag står knappt ut med synen av ordet "jag", men det måste ändå användas. Vilka förklaringar kan det finnas till dessa konstigheter? Någon som upplever något liknande?
__________________
Senast redigerad av HataModeraterna 2017-06-19 kl. 23:12.
Citera
2017-06-19, 23:36
  #2
Medlem
Hej! kanske har du synestesi! Ett neurologiskt tillstånd där sinnen är sammankopplade, en del kan se ord, andra kan höra färger. läs lite mer på wikipedia vetja! https://sv.wikipedia.org/wiki/Synestesi
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback