Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-29, 01:54
  #145
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Skulle också gärna vilja veta om det är sant att hon tagit sitt liv eller om det är hittepå.

Även om hon inte tog sitt liv eller gjorde det är hon inte ensam. Men det blir inga svarta stora rubriker om de kvinnor som resten av sina liv lever i en osynlig fångenskap eller ändar sina liv. På grund av ett monster och odjur valde att förstöra deras liv.
Citera
2017-09-29, 02:20
  #146
Medlem
Ni får vad ni röstar för kvinnor, rösta rätt nästa år så ni slipper den importerade våldtäktskulturen.
Citera
2017-11-13, 10:17
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blygfan
Varför öppnade hon dörren för främlingar? Det är 99 % chans att det är en tiggare, parasit (tv-radiotjänst), försäljare eller kriminell om det står en främling utanför dörren. Enda gången jag skulle ens fundera på att öppna för en främling vore om det vore snygg brud som såg kåt ut.


Öppna dörren? Hon kanske inte hade titthål i dörren.

Ska sverige behöva bli så att vi inte kan öppna dörren då någon knackar på och inte svara i telefon då det är ett inte känt nummer och ha dessa som sitter och skriker hej hej hej utanför affären och tigger av våra surt ihoparbetade pengar på en lön så låg att de som anländer hit får mera? Inte öppna dörren?
Tänk om olycka och du söker hjälp och ingen öppnar dörren???
Citera
2017-11-13, 10:18
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gummibossen
Ni får vad ni röstar för kvinnor, rösta rätt nästa år så ni slipper den importerade våldtäktskulturen.


Om de tidningar som allmänheten läser, AB Exp, GT och lokala blädder inte skriver det vi får höra utanför dessa medier så vet dom inte vad som pågår. Har detta med denna flickan ens vädrats i tidningar?
Citera
2017-11-19, 22:29
  #149
Medlem
OliverCromwells avatar
Oerhört tråkig berättelse. Fick först läsa det via internationell media som länkade till Joakim Lamotte som sammanfattade det hela.

https://www.facebook.com/joakim.lamo...44068675687718

Inget som SVT kan tänka sig göra en snyftartikel om då förövaren tillhör en skyddat grupp, även om offret nu annars skulle tillhöra två skyddade grupper (kvinna och homosexuell).

Jag tycker faktiskt synd om kvinnan. Hon verkade vara beroende av mediciner och tog obnormt mycket droger. Uppenbarligen en trasig ungdom, och så som jag uppfattar det, föräldrar som helt enkelt inte var tillräckligt engagerade.

Jag fascineras dock av en hel del vänsterkvinnors prioriteringar. Den här tjejen gillade Vi gillar olika, Inte Rasist Men och andra Anti-SD-grupper.

Jag fascineras av den här kvinnans prioriteringar.

Jag är garanterat säker på att hon dog med samma inställning. Att SD är ett större hot än sin syriska granne, trots våldtäkten som han faktiskt begick mot henne.
Citera
2017-11-20, 01:01
  #150
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Oerhört tråkig berättelse. Fick först läsa det via internationell media som länkade till Joakim Lamotte som sammanfattade det hela.

https://www.facebook.com/joakim.lamo...44068675687718

Tjejens sista ord på Facebook:

Citat:
Våldtäktsoffer!
Ni som inte vill höra -låt bli att läsa!
Han som våldtog mig har fått en chans här i Sverige. Han bor i närheten av mig och en kompis till honom var med den kvällen. Allt skedde i mitt eget hem, det ringde på dörren sent på kvällen och jag trodde något hänt min granne som är allvarligt sjuk i cancer men nej... jag blev indragen i sovrummet där han höll fast mig och våldtog mig medan hans kompis stod i hallen. Trots anmälan, förhör, rättsmedicinsk undersökning där de fann blåmärken/skador till följd av våldtäkten, gynundersökning som bevisar samma sak, tekniker som funnit bevis i mitt hem m.m så fick jag ändå ett telefonsamtal från polisen på min 30-årsdag att han går fri i brist på bevisning... Och, den andra mannen förföljer mig sen den dagen, han söker upp mig både via nätet i olika namn och förföljer mig personligen. Vad gör polisen? -INGET!!

Hon tog sitt liv samma dag.

Verkligen en tråkig historia. Och jag förstår inte varför de inte ens kan prova detta i en domstol?
Joakim Lamotte hoppas dock:

Citat:
Det här reportaget publiceras i samråd med Angelicas familj och förhoppningen är att någon inom det svenska rättsväsendet läser och överväger att titta på fallet en gång till, för att se om det finns fler stenar att vända på.
Citera
2017-11-22, 08:23
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Skulle också gärna vilja veta om det är sant att hon tagit sitt liv eller om det är hittepå.

Ville bara säga då det inte har sagts i kedjan tidigare, att numera är hennes FB sida i "in memoriam"läge så det var inte hittepå att hon är död. Flashback visste igen före andra hur det ligger till.

https://i.imgur.com/SsRlKm7.png
Citera
2017-11-22, 14:18
  #152
Medlem
Biyu800s avatar
Polis, åklagare och media & nämndemän o politiker måste åtalas och dömas omgående för minst grov försummelse om inte medhjälp till våldtäkt, skyddande av gärningsman etc etc.
Inget annat kan ens börja vända den rättfärdiga misstanke folk har mot dessa institut.

(O)rättssamhället kan inte få fortsätta komma undan med det här, det fortsätter ju bara att hända och inget förändras.

Måtte kollapsens dag komma snart, må de alla känna av sitt ansvar
Citera
2017-11-24, 22:58
  #153
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnjefvel
Ville bara säga då det inte har sagts i kedjan tidigare, att numera är hennes FB sida i "in memoriam"läge så det var inte hittepå att hon är död. Flashback visste igen före andra hur det ligger till.

https://i.imgur.com/SsRlKm7.png

Så otroligt tragiskt. Tack för svar.
Citera
2017-11-25, 13:41
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Amen!
Alla jävla loser killar här på FB som skyller på kvinnorna i Sverige. Allt är kvinnors fel, när det i själva verket är vi män som låtit det bli så här. Det är vårat fel.
Låter man kvinnor få rösträtt så kommer de instinktivt alltid att rösta för den som lovar trygghet, Staten. Kvinnor och män är olika. Hur svårt skall det vara att förstå det?

Hade vi svenska män satt ner foten idag, tagit tag i dem här problemen själva, istället för att skylla på svenska kvinnor, så hade alla våra problem varit lösta på några månader i Sverige.

Jävla beta hanar!
vakna för fan! Det var en invandrare som våldtog henne. Dessa djävla drägg som sverige asar hit för att hjälpa. Spottar på denna gris som ska få möta sin äckliga pedofilgud! Vakna!!!!
Citera
2018-11-09, 00:46
  #155
Medlem
Det är långt ifrån säkert att hon blev våldtagen.

Hon hade sannolikt en ganska grav histrionisk störning; hon upprepar under flera års tid sorgen efter sin morfars död eftersom att hon fick uppmärksamhet och medkännande när hon först gjorde det.

Därtill byter hon vid flera tillfällen profilbild flera dagar i rad, ett sätt för en histrionisk person att mätta sitt patologiska uppmärksamhetsbehov. En av dessa faser inträffar precis innan hennes död. Hon får mycket lite respons för att vara en ganska ung kvinna. Jag tror att om någon orkar agera FB-detektiv och söka igenom hennes kvinnliga vänners profilbildsbyten från samma period så kommer någon av dem, precis innan hennes "fas", att ha fått en överväldigande respons.

På hennes 30-årsdag känner hon sig troligtvis inte tillräckligt uppmärksammad och mycket, mycket ensam. Inläggen om våldtäkten är ett sista desperat rop på "snälla SE MIG, känn med mig, hör mig, märk mig". Men det är för sent.
Citera
2019-01-27, 20:02
  #156
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Förstår inte heller vart lamotte fått uppgifterna ifrån att hon tog sitt liv? tvivlar inte på det, men inte sett några bevis än..


Vad vill du se för bevis? Hennes döda kropp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback