Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-19, 21:50
  #1
Medlem
pajkens avatar
Jag är på jakt efter en prisvärd hybridcykel, cykel kommer att användas på både asfalt och grusvägar och någon enstaka gång på skogsstig.

Har hittar två modeller som visar lite vad jag är ute efter. Finns det någon annan cykel som ni kan rekommendera? Skärmar och pakethållare är inte ett måste men ett plus.

Min budget ligger runt 7-8000:-

Crescent Atto+:https://www.smartcyklar.se/crescent-...B&gclsrc=aw.ds

FOCUS ARRIBA ALTUS PLUS:https://www.bikester.se/focus-arriba...rt-551401.html
Citera
2017-06-19, 22:11
  #2
Medlem
Köpte just en nishiki pro sld hybridracer och är grymt nöjd från cykelkraft.se på rea för 7.900
Citera
2017-06-20, 08:49
  #3
Medlem
pajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Köpte just en nishiki pro sld hybridracer och är grymt nöjd från cykelkraft.se på rea för 7.900

Den verkar vara slut i min storlek, är 178cm.

Men dom hade Nishiki Comp till bra pris. Den verkar va vettig?
Citera
2017-06-20, 12:55
  #4
Medlem
Helt klart prisvärd.. likaså om man vill ha en bra racer så kolla giants cyklar de gör även ramtillverkning för trek o scott cyklarna.
Citera
2017-06-20, 20:24
  #5
Medlem
pajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Helt klart prisvärd.. likaså om man vill ha en bra racer så kolla giants cyklar de gör även ramtillverkning för trek o scott cyklarna.

Beställde en Nishiki Comp och Nishikis tillbehörskit innehållande pakethållare, skärmar och lysen. Från cykelkraft. Totalt 7389:-

Hoppas jag blir nöjd!
Citera
2017-06-20, 21:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajken
Beställde en Nishiki Comp och Nishikis tillbehörskit innehållande pakethållare, skärmar och lysen. Från cykelkraft. Totalt 7389:-

Hoppas jag blir nöjd!

Intressant å veta vem som gör sina egna, Merida pumpar ju ut Specialized förutom visa modeller i deras dyrare segment.
Citera
2018-05-08, 18:58
  #7
Medlem
Ormhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajken
Beställde en Nishiki Comp och Nishikis tillbehörskit innehållande pakethållare, skärmar och lysen. Från cykelkraft. Totalt 7389:-

Hoppas jag blir nöjd!

Nöjd? Funderar själv på att köpa en sådan.
Citera
2018-05-09, 10:55
  #8
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
Nöjd? Funderar själv på att köpa en sådan.

Jag kanske kan hjälpa till lite, köpte min cykel i höstas 2017, dock en Nishiki Pro Eight - vilket jag tror är samma cykel fast min har en navväxel på 8 växlar istället. Använder den dagligen till jobbpendling (~8km t/r). Mycket nöjd! Lätt, stabil och går som ett skott! Inga problem alls än så länge. Cyklade hela vintern (med dubbdäck) utan bekymmer. Möjligen att jag funderar på att byta ut framlyktan som hängde med tillbehörspaketet, får byta batteri till den förvånansvärt ofta.
Citera
2018-05-10, 21:42
  #9
Medlem
Ormhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Jag kanske kan hjälpa till lite, köpte min cykel i höstas 2017, dock en Nishiki Pro Eight - vilket jag tror är samma cykel fast min har en navväxel på 8 växlar istället. Använder den dagligen till jobbpendling (~8km t/r). Mycket nöjd! Lätt, stabil och går som ett skott! Inga problem alls än så länge. Cyklade hela vintern (med dubbdäck) utan bekymmer. Möjligen att jag funderar på att byta ut framlyktan som hängde med tillbehörspaketet, får byta batteri till den förvånansvärt ofta.
Tack för tipset.
Någon annan med tips?
Citera
2019-04-22, 19:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajken
Beställde en Nishiki Comp och Nishikis tillbehörskit innehållande pakethållare, skärmar och lysen. Från cykelkraft. Totalt 7389:-

Hoppas jag blir nöjd!

Hej, är ute efter samma sak. Blev du nöjd?
Citera
2019-05-07, 19:28
  #11
Medlem
pajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Hej, är ute efter samma sak. Blev du nöjd?

Mycket nöjd! Mycket cykel för pengarna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback