Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-19, 22:16
  #13
Medlem
80231s avatar
Tidigare i dag så klev det på fyra yngre kvinnor på bussen bärandes på en rätt fet högtalare, och de skulle till Enskededalen. De var Zi, äh f'låt, finsktalande romer.

Jag hoppas att de hade kul och slapp knivandet, för det verkade vara ett trevligt tjejgäng.

Med det sagt så kanske det har varit någon slags utomhusfest i Enskededalen som har urartat. När man passerar Dalens sjukhus med bussen, så sitter det ibland Zi, f'låt, romer i sjukhusets inglasade rökruta och partar. Tjejerna skulle gå av vid Dalens sjukhus.

PS Enskede och Enskededalen är två olika områden, som ligger i samma område. Klura på det ni.
Citera
2017-06-19, 22:23
  #14
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Tidigare i dag så klev det på fyra yngre kvinnor på bussen bärandes på en rätt fet högtalare, och de skulle till Enskededalen. De var Zi, äh f'låt, finsktalande romer.

Jag hoppas att de hade kul och slapp knivandet, för det verkade vara ett trevligt tjejgäng.

Med det sagt så kanske det har varit någon slags utomhusfest i Enskededalen som har urartat. När man passerar Dalens sjukhus med bussen, så sitter det ibland Zi, f'låt, romer i sjukhusets inglasade rökruta och partar. Tjejerna skulle gå av vid Dalens sjukhus.

PS Enskede och Enskededalen är två olika områden, som ligger i samma område. Klura på det ni.

Enligt säkra källor ska gm vara en L.Bl*mer*s *=u
Citera
2017-06-19, 22:28
  #15
Medlem
Dalen är ett mycket lugnt område skulle jag säga. Har bott i närheten flera år och går ofta i dalen på kvällen. Aldrig kännts otryggt. Finns nåt gäng som brukar hänga vid torget på kvällarna men de består mest av 15-16 åriga invandrarkillar som ser rätt oskyldiga ut. Går inte enns jämföra med en problemförort.
Citera
2017-06-19, 22:48
  #16
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem34
Hörde en smäll som lät som en odämpad rejäl revolver i Årsta ca kl 20:30
Adress?

Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Jag och tjejen var inne på ICA precis när det hände men jag har inte hört någonting alls. Det var lugnt i området när vi kom ut ur butiken.
Adress?
Citera
2017-06-19, 22:55
  #17
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Adress?

Adress?

Dalens Allé 5.
Citera
2017-06-20, 06:57
  #18
Medlem
Strax efter att flertalet polisbilar samt ambulans åkt förbi på Sofielundsvägen kommer en man springandes från Dalens sjukhus håll, över till bygget på Sofielundsvägen och sedan in i Dalen. Han växlade mellan att gå och springa och såg allmänt nojjig ut. Min sambo tyckte sig se att polisen hade en bild på honom bara lite senare, hade tyvärr inte sinnesnärvaro att ta någon bild själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback