Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-11, 22:26
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backmanjonas
I Asien är det alltid bättre att boka på nätter ex agoda, booking.com eldyl


Det där stämmer inte alls, för det mesta får jag bättre priser om jag inte bokar på nätet, ibland upp till halva priset mot sidorna du rekommenderade.

Att det alltid skulle vara bättre kan du glömma.
Citera
2017-07-13, 08:26
  #14
Medlem
beaver_ses avatar
Kids inte ska ni bråka...
Kollat runt lite och hört med både de som hyr rum
Och Thailändare med firma.
Det är oftast billigare att boka via nätet, men du kan få bra priser
om du stövlar in när det är lågsäsong.

Bokat några natt innan ni åker ner, kolla sen nätet på plats och strosar runt till de olika ställena och se om du hittar nån skillnad. Men fortfarande förstår jag inte varför man skall jaga bath
då det ändå är så billigt?
Citera
2017-07-13, 08:30
  #15
Moderator
evilhoneys avatar
Det beror väl lite på vart du tänkt att du ska bo. På turistorter och stränderna(guesthouses osv) är det nog lättare att pruta direkt på plats men i städerna tror jag du får en bättre deal genom att boka.
Du kan ju kompromissa som någon gjorde här ovan; åk dit men kolla bokningsföretag online samtidigt och välj det som blir bäst.

Jag brukar boka en eller två nätter för att ha någonstans att bo direkt vid ankomst men löser resten på plats.
Citera
2017-07-30, 18:04
  #16
Medlem
Antexs avatar
Internetsiterna för det mesta.
Är man på plats är det bára att prova. Gå in och fråga pris.
Ställ dig i receptionen och kolla siterna. Internet är billigare i 8 fall av 10.

Om inte gå in och förhandla.

Thailand är så olika jämfört med 10 år sedan..
Citera
2017-08-06, 18:54
  #17
Medlem
flexibilitets avatar
jag var i phuket för några veckor sedan och lyckades pruta ner ett rum till ungefär halva priset (2200 baht till 1200). det hjälper om man med ett leende lyckas förmedla att man är en longtimer och brukar bo billigt på hotell x men att man vill prova något nytt
Citera
2017-08-06, 22:17
  #18
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexibilitet
jag var i phuket för några veckor sedan och lyckades pruta ner ett rum till ungefär halva priset (2200 baht till 1200). det hjälper om man med ett leende lyckas förmedla att man är en longtimer och brukar bo billigt på hotell x men att man vill prova något nytt


Ja stannar man längre på samma ställe på ett privat hotell (ej kedja) så får man alltid rabatterade priser.
Ibland redan från en vecka men säkert om det blir uppåt 30-60 dagar.
Är det sedan lågsäsong så kan det bli riktigt bra.

Häromsistens stannade jag 30 dagar på samma ställe och fick då 40% rabatt på lågsäsongspriset för enkelrum plus frukost och dubbelrum (ingen frukosttillägg för gäster).
Citera
2017-08-08, 11:59
  #19
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Ja stannar man längre på samma ställe på ett privat hotell (ej kedja) så får man alltid rabatterade priser.
Ibland redan från en vecka men säkert om det blir uppåt 30-60 dagar.
Är det sedan lågsäsong så kan det bli riktigt bra.

Häromsistens stannade jag 30 dagar på samma ställe och fick då 40% rabatt på lågsäsongspriset för enkelrum plus frukost och dubbelrum (ingen frukosttillägg för gäster).


sant! sen behöver man inte vara longtimer på riktigt. det kan räcka om hotellet tror att du är longtimer
Citera
2017-08-09, 10:15
  #20
Medlem
nittontrettons avatar
Sen finns inte alla hotell på nätet... en bungalow jag hyrde på koh Chang går inte att hitta på nätet tillexempel
Citera
2017-08-09, 20:12
  #21
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Sen finns inte alla hotell på nätet... en bungalow jag hyrde på koh Chang går inte att hitta på nätet tillexempel


Det kan ju stämma.
Men ställer man en fråga som TS så kanske man är försiktig med att ta buss ner till Trat, hoppa på färjan och loda iland på koh Chang ..
Och efter det börja fundera på vad boendet kostar och var det är billigast.

Om man är villig att prova vet man att det ibland blir toppen och ibland skiter sig totalt.
Citera
2017-08-20, 19:53
  #22
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Det kan ju stämma.
Men ställer man en fråga som TS så kanske man är försiktig med att ta buss ner till Trat, hoppa på färjan och loda iland på koh Chang ..
Och efter det börja fundera på vad boendet kostar och var det är billigast.

Om man är villig att prova vet man att det ibland blir toppen och ibland skiter sig totalt.

bäst är såklart att boka första natten i förväg via nån sajt och sen gå runt och kolla läget när man väl är på plats och har kastat av sig ryggsäcken och fått i sig en singha
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2849494

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback