Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-19, 17:22
  #1
Avstängd
Jag bor i ett Land som tolererar 5 plantor for personligt bruk dvs att sa lange man inte overstiger detta eller saljer grejerna later dem en vara ifred, de finns aven restriktioner gallande ljus och odlingstalt som begransar hur pass ''professionell'' en odling far vara men det ar inte relevant i mitt fall.

Min granne har pa balkongen nedanfor ett par plantor i helt vanliga blomkrukor, de vaxer sa de knakar och tycks ha dubblat i storlek pa bara en vecka, han har tva for manga och har nu gett tva till mig.

Har aldrig odlat forut och forstar att jag inte kan forvanta nagot supergras, plantorna har bara fatt helt vanligt vatten och solljus. Flytta nyligen in sa vet inte hur langesedan han planterade dessa men misstanker att de ar runt 3-4 veckor gamla.

Undrar helt enkelt om det finns nagot simpelt och inte for avancerat satt att gora dessa lite starkare pa, oka resinproduktion eftersom jag rakar veta att bara vanlig simple outdoor ar valdigt svag, thc nivaer pa runt en 10-11% gissar jag.

http://imgur.com/a/jUgoH

Sahar ser dem alltsa ut och ar av strainsort Og Kush

tack pa forhand!

Edit; vill tillaga att jag ar oppen for att rubba charas pa dem eller gora vanligt hasch
__________________
Senast redigerad av TerjeWendtCompello 2017-06-19 kl. 17:25.
Citera
2017-06-19, 17:37
  #2
Medlem
har du frågat grannen?
Citera
2017-06-19, 18:05
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rullstolsburen
har du frågat grannen?

Han ar bortrest och knappt hunnit snacka med honom fragade lite snabbt om han korde nagon plantnaring och han svara att han bara planterat ett par fro pa mafa och de vaxt ovantat bra och att han iaf ska ta ut hanplantorna nar han kommer tillbaka

han gor de mest for en ball grej, man koper supergrejer under sanktionerade och kontrollerade former till bra priser har, men nu nar han anda gett mig tva tankte jag se om det finns nagot satt att iaf ge de nagon slags effekt vid konsumption.
Citera
2017-06-19, 18:35
  #4
Medlem
Kan vi fråga vilket land det är som låter er ha 5 plantor?
Citera
2017-06-19, 19:17
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dd105
Kan vi fråga vilket land det är som låter er ha 5 plantor?



https://www.government.nl/topics/dru...d-coffee-shops

Citat:
Neither does the Public Prosecution Service prosecute members of the public for possession of small quantities of soft drugs. These quantities are defined as follows:

no more than 5 grams of cannabis (marijuana or hash);
no more than 5 cannabis plants.

Dem later inte en precis, dem tolerar det sa lange man haller sig inom dessa ramar, misskoter man de och blir upptackt kommer de endast beslagta plantorna inte atala en
__________________
Senast redigerad av TerjeWendtCompello 2017-06-19 kl. 19:24.
Citera
2017-06-19, 19:25
  #6
Medlem
Spud-boys avatar
Blanda ut piss med vatten och ge dom.. Då har du tillfört något från dig själv, till plantan.. Du kan "tvinga"/binda ner dom, så dom böjs ner i vertikalt läge helt enkelt(men du kanske bör vänta med detta, jag vet inte)..

Finns nått som kallas FIMing, en variant av toppning: http://www.growweedeasy.com/topping-fiming

Det är bara att börja leka, bind och greja.. Du kan plåga plantan; så kommer den bli starkare..

Men jag vet som sagt inte om det är läge för detta, eller om du bör vänta tills dom blivit större..

Du kan nästan bryta av grenar, på speciella ställen på plantan, detta ska oxå hjälpa, SE HÄR: http://www.ilovegrowingmarijuana.com...-bigger-yield/

Du kan även ansa bort blad, från botten(?), men detta kanske du ska göra först under blomning(jag vet inte när).. Kolla den där länken..

Jag tycker du ska passa på att experimentara, kanske bara på ena plantan(ta den minsta), så du kan jämnföra och se hur dom kommer skilja sig från varandra..

Har du bra med sol förresten? Stark sol där du befinner dig, bra soltillgång?
Citera
2017-06-19, 19:29
  #7
Medlem
JussiBs avatar
Nej. Det finns inget simpelt sätt att odla om du vill ha bra kvalle. Läs på om ämnet och fråga grannen, om han/hon nu kan något vill säga.
Annars skiter du i det. Känns för jävligt att lägga massa tid på odling och få ut skitröka.
Citera
2017-06-20, 10:11
  #8
Medlem
GreenGreens avatar
Kollade bilden, ser ut som lättare näringsbrist på några men inget farligt. Näringspaket kan du köpa i din lokala growshop som fixar en hel livscykel för dina plantor, brukar finnas kit med det som behövs för en ok peng.

Dock de som är planterade flertal i samma kruka är ett problem, alla ska vara i sin egna kruka då de är krävande växter och kommer ha ihjäl varandra (rotsystemet är riktigt komplext + näringsupptaget från jorden, kan jämföras med chili/tomat).
Citera
2017-06-27, 01:09
  #9
Medlem
Urin ska blandas ut kraftigt.
1:20 eller mer.
Men det innehåller till mesta del bara kväve.
Beställ typ biobizz fishmix eller nåt.
Citera
2017-07-30, 14:34
  #10
Medlem
gronagubbens avatar
Plantera om dom i 30 liters dirtpots .
plantera dom helst i cocco med perlit
Ge dom näring var tredje vattning(typ dag 1 vatten dag 2 vatten dag 3 näring osv)
Dränering ca 5 cm lekakulor i botten av krukan samt 30 procent perlite i jord/cocco
vattna så 20 procent av vattnet rinner i genom krukan.
låt dom vara.plantan växer som bäst om du inte rör dom.
Citera
2018-01-24, 04:01
  #11
Avstängd
Glömde helt bort tråden

Vi planterade om alla i större krukor 10 liters, vi köpte plantnäring med NPK ratio för cannabis.

Vi vägde i ärlighetens namn inte vad vi fick ut, utan de fick torka.

Blev inte de starkaste jag rökt även om de fungerade, men smaken var gudomlig.
Citera
2018-01-24, 09:05
  #12
Medlem
Greenwhites avatar
kul att höra att det gick bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback