Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-21, 17:03
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Haha, sköna teorier men det hela är enklare än så och det finns ett syfte.

Antingen är det en vänsterfeminist som driver projektet, ett praktexemplar av virtue signalling med avsikt att överdriva den "patriakala" jargongen i ett mansdominerat yrke. Syftet har i så fall varit att låta det fortgå utan att dra till sig så mycket uppmärksamhet att någon började gräva på djupet och avslöja bluffen.

Eller så är det ett försök att dra ner media i skiten. Man vill att media ska börja kritisera företaget offentligt, för att sedan gå ut med att det hela var en trollning, och på så sätt få media att framstå i dålig dager.

Nu blev resultatet magplask, oavsett vilket som var det verkliga syftet. Om det är en vänstertomte så gick det "för långt", han hade otur att så många blev intresserade och att det faktiskt granskades och avslöjades.

Om det handlade om att trolla media så var det också ett misslyckande, visserligen nådde han ut i media men redan i de första artiklarna spekulerades det om att det hela kan vara en bluff.

Detaljen som förbryllar: I en artikel står att "företaget" har lämnat kontaktuppgifter, men att personen på andra sidan inte visste vad detta handlade om. Varför göra så? Det är ju helknäppt att lägga så mycket tid och möda på det här för att sedan lämna fel kontaktuppgifter. Kanske är det rätt person, men att han "bangade ur" och vågade inte driva bluffen vidare över telefon?

Det finns dock det tredje alternativet, att det är ett "företag" som jobbar svart och har riktigt skev humor på nätet

Jag tror på alternativ 1: en vänsterfeminist som förutom att köra överdriven virtue signalering så planerade denne göra ett eget "avslöjande" för att få cred. Det lutar åt den där Emanuel Karlsten, så snart bluffen blev avslöjad så gick han snabbt ut på sin egna blogg med ett eget "avslöjande" där han inte creddade någon annan trots att många andra var före honom på bollen. Han avslutar även med "Så…ska vi vända blad?", och på Twitter är han bestämd med att han själv gjorde avslöjandet. Verkar misstänkt, om något.

På Twitter florerar även ett rykte om att en "f.d." Sverigedemokrat: R*smus Widstr*nd ligger bakom företaget/bluffen. Det framhåller jag som mindre troligt. Dessutom bor han i helt andra trakter utan koppling till Kungsbacka:
http://www.val.se/val/val2014/slutre...sonroster.html
__________________
Senast redigerad av PeWolo 2017-06-21 kl. 17:08. Anledning: Tillägg
Citera
2017-06-22, 13:30
  #14
Medlem
Kunde bara inte släppa det här. Har tittat närmare på saken och är övertygad om att det hela är ett projekt för att dra uppmärksamhet till Stefan Torssell's bok om Estonia. Långsökt, jag vet, men allt tyder på det.

Det är helt enligt plan att det eskalerar just nu inför bokmässan i Göteborg. "Kungsbacka Måleri" var också på tapeten inför förra bokmässan.

Överarbetat och slarvigt försök till proxy-marknadsföring.
Citera
2017-06-22, 14:15
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Vari ligger rasismen genom att enbart erbjuda svenska målare?
Hade det varit rasism att öppna ett Irakiskt måleri som enbart har Irakisma målare?

Jag försöker verkligen förstå hur ni tänker och hur ni kategoriserar vad som är och inte är rasism?

Är det okej att utlova muslimska målare?

Idealet är väl, att vi får ett utbud av hantverkare, som har språk, etnicitet, religion osv, som motsvarar efterfrågan.
Citera
2017-06-22, 14:57
  #16
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Bara att få hantverkare som man kan kommunicera med idag är en jävla lyx.

Ja, jag kan väl räkna mig till den minoritet som faktiskt bara fått svenska hantverkare inom el, bygg och VVS. Känns som att risken för att åka på en polack-knegare är mindre i mindre städer. Är det kunder som inte är nöjda så går snacket i byn

Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
Är det okej att utlova muslimska målare?

Idealet är väl, att vi får ett utbud av hantverkare, som har språk, etnicitet, religion osv, som motsvarar efterfrågan.

Klart det är, det är nog snarare bättre, för dom är så driftiga och hederliga arbetare som älskar svenssons. Glöm förresten inte bögarna.
__________________
Senast redigerad av Asklord 2017-06-22 kl. 15:00.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback