Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-06-30, 15:22
  #97
Medlem
Pripps3.5s avatar
Har alla singlar en kravlista?

Jag har nog aldrig haft några krav, förutom att vi ska älska varandra.
Och det gör man ju inte om man inte om man inte passar ihop.

En väninna har dock haft specifika krav på hur mannen ska se ut. När hon inte fick den hon ville, så tog hon en som liknade honom. Går sådär.
Citera
2017-06-30, 23:39
  #98
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Klokt inlägg. Jag tycker att alla som är ofrivilligt ensamma borde börja tänka så: är det här kravet jag har VERKLIGEN det som allt står och faller på? Även om man gillar långa, högavlönade män, så kanske en man med ett "vanligt" jobb och 170 cm över havet, men som är juste och trevlig och har samma humor som man själv, kan förgylla ens liv..? Och vinna i längden till och med?

Om man är så desperat efter status och pengar. Varför skaffar man det inte själv på eget bevåg? Att vara "vanlig" och hoppas på att någon med status och pengar plötsligt ska välja dig är inte sannolikt och även om det händer. Vill du verkligen leva ihop med någon endast på grund av status och pengar? Har man det som ändamål i en relation känns det som att det är något djupare fel på personen. Alla vill väl bo i ett bra område, bo stort, ha fin bil osv. Men är det verkligen det allra viktigaste i livet? Har både du och din partner "helt okej" jobb kan ni komma en bra bit på vägen om man har smart ekonomi.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback