Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-19, 14:51
  #1
Medlem
Fick en smäll i bröstet för 3 dagar sen, det knackade då till i bröstet samtidigt som jag fick en stark smärta i skulderbladet, axeln och bröstet. Smärtan klingade av efter en stund. Dagen efter smällen började jag få redigt ont i skulderbladet och smärtan har bara ökat, känns som knivhögg när jag andas och att röra sig känns inte bättre. Nån som brutit ett revben som vet? Kan man få ont i skulderbladet? Värt att nämna att jag är öm på bröstet men den värsta smärtan är vid skuldran.
Citera
2017-06-19, 15:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waltheisenberg
Fick en smäll i bröstet för 3 dagar sen, det knackade då till i bröstet samtidigt som jag fick en stark smärta i skulderbladet, axeln och bröstet. Smärtan klingade av efter en stund. Dagen efter smällen började jag få redigt ont i skulderbladet och smärtan har bara ökat, känns som knivhögg när jag andas och att röra sig känns inte bättre. Nån som brutit ett revben som vet? Kan man få ont i skulderbladet? Värt att nämna att jag är öm på bröstet men den värsta smärtan är vid skuldran.

Jag misstänker att jag fått ett revben brutet (några år sedan när jag bråkade med syrran). Jag fick ont i just revbenen, kändes som knivhögg när jag rörde mig plötsligt/fel, sätta mig upp/ned, lyfta/bära m.m. Fick besvär med allt kändes det som.
För att svara på din fråga, nej jag fick inte ont i skulderbladet men jag fick min smäll på revbenen och inte bröstet som i ditt fall.
Har du kollat upp det?
Citera
2017-06-19, 15:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson2010
Jag misstänker att jag fått ett revben brutet (några år sedan när jag bråkade med syrran). Jag fick ont i just revbenen, kändes som knivhögg när jag rörde mig plötsligt/fel, sätta mig upp/ned, lyfta/bära m.m. Fick besvär med allt kändes det som.
För att svara på din fråga, nej jag fick inte ont i skulderbladet men jag fick min smäll på revbenen och inte bröstet som i ditt fall.
Har du kollat upp det?

Har inte kollat upp det då jag läst att man inte gör nått speciellt åt det. Jag fick ingen hård smäll men tillräckligt för att det skulle knaka till i bröstet. Nu ligger man här som en jävla invalid. Ligger man bara still är det lugna puckar.
Citera
2017-06-19, 15:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waltheisenberg
Har inte kollat upp det då jag läst att man inte gör nått speciellt åt det. Jag fick ingen hård smäll men tillräckligt för att det skulle knaka till i bröstet. Nu ligger man här som en jävla invalid. Ligger man bara still är det lugna puckar.

Haha ja så länge man inte rör sig så går det bra. Det stämmer att det läks av sig självt och läkningsprocessen är lång. Du kan ju även ringa rådgivning för att vara på den säkra sidan och få svar på din fråga. Hoppas det blir bra!
Citera
2017-06-19, 18:18
  #5
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Låter som en revbenfraktur. Smärtan är värre efter några dagar.

Lite av det du berättar med smärtan kring skulderbladet får mig dock att överväga om du kan ha haft sån otur att det gått lite hål i lungan så att luft kommit in i lungsäcken. Det är inte jättevanligt vid en mindre revbensfraktur men heller ingen omöjlighet.

Det är iofs inget farligt om det bara är lite grand men om jag vore du skulle jag gå till vårdcentralen och kolla upp det. Speciell om du skall flyga nu under sommarsemestern eller om du har en andfåddhet som inte bara kan förklaras av att det gör ont att andas.
Citera
2017-06-19, 19:28
  #6
Avstängd
Hur känns det när du andas?
Citera
2017-06-19, 23:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beardinmyface
Hur känns det när du andas?

Andningen känns bra om man bortser från smärtan vid djupandning. Jag misstänker att det är de tredje benet uppifrån som fuckat, tryckte lite lätt där förrut och det knackade lite lätt.
Citera
2017-06-19, 23:38
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av waltheisenberg
Andningen känns bra om man bortser från smärtan vid djupandning. Jag misstänker att det är de tredje benet uppifrån som fuckat, tryckte lite lätt där förrut och det knackade lite lätt.

Ok, inget kul men inget att göra något åt, smärtan kommer stegra nu under några dagar och hålla i sig länge.
Citera
2017-06-19, 23:51
  #9
Medlem
Brutit revben flera gånger. Mesta smärtan kommer som du beskriver efter en tid, Ja, det kan hugga till när man andas. Man får känslan att man inte kan ta djupa andetag. En gång hade jag ont även i skulderbladet och armen var inte helt okej. Och kunde inte knyta handen utan att det gjorde ont som f_n. Men det var en jävla smäll som nog tog annat också. Är du orolig sök läkare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback