Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 00:09
  #517
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Extremt bra intervju av Une, till skillnad från fånen Wahlqvist.

Håller med. Une-Larsson var realistisk och vad jag upplevde det som, ärlig, medan Wahlqvist framstod som en jävla idiot i intervjun direkt efter matchen. Naturligtvis måste han för sig själv, rent personligen, tänka att han måste gå vidare och ta varje moment för sig, men att tala så inför alla tv-tittare och fans... Extremt usel spelförståelse.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2017-06-20 kl. 00:11.
2017-06-20, 05:18
  #518
Medlem
Ferry31s avatar
Att Sverige fortfarande har en hyfsad chans är väl fortfarande givet. Vad som är frustrerande att se är bara hur de tappar poäng i de här matcherna som har spelats. Under andra förutsättningar hade Sverige kanske fått vara nöjda med det här utgångsläget, då de lever inför sista rundan och har alla chanser i världen att kvalificera sig. Fast med tanke på hur matcherna sett ut så skulle de kunna haft 6 poäng och ett drömläge att gå vidare. Till och med 4 poäng hade varit bra. 2 är däremot såpass illa att de inte längre har avgörandet i egna händer.

Och det var riktigt pinsamt att höra kommentatorn (har glömt vem det var) som säger att poängen inte gör någon skillnad för Polen. Som sagt, om de vinner med 2-0 mot England medan Sverige och Slovakien spelar oavgjort så är det Polen som vinner gruppen. Det är liksom inte århundradets största mirakel om det händer. Utan poäng hade de varit utslagna, det är de inte nu. Hur svårt ska det egentligen vara? Det är en grupptabell bestående av fyra lag och 2 återstående matcher på schemat. Har man den framför sig måste man vara urbota korkad om man inte kan räkna ihop samtliga potentiella scenarion. Det blir desto värre om man sitter i direktsändning och talar ut till så många.
2017-06-20, 06:54
  #519
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Och du är en av de som inte bryr sig något om turneringen
Utan guldet för två somrar sedan hade du inte brytt dig heller.
2017-06-20, 07:03
  #520
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Eller rättare sagt Norrköping fan ser jag, och ändå kan du inte kritisera norrköping spelarnas insatser under turneringen? Pinsam är du.
Jag kan absolut kritisera deras misstag. Men vad tjänar det till? De har redan fått oproportionerligt mycket kritik. Jag har inte på något sätt försvarat deras misstag, jag försvarar deras medverkan i detta mästerskap, som ju folk helt plötsligt börjat ifrågasätta.
2017-06-20, 09:34
  #521
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Jo, problemet är att Dagerstål gjorde bort sig.

Sen går ju inbördes möte före målskillnad, så Polen är väck.
Citat:
Bästa tvåan avgörs med följande kriterier:
1) Poäng
2) Målskillnad.]
3) Flest gjorda mål.
4) Lägst antal röda och gula kort. (3 poäng för rött kort, 1 poäng för gult).
5) Position i Uefas U21-ranking inför lottningen (kvalspel och finalspel 2011–2017).

Polen är inte väck. De måste slå England med 2 mål, samtidigt ska Sverige och Slovakien spela oavgjort.
2017-06-20, 09:42
  #522
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Jag kan absolut kritisera deras misstag. Men vad tjänar det till? De har redan fått oproportionerligt mycket kritik. Jag har inte på något sätt försvarat deras misstag, jag försvarar deras medverkan i detta mästerskap, som ju folk helt plötsligt börjat ifrågasätta.

Första målet blir Lundqvist enkelt överspelad så Dagerstål måste ut och täcka. Han kommer lite sent så i efterhand kanske han skulle ta ett gult.
2017-06-20, 11:08
  #523
Medlem
”Dom har behandlats som kungar” skriver en sportjournalist i en tabloid. Och det har det svenska U-21spelarna och möjligen är dom inte vuxna denna roll. En märkligt nonchalant och obekymrad straffsumpare mot England trädde fram efter matchen och bagatelliserade missen. En polack-svensk får inför tv-kameror skapa oreda i laget genom besynnerliga nationalitetskonflikter inom honom och just gällande laget som han ställs mot!
Ett fegt och otaktiskt spel i ledning i 2:a halvlek straffade sig till slut. Det blir nog att packa trunken och ta färjan hem.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback