Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-09-01, 15:22
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Förmodligen halvkommunist?
Erkänner att jag ju inte vet det, men det är ju en magkänsla, det är ytterst vanligt att nästan alla Putinkramare har gamla vänstersympatier, ränderna går aldrig ur?

Sverige har visserligen problem idag, det är jag den första att erkänna, , men att leva i en fantasivärld och jämföra en halvdesperat diktator som inte drar sig för lönnmord med situationen i Sverige är väl ändå patetiskt?

Du kan ta din magkänsla och gå till toaletten. Jag formades under kalla kriget och det var smärtsamt att behöva nyansera mina åsikter. Det tog tid. VP lyfte Ryssland ur fattigdomen och han, som är rysk patriot, kämpar vidare för sitt land. Jo, Palme mördades i Sverige. Tro inte att det är bättre här. Dessutom, VP är demokratiskt vald och inte en diktator.
Citera
2017-09-01, 15:32
  #38
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Du kan ta din magkänsla och gå till toaletten. Jag formades under kalla kriget och det var smärtsamt att behöva nyansera mina åsikter. Det tog tid. VP lyfte Ryssland ur fattigdomen och han, som är rysk patriot, kämpar vidare för sitt land. Jo, Palme mördades i Sverige. Tro inte att det är bättre här. Dessutom, VP är demokratiskt vald och inte en diktator.

Jag tvivlar på att du inte var vänstersympatisör, men det spelar egentligen ingen roll.

Visst är diktatorn, som är demokratiskt vald precis som Hitler var, patriot, där är vi överens.
men du tycks vara helt oförmögen att förstå att hans patriotism är mot nationen militären och makten, han skiter fullständigt i folket och dess rättigheter.

Han är kort sagt, en standarmodell på en diktator. Nu är han dessutom i en återvändsgränd som alla andra diktatorer typ Castro, Maduro osv osv. han kan inte lämna ifrån sig makten levande, jo det kan han om han vill bli en driftkuku.
Citera
2017-09-07, 18:03
  #39
Medlem
Som sagt var så minskar nu fattigdomen. Senaste siffran var en 7% minskning. Vi ser effekterna av detta också i graden av lycka. Enligt World Happiness Report klättrade Ryssland hela 7 placeringar i lyckoligan 2017, och ryssarna är numera lika lyckliga som italienare:

https://en.wikipedia.org/wiki/World_...rt#2017_report

Det är som vanligt intressant att kolla hur många EU-länder som ligger efter Ryssland. I detta fall visar det sig att människor i EU-länderna Litauen, Lettland, Rumänien, Slovenien, Cypern, Estland, Ungern, Kroatien, Grekland, Portugal och Bulgarien är olyckligare än ryssar. Alltså hela 11 EU-länder, dvs nästan halva EU, är olyckligare än folk i Ryssland.

Sist i Europa ligger som vanligt Ukraina. De stackarna har tappat 9 placeringar på ett år och är nu olyckligare än folken i t.ex. Kambodja, Mali och Sudan. Av 155 länder placerar sig Ukraina på plats 132, mellan Ghana och Uganda...
__________________
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-09-07 kl. 18:06.
Citera
2017-09-27, 22:39
  #40
Medlem
Arbetslösheten minskar nu snabbt och har för första gången på tre år gått under 5%:

Citat:
Russian unemployment rate fell to 4.9 percent in August 2017 from 5.2 percent in the same month of the previous year and below market expectations of 5.1 percent. It was the lowest jobless rate since August 2014, as the number of unemployed people decreased by 245 thousand from the previous year to 3.792 million.
https://tradingeconomics.com/russia/unemployment-rate

Dags att döpa om tråden till "Fattigdomen minskar kraftigt i Ryssland. Putin är glad."
__________________
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-09-27 kl. 22:41.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback