Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-29, 21:21
  #277
Medlem
RZLAs avatar
Ytterligare ett idiotiskt förslag från superidioten till statsminister. Att döma narkomaner till straff hjälper dem inte att sluta missbruka och det avhåller inte heller andra från att testa droger. Detta borde Stefan, sin retardation till trots, ha koll på. Men han väljer att satsa på att straffa narkotikamissbrukare för att han ska framstå som handlingskraftig, istället för att ta itu med alla verkliga problem. Vidrigt att ett parti som säger sig värna om dem svaga väljer att offra just de svaga grupperna i sitt politiska spel! Vart tog solidariteten vägen nu!?

Att prioritera att bura in "knarkare" när gruppvåldtäktsmän och mördare får gå fria är också en jävligt dålig prioritering. Men vissa väljare går på den här manövern, så då kommer politikerna att forsätta med det.
Citera
2017-12-30, 07:30
  #278
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jag försöker ingenting annat än att sätta ditt oförstånd i perspektiv. Och jo, jag har varit på Flashback tillräckligt länge för att känna till I&I. Att haschtomtar som dig finner det obegripligt att svenska politiker "fortfarande har mage att rabbla samma jävla mantra" om narkotikan säger mer om din sort än om dem. Vad är det egentligen som är så svårt att förstå? Begriper du inte att det är fullkomligt samvetslösa människor som sitter i Riksdagen och att systemet är helt ansvarslöst? För Guds skull, gör en sökning på Heavens Gate så ser du precis vad det är för slags sjuka människor vi talar om.
Det var metaforiskt, naturligtvis förstår jag agendan bakom Sveriges störda narkotikapolitik.

Du har förövrigt ingen aning om vilken sort jag är, narkotikabruk förekommer i alla samhällsskikt. Det enda du vet är att jag brukar narkotika och är för en legalisering, de åsikterna säger inte så vansinnigt mycket om mig.

Din ton pssar bättre i I&I, där kan ni sitta och vara arga och främlingsfientliga tillsammans.

//tripportreat
__________________
Senast redigerad av Tripportreat 2017-12-30 kl. 07:32.
Citera
2017-12-30, 16:51
  #279
Medlem
[quote=allagustav|61020716]
Citat:
Ursprungligen postat av zickan
Det är av så många anledningar ett dåligt och obildat förslag att jag inte förvånas av att det kommer från Löfven. Att kriminalisera droganvändare som redan sitter fast i missbruk är verkningslöst, och dom som inte sitter fast i missbruk lockas istället av det som är så intressant att det måste förbjudas.

Sverige har trots lägst drogkonsumtion i Europa näst högst dödlighet, vilket tyder på att risken för stigmatisering gör att folk undviker vården även när den behövs.

Tänk om och tänk rätt.[/QUOTE

Jag fattar förslaget som att de som begår brott och är narkotikapåverkade ska ha hårdare straff. Brott som knarkare gör kostar oss oerhörda pengar. Om SD tryckt på så att Löfvén känner sig tvingad till att skydda människorna mot knarkarna så är mycket vunnet.
Bara idag kan vi läsa om hur män ofredade barn, bland annat en 11-åring, sexuellt. Det är mycket folk påtända av hasch som begår sådana brott.
Så människor röker hasch sen går dom ut och våldtar småflickor, källa på det absurda påståendet tack!
Citera
2018-01-01, 13:09
  #280
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Det var metaforiskt, naturligtvis förstår jag agendan bakom Sveriges störda narkotikapolitik.

Du har förövrigt ingen aning om vilken sort jag är, narkotikabruk förekommer i alla samhällsskikt. Det enda du vet är att jag brukar narkotika och är för en legalisering, de åsikterna säger inte så vansinnigt mycket om mig.

Din ton pssar bättre i I&I, där kan ni sitta och vara arga och främlingsfientliga tillsammans.

//tripportreat
Om något passar på I&I är det snarast den öppenhjärtliga antirasism du uttrycker

Och jo, jag vet nog. Men nog om mig. Så, vad är "agendan bakom Sveriges störda narkotikapolitik"?
Citera
2018-01-10, 19:59
  #281
Medlem
Gammaray68s avatar
Iran opphever dødsstraff for narkotikaforbrytelser
Iran lemper på landets strenge narkotikalover og opplever bruken av dødsstraff for de aller fleste narkotikaforbrytelsene.Ordren kommer fra ayatolla Sadegh Larijani, som øverste ansvarlig for det iranske rettsvesenet, melder iranske medier.
Hahaha till och med Iran lättar på sitt synsätt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback