Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-24, 13:49
  #13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope.A
Så nu har du helt ändrat åsikt angående anti-fascismen? Förstår du nu varför jag sa att du bara sprider nonsens och propaganda?

Har inte ändrat.

Citat:
Var inte antifascisterna hela tiden ute efter SD i ditt huvud? fatta vilka siare de tydligen hade i soviet som visste redan då hur dagens svenska politik skulle se ut och formade hela sin agenda efter ett parti med brunskjortor....få så Måste du resonera?

Anti-fascisterna är en folklig röda armé åt kommunismen. Berlinmuren kallades också för Antifaschistischer Schutzwall, antifascistiska skyddsmuren. Vad som var så fascistiskt med väst, har jag faktiskt ingen aning om. Men troligtvis så syftade Sovjet och DDR på den hårda "diktaturen" som låg i Väst och inte "demokratin" i Öst.

Slutsatsen som jag drar nu är att antifascism är nyttiga idioter åt en hierarki. Med tanke på att antifascister aldrig attackerar stockholmsbörsen, eller övriga ekonomiska samlingsställen. Så betyder det att t.ex. AFA är en bluff och tjänar endast Mammon.
Citera
2017-06-24, 13:53
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Har inte ändrat.



Anti-fascisterna är en folklig röda armé åt kommunismen. Berlinmuren kallades också för Antifaschistischer Schutzwall, antifascistiska skyddsmuren. Vad som var så fascistiskt med väst, har jag faktiskt ingen aning om. Men troligtvis så syftade Sovjet och DDR på den hårda "diktaturen" som låg i Väst och inte "demokratin" i Öst.

Slutsatsen som jag drar nu är att antifascism är nyttiga idioter åt en hierarki. Med tanke på att antifascister aldrig attackerar stockholmsbörsen, eller övriga ekonomiska samlingsställen. Så betyder det att t.ex. AFA är en bluff och tjänar endast Mammon.

Hur som helst. Här är frågan:
Alltså måste anti-fascismen vara en liberal rörelse som vill utöka individens frihet och minimera staten?

Så din åsikt är att antifascismen Måste vara en liberal rörelse grundad i sovjet?
Citera
2017-06-24, 13:58
  #15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope.A
Hur som helst. Här är frågan:
Alltså måste anti-fascismen vara en liberal rörelse som vill utöka individens frihet och minimera staten?

Ursprungligen: Nej.
Idag i Sverige: Ja.

Citat:
Så din åsikt är att antifascismen Måste vara en liberal rörelse grundad i sovjet?

Nej.
Citera
2017-06-24, 14:04
  #16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Dagens "antifascism" utgörs av nyttiga idioter på vänsterkanten, som utan att begripa det går globalisternas & Davos-oligarkernas ärenden.
Citera
2017-06-24, 14:13
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ursprungligen: Nej.
Idag i Sverige: Ja.
.

Skönt att svaret på din egen fråga är Ja och Nej. Börjar du förstå nu varför jag kallade frågan för nonsens?
Citera
2017-06-24, 15:23
  #18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope.A
Skönt att svaret på din egen fråga är Ja och Nej. Börjar du förstå nu varför jag kallade frågan för nonsens?

Historia:
AFA bildades av kommunismen för att motstå kapitalism, som kallades för fascism.

Idag:
AFA består av kommunister som stödjer kapitalismen, men jagar vanliga människor istället.

Ser du något konstigt här?
Citera
2017-07-02, 12:20
  #19
Medlem
Ferhs avatar
Anti-fascism är väl oftast ganska positivt. Beroende på hur man ser på det.

För finns ju lite olika varianter av fascism, och länder som Nordkorea och Turkiet och Saudiarabien med flera kan ju lätt räknas som fascistiska, så där är det ju helt klart rent positivt att vara anti-fascist. Och på det sättet kan ju anti-fascister även räknas som mer eller mindre liberala, eftersom någon som är anti-fascist bör vara exakt lika negativ till alla de länderna och det förtryck som de länderna och kulturerna symboliserar.

Folk som kallar SD för fascister bör däremot snarare räknas som idiotister istället för anti-fascister, eftersom invandring inte har någonting alls med fascism att göra och SD såvitt jag vet inte har några planer på att upprätta en auktoritär diktatur. Är väl ungefär som att nån från Nordkorea skulle kalla hela omvärlden för fascistisk eftersom den stora ledaren sagt att det är så.
Citera
2017-07-02, 14:18
  #20
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
För finns ju lite olika varianter av fascism, och länder som Nordkorea och Turkiet och Saudiarabien med flera kan ju lätt räknas som fascistiska, så där är det ju helt klart rent positivt att vara anti-fascist. Och på det sättet kan ju anti-fascister även räknas som mer eller mindre liberala, eftersom någon som är anti-fascist bör vara exakt lika negativ till alla de länderna och det förtryck som de länderna och kulturerna symboliserar.

Fascismen är ofta totalitär men de exempel du räknar upp ovan är exempel på totalitära regimer. Det är felaktigt att klassa alla totalitära regimer som fascistiska. Det finns mängder med varianter på totalitarism. Mussolini under 30-talet är den klassiska fascisten. Fascismen som ideologi är inte den primära politiska inriktningen i vare sig Nordkorea, Turkiet eller Saudiarabien.


Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Folk som kallar SD för fascister bör däremot snarare räknas som idiotister istället för anti-fascister, eftersom invandring inte har någonting alls med fascism att göra och SD såvitt jag vet inte har några planer på att upprätta en auktoritär diktatur. Är väl ungefär som att nån från Nordkorea skulle kalla hela omvärlden för fascistisk eftersom den stora ledaren sagt att det är så.

Att kalla SD fascister är ungefär lika korrekt som att kalla socialdemokrater för stalinister. Man kan ju generalisera vänsterblocket precis som högerblocket.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback