Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 18:15
  #1
Medlem
TrickieDickies avatar
Vad är skillnaden mellan män och kvinnors sexualitet?

Förtydligande:

1. Finns det någon skillnad gällande sexdriften generellt sett ?
2. Är den i så fall kulturellt konstruerad eller biologisk?

3. Finns det någon skillnad i vad som väcker lust generellt sett ?
4. Är det i så fall kulturellt betingat eller biologiskt ?

5. Finns det överhuvudtaget några biologiska skillnader i sexualitet mellan kvinnor och män generellt sett? Eller är alla ev. skillnader sociala konstruktioner ?


Själv tror jag att det finns en skillnad. MEN jag tror den skillnaden är BETYDLIGT mindre än vad folk försöker intala sig själva. Jag har träffat så många kvinnor som utåt förnekat allt vad porr heter och hävdat att sådant minsann inte ligger för dem, men som sedan likförbannat tänt på det ändå när det väl kommit till kritan. Tyvärr kan man nog inte ta folk på orden när de säger vad de själva tänder på alla gånger. Det finns så mycket som är tabu vad gäller sex. SÄRSKILT för kvinnor.

Till att börja med, se fråga 3. I övrigt har jag den haft den erfarenheten att folk (antar både män och kvinnor, men mina erfarenheter är av "naturliga" skäl huvudsakligen utifrån kvinnor) är BETYDLIGT perversare än vad man skulle kunna tro om man bara lyssnade till vad som sas och vad som anses som acceptabelt. Bara det faktum att förbjudenhet i sig är en tändande faktor för väldigt många. Sedan är (tyvärr) djupare diskussioner kring sexualitet väldigt tabu.

En annan intressant erfarenhet jag har haft är att ett inte obetydligt antal kvinnor jag stött på i sexuella sammanhang har haft en form av behov av att klargöra och fastställa en gång för alla att det varit jag, i egenskap av mannen i förhållandet, som varit den sexuellt pådrivande och den "kåtare" parten (vilket i sig varit problematiskt då detta knappast alltid varit fallet...). Jag tror det hör samman med ett behov av att få definiera sig själv som renare, oskuldsfullare och finare. Sexualitet har fortfarande än idag en smutsighetsstämpel för de flesta kvinnor.

En annan aspekt som jag tror många kvinnor har svårt att förstå är att män kan ha kravlös sex på ett sätt som inte är möjligt för de flesta kvinnor..vi män kan skilja på sex och känslor på ett helt annat sätt än vad kvinnor kan.

De flesta män kan verkligen vara känslomässigt bundna till sina fruar och flickvänner och inte ha en tanke på att skilja sig..men ändå kan ha kravlöst sex vid sidan om tillfälle bjuds..som inte betyder ett smack rent känslomässigt..det verkar många kvinnor ha extremt svårt att förstå..då de utgår från sig själva och sitt eget sätt att tänka och känna.

Hur tänker ni kring detta?
__________________
Senast redigerad av TrickieDickie 2017-06-18 kl. 18:24.
Citera
2017-06-18, 18:26
  #2
Medlem
jenny1990s avatar
Tänker det är lättare för män att ha sex, för de får inga negativa konsekvenser av det. De ses inte som horor eller slampiga. Tvärtom tycker man det är okej om en man har haft sex.
Det är svårare att bli kåt för kvinnor, för männen har alltid et maktövertag och upplevs som lite hotfulla. Kvinnor tänker mer på hur de upplevs av andra och på att vara fina, så det är klart det är roligare att ha sex för män. Man blir naturligt olika män o kvinnor tror jag
Men om man kan tänka så blir de lättare att ändra på hur man själv är. Jag tror ens kultur påverkar väldigt mycket o kan göra att men eller kvinnor blir på olika sätt. Sen finns alltid människor som går lite emot hur man ska vara o är sig själva.❤️
Jag tror kanske att kvinnor är mindre dömande mot män, o mer förstår, o män blir mer arga
__________________
Senast redigerad av jenny1990 2017-06-18 kl. 18:36.
Citera
2017-06-18, 18:40
  #3
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Tänker det är lättare för män att ha sex, för de får inga negativa konsekvenser av det. De ses inte som horor eller slampiga. Tvärtom tycker man det är okej om en man har haft sex.
Det är svårare att bli kåt för kvinnor, för männen har alltid et maktövertag och upplevs som lite hotfulla. Kvinnor tänker mer på hur de upplevs av andra och på att vara fina, så det är klart det är roligare att ha sex för män. Man blir naturligt olika män o kvinnor tror jag
Men om man kan tänka så blir de lättare att ändra på hur man själv är. Jag tror ens kultur påverkar väldigt mycket o kan göra att men eller kvinnor blir på olika sätt. Sen finns alltid människor som går lite emot hur man ska vara o är sig själva.❤️
Kvinnor hycklar mer...de låtsas att vara "finare" än de är..beroende på att omgivningens attityd...många kvinnor kan vara djäkligt kåta och pådrivande, men de kan inte stå för det utåt..Kan mycket väl tänka mig att unga tonårskillar är mer kåta än jämnåriga tjejer pga av samhällets mer tillåtande syn men framför allt på deras höga halter av testosteron (x-antal gånger högre hos killar än hos tjejer) i kroppen som påverkar sexualdriften..medans i äldre åldrar verkar vara det motsatta..äldre kvinnor verkar bli mer heta på gröten än äldre män..troligtvis pga av att kvinnor inte längre kan få barn och därför kan frikoppla sex från reproduktion, plus att testosteron halterna i kvinnors kroppar ökar med stigande ålder..medan den för äldre män sjunker i motsvarande grad och östrogenet gör sig mer påmint hos männen.
__________________
Senast redigerad av TrickieDickie 2017-06-18 kl. 19:00.
Citera
2017-06-18, 18:54
  #4
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Kvinnor hycklar mer...de låtsas att vara "finare" än de är..beroende på att omgivningens attityd...många kvinnor kan vara djäkligt kåta och pådrivande, men de kan inte stå för det utåt..Kan mycket väl tänka mig att unga tonårskillar är mer kåta än jämnåriga tjejer pga av samhällets mer tillåtande syn men framför allt på deras höga halter av testosteron i kroppen som påverkar sexualdriften..medans i äldre åldrar verkar vara det motsatta..äldre kvinnor verkar bli mer heta på gröten än äldre män..troligtvis pga av att kvinnor inte längre kan få barn och därför kan frikoppla sex från reproduktion, plus att testosteron halterna i kvinnors kroppar ökar med stigande ålder..medan den för äldre män sjunker i motsvarande grad och östrogenet gör sig mer påmint hos männen.
Jag tror män kan hyckla mer, och är mer avslappnade. De har kontroll över kvinnor, och kan få sex genom att ge en kvinna pengar eller saker. Därför behöver de inte tänka på sitt utseende eller beteende. Hormoner kanske påverkas utifrån också, eller från ens beteende. Bara något jag tänkte inget bevisat... Kvinnor tänker väl på att vara attraktiva. Men män kan vara attraktiva på ett annat sätt. Kvinnor kanske inte gillar en man som beter sig feminint o ser bra ut, utan för män gäller det andra saker för att vara attraktiv. Att ha pengar och status, eller vara vältränade . Och att vara dominant mot kvinnor. Det du säger om reproduktion håller jag med om för män behöver inte oroa sig för att bli gravida. Men jag tror människor har kunnat använda preventivmedel och hasex utan att få barn väldigt länge. Så tror man tänker mer med hjärnan, inte med hur kroppen fungerar. och då är det ganska lika mellan män o kvinnor. Bara att män är mer aggressiva o vågar mer.

Kvinnor kan väl bli kåta men de blir inte det av en man. De tänker mer "vad händer om jag har sex med denna mannen", och inte bara hur det känns.
__________________
Senast redigerad av jenny1990 2017-06-18 kl. 19:24.
Citera
2017-06-19, 10:46
  #5
Avstängd
tjejer gillar ju knappt sex, de har det bara för att ge tillbaka för att man har gett tjejer gåvor typ. Fast jag vet inte så jätte mycket har bara legat med typ 2 tjejer. Killar är djuuuur! #men
Citera
2017-06-20, 19:15
  #6
Medlem
TrikkFukks avatar
Som sagt, kvinnors oförmåga att skilja på sex och känslor. Jag har haft 3 öppna förhållanden som alla slutat med tårar och elände för att tjejerna har blivit för svartsjuka. Detta trots att tjejen själv tagit initiativ till det: legat med andra, styrt upp konton och träffar på tex Bodycontact. Men sen är dte som om dom inte pallar trycket. Det har alltså alltid slutat med att tjejen är den som till slut inte vill mer med förklaringar som i slutändan alltid bottnat i svartsjuka. Nu är inte 3 personer någon superstatistik, men det är intressant att det alltid har varit just mina flickvänner som velat avbryta det att vi träffar andra.
Citera
2017-06-20, 23:20
  #7
Medlem
2mass avatar
Skillnaden är i grunden att mäns sexualitet(om hetero) är sund och kvinnors sexualitet(om hetero) är en perversion. Det är onaturligt att attraheras av det fulare könet. Och ja, manskroppen är objektivt mindre estetiskt tilltalande än kvinnokroppen. Även om kvinnor är biologiskt programmerade att attraheras av män så finns det universala regler för skönhet som går djupare än den biologiska kroppens programmering. Alltså för att bli programmerad till att tända på män måste det finnas en själslig vilsenhet som gör det möjligt för själen att inkarneras i en kvinnokropp.

Sammanfattat kan man säga att kvinnans sexualitet är av ondo och det avspeglas i hennes sexuella preferenser, som alltid är mer eller mindre perversa och sjuka. Nu finns det många perversa män också, men skillnaden är som sagt att alla kvinnor är mer eller mindre perversa men att inte i närheten lika stor andel män är det - och det beror just på ovanstående stycke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback