Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 14:20
  #1
Medlem
staticages avatar
Bilen är ju extremt ovanlig,därför jag är intresserad av den.
Hur är det med delar?
Några kända problem med den?

Om nån på FB mot all förmodan har någon erfarenhet av den.
Citera
2017-06-18, 15:23
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Bilen är ju extremt ovanlig,därför jag är intresserad av den.
Hur är det med delar?
Några kända problem med den?

Om nån på FB mot all förmodan har någon erfarenhet av den.

Suzuki ångrar Kizashi – en ”huvudvärksbil”
http://teknikensvarld.se/suzuki-angr...rksbil-117570/

Tydligen inget vidare.
Citera
2017-06-18, 15:37
  #3
Medlem
miklons avatar
Jag var lite intresserad av Suzuki Kizashi när jag skulle leasa bil via jobbet för ett antal år sedan, då kändes det som att man fick extremt mycket bil för pengarna. Men det föll på att det bara fanns ett motoralternativ, en törstig bensinare, så här i efterhand är jag glad för det.

Jag vet inte hur kvaliteten är (men eftersom det är Suzuki kan jag tänka mig att det är rätt racklig kvalitet), men i och med att de är så pass ovanliga lär ju andrahandmarknaden vara iskall, så skulle man hitta en lär det vara enormt svårt att sälja den igen.

Edit: En kommentar i kraftfoders länk nämner att "den ser ut som en Jetta". Som av en händelse så valde jag faktiskt till slut en Jetta. Den var också rätt svårsåld (halverat värde på ett år), men den är förmodligen ett bättre val om man vill ha en ovanlig sedan (och jag var väldigt nöjd med den).
__________________
Senast redigerad av miklon 2017-06-18 kl. 15:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback