Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 13:01
  #1
Medlem
Har tappat bort mitt fiskekort men har fortfarande kvar kvittot från affären från när jag köpte fiskekortet.

Är kvittot giltigt som ett fiskekort vid en eventuell kontroll? Både datumet när fiskekortet köptes samt fiskevårdsområdet är på kvittot.
Citera
2017-06-18, 13:42
  #2
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Hur ska vi kunna veta vad som står i bestämmelserna för sagt fiskekort/fiskevårdsområde? Kontakta utfärdaren av tillståndet eller kommunen där du bor i istället.
Hade jag själv bestämt hade jag inte godkänt ett kvitto, det kan du ha fått av en kompis eller liknande.
Citera
2017-06-18, 13:43
  #3
Medlem
Nej, antagligen inte med tanke på att två då skulle kunna fiska på samma kort. En med kortet och den andra med kvittot.
Citera
2017-06-18, 14:20
  #4
Medlem
ekerilars avatar
Nu vet jag inte hur det fungerar hos dig men, när jag skriver ut fiskekort, skriver jag ut dem i två exemplar, varvid det ena sitter kvar i blocket. Om någon har tappat bort sitt fiskekort kan denne återkomma och förklara läget, så kan jag skriva ut en dubblett.

Likaså kan fiskeuppsyningsmannen ringa mig för kontroll om någon inte har fiskekort, men kan exempelvis genom kvitto göra troligt att denne betalat.
__________________
Senast redigerad av ekerilar 2017-06-18 kl. 14:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback