Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 17:00
  #229
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
City klara favoriter, Liverpool borde lösa Porto tämligen bekvämt, United också de klara favoriter. PSG tror jag kan gå vidare mot Real och då säger jag på bortamål. Donetsk rubbar Roma i den ukrainska kylan. Bayern Munchen, favoriter även om turkarna är riktigt jävliga på hemmaplan. Sen till Chelsea-Barcelona, där jag såg att Chelsea har detta spelschemat i ordning:

Chelsea - Barcelona
United - Chelsea
City - Chelsea
Barcelona - Chelsea

med facit i hand går det inte annat än att hålla Barcelona som favoriter, 70/30 skulle jag säga.
Tottenham har man u,Liverpool och ars innan Juve borta
Citera
2017-12-11, 17:05
  #230
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
? Real brukar väl få rätt tufft motstånd i CL. Har för mig dom har varit i tuffaste grupperna ett par år i rad nu.
Jaså? Det var mer än vad jag visste.
Citera
2017-12-11, 17:58
  #231
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
? Real brukar väl få rätt tufft motstånd i CL. Har för mig dom har varit i tuffaste grupperna ett par år i rad nu.

Att slå Napoli, Bayern München, Atlético Madrid och Juventus i finalen räknas som lätt lottning.
Citera
2017-12-11, 18:05
  #232
Medlem
Imbazs avatar
Detta är upplagt för engelska möten i kvarten. Underbart!
Citera
2017-12-11, 19:01
  #233
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Tottenham har man u,Liverpool och ars innan Juve borta

Alltid motvind, the Tottenham way. Det är bara ut och köra! Utan någon större insikt i italiensk fotboll, men visst är Juve lite på dekis? Ändå var Juve nog den svåraste lotten, hade hellre tagit Bayern, lite mer hårdrock över dom. Juve är ju så jävla cyniska. Pochettino är en duktig tränare men har svårt mot motstånd som är duktiga defensivt. Tror Juve går vidare.
Citera
2017-12-11, 19:48
  #234
Medlem
foool13s avatar
Jag tippar vidare..

Juventus–Tottenham
Basel–Manchester City
Porto–Liverpool
Sevilla–Manchester United
Real Madrid–PSG
Sjachtar Donetsk–Roma
Chelsea–Barcelona
Bayern München–Besiktas

Jag tror att Barca kommer att köra fast i mitten.. gåfotbolll men en värre variant än förra året när man inte klarade av Juve. Och Chelsea kommer att kontra in ett par mål.
Jag ser inte sexan i PL förra året och ett par bra matcher i höst men mest gnetande skall göra United till CL-mästare i vår, Sevilla har större höjd och kunde man ha 50-50 bollinnehav borta och 70-30 i bollinnehav hemma mot Liverpool så har jag svårt att se att United håller ihop över ett dubbelmöte, skillnad mot om det hade varit ett enkelmöte. Men OM United börjar spela.. och de vill ta hand om bollen lite på bortaplan, så kan det bli intressant.

Jag ser Juventus–Tottenham och Sjachtar-Roma som enormt tighta affärer.. och målsnålt i Juventus-Tottenham mötet.. båda 2 möterna kan gå till extratid.
Jag tror dock att Real utmanövrerar i ett tight möte PSG utan att det går till förlängning.

Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Chelsea - Barcelona
United - Chelsea
City - Chelsea
Barcelona - Chelsea

Å jävlar du.. kanske blir tufft då.
Kanske nöts ner till slut då om man är för mentalt och fysiskt trötta. (på Nou Camp)
__________________
Senast redigerad av foool13 2017-12-11 kl. 20:06.
Citera
2017-12-11, 20:15
  #235
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag tippar vidare..

Juventus–Tottenham
Basel–Manchester City
Porto–Liverpool
Sevilla–Manchester United
Real Madrid–PSG
Sjachtar Donetsk–Roma
Chelsea–Barcelona
Bayern München–Besiktas

Jag tror att Barca kommer att köra fast i mitten.. gåfotbolll men en värre variant än förra året när man inte klarade av Juve. Och Chelsea kommer att kontra in ett par mål.
Jag ser inte sexan i PL förra året och ett par bra matcher i höst men mest gnetande skall göra United till CL-mästare i vår, Sevilla har större höjd och kunde man ha 50-50 bollinnehav borta och 70-30 i bollinnehav hemma mot Liverpool så har jag svårt att se att United håller ihop över ett dubbelmöte, skillnad mot om det hade varit ett enkelmöte. Men OM United börjar spela.. och de vill ta hand om bollen lite på bortaplan, så kan det bli intressant.

Jag ser Juventus–Tottenham och Sjachtar-Roma som enormt tighta affärer.. och målsnålt i Juventus-Tottenham mötet.. båda 2 möterna kan gå till extratid.
Jag tror dock att Real utmanövrerar i ett tight möte PSG utan att det går till förlängning.



Å jävlar du.. kanske blir tufft då.
Kanske nöts ner till slut då om man är för mentalt och fysiskt trötta. (på Nou Camp)
Ligan är väl körd vid det laget så de kan rotera lite. Underskatta inte Chelsea.

Sen kommer vinterfönstret och ev. skador så jag väntar med att utses några segrare. Jag tror att många håller tummarna för Basel.
Citera
2017-12-11, 21:11
  #236
Medlem
Korders avatar
Som jag tror;

Juventus–Tottenham
Basel–Manchester City
Porto–Liverpool
Sevilla–Manchester United
Real Madrid–PSG
Sjachtar Donetsk–Roma
Chelsea–Barcelona
Bayern München–Besiktas

Som jag hoppas;

Juventus–Tottenham
Basel–Manchester City
Porto–Liverpool
Sevilla–Manchester United
Real Madrid–PSG
Sjachtar Donetsk–Roma
Chelsea–Barcelona
Bayern München–Besiktas

På pappret är väl de jämnaste duellerna de mellan Juventus-Tottenham och Real Madrid-PSG. Tror dock inte att PSG lever upp till de högt ställda förväntningarna efter gruppspelet, medan Real å sin sida lägger i nästa växel istället. Tror även att Sjachtar-Roma blir en hård duell. Roma har en tendens att gå bort sig i slutspelen, men i år känns deras grundspel för starkt för att man ska åka mot Sjachtar. Porto är å sin sida ovanligt skakiga i år och hade fått problem i en svårare grupp. Tio insläppta i gruppspelet imponerar inte inför ett dubbelmöte mot Liverpools starka offensiv.

Basel har gjort det mycket bra i gruppspelet, men Manchester City var nog mardrömslottningen för samtliga lag här. Är det något lag i Europa som spelar bättre och med mer harmoni än City just nu? Tveksamt. Ser gärna att Basel skräller, inte minst då Fransson lirar där, men har oerhört svårt att se det hända.
Citera
2017-12-11, 21:14
  #237
Medlem
Hoppas att de engelska lagen åker ut, så att man slipper den extrema kaxighet som rådde när de var på topp runt år 2007-2012. Det var bara för mycket och detta kommer komma tillbaka om lag som Tottenham fortsätter slå Real Madrid med 3-0. Tyvärr för mig som inte vill se detta, så är det väl stor risk att det snart blir en engelsk vinnare igen. Jag tror hur som helst att Barcelona, Real Madrid, Tottenham, Manchester United, Roma, Bayern, Porto och City går vidare.
Citera
2017-12-14, 16:26
  #238
Medlem
brigades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Jaså? Det var mer än vad jag visste.

Man hade ju Tottenham Dortmund i år, tidigare har man haft Dortmund och PSG bland annat i gruppen. Okej för att man har mött Wolfsburg och Roma men även bland annat Bayern, City, Juventus, Atletico osv.

Inte direkt så lätt om du frågar mig.
Citera
2018-02-27, 22:30
  #239
Medlem
Hunden007s avatar
vi visste redan att top 4 ligorna får 4 platser men va tycker ni om att man skall tabort 20:45 avsparken och köra 18:55 och 21:00?
Citera
2018-02-28, 14:26
  #240
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
vi visste redan att top 4 ligorna får 4 platser men va tycker ni om att man skall tabort 20:45 avsparken och köra 18:55 och 21:00?
Som i Europa League? Bra, då kan man ju se fler matcher.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback