Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 10:19
  #1
Medlem
Hej, jag köpte ett nytt ljudkort (Creative SoundBlaster Z) då ljudet till min dator har bråkat.
Nu är problemet att jag har ett ganska bra headset som jag gillar men tyvärr är det USB anslutet och inte dom andra två mindre anslutningarna med färgerna, en för mic och en för ljudet. (är inte super teknisk) Finns det en adapter för detta eller går det och lösa på annat sätt?

Tacksam för svar!
Citera
2017-06-18, 10:24
  #2
Medlem
hörlurarna med usb-uttag har en inbyggd DAC och ljudkort och du kan inte använda ett externt ljudkort till dessa.

varför det för lurar?
Citera
2017-06-18, 10:30
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19street95
Hej, jag köpte ett nytt ljudkort (Creative SoundBlaster Z) då ljudet till min dator har bråkat.
Nu är problemet att jag har ett ganska bra headset som jag gillar men tyvärr är det USB anslutet och inte dom andra två mindre anslutningarna med färgerna, en för mic och en för ljudet. (är inte super teknisk) Finns det en adapter för detta eller går det och lösa på annat sätt?

Tacksam för svar!

Vad vill du "lösa"? Såna lurar använder inte ditt ljudkort överhuvudtaget. Allt är inbyggt i dem. Tryck i dem, ladda eventuella drivrutiner, kör.

Om du däremot menar att du VILL använda ditt ljudkort med dessa lurar så blir svaret "det går inte, om inte lurarna har linjeingång (det som brukar kallas Aux))
__________________
Senast redigerad av EckiEcki 2017-06-18 kl. 10:32.
Citera
2017-06-18, 11:09
  #4
Medlem
Okej men då fick jag nog svar på det jag ville. Tack för hjälpen <3
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback