Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 07:41
  #1
Medlem
Besökte Kungens Kurva och skulle äta på restaurang By som många gånger tidigare. Restaurangen är borta, ingen förklaring. På Bygruppens hemsida är allt om restaurangen borttaget, som om den aldrig funnits. Är den nedlagd, ska den renoveras, ska man flytta? Någon som vet?
Citera
2017-06-20, 11:22
  #2
Medlem
Hörde av en kompis att den fått lägga ner p.g.a. dålig lönsamhet. Med all rätt tyckte jag.
Citera
2017-06-20, 13:45
  #3
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eroz
Hörde av en kompis att den fått lägga ner p.g.a. dålig lönsamhet. Med all rätt tyckte jag.

Med tanke på att de tog typ 115 kronor för en bakad potatis och skagen, så kan jag nog tänka mig att de hade dålig lönsamhet.
Citera
2017-06-20, 21:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eroz
Hörde av en kompis att den fått lägga ner p.g.a. dålig lönsamhet. Med all rätt tyckte jag.

Synd, det var det enda stället i Kungens Kurva med annat än det vanliga hamburgare/pizza, förutom IKEAs kilometerlånga stök. Men jag håller med att allt var inte riktigt genomtänkt på By.
Citera
2017-06-20, 22:04
  #5
Moderator
rotadents avatar
Var det alltså LRFs restaurang, eller är det något annat? Har varit på By: Fiket i Stadshagen någon gång. Rätt okej, men inget särskilt. Prismässigt ligger det väl rätt i linje med andra innerstadsfik, alltså rätt dyrt men inte dyrare än vanligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback