Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 22:04
  #1
Medlem
Dragningskraftens avatar
Som rubriken lyder. Ska äntligen gå ur subutex, behöver eran hjälp. Har gått på relativt låga doser dagligen mellan 2mg till 4mg.
Har trappat ner till 1-2mg om dagen nu.
Om en vecka går jag ur. CT.
Kommer ej kunna ta bens pga UP. - ska in på behandling när AT är över dvs. Så det är inte helt uteslutet.
Har endast Lyrica som kan dämpa det värsta. Behöver råd alltifrån mat till kosttillskott och substanser!

Tips på saker att göra? Meditation vad fan som helst som hjälpt er!
__________________
Senast redigerad av Dragningskraften 2017-06-17 kl. 22:09.
Citera
2017-06-17, 22:18
  #2
Medlem
Dragningskraftens avatar
Straffet ska jag fan ta! Men man kan väl få lite lindrigare straff. 😫
__________________
Senast redigerad av Dragningskraften 2017-06-17 kl. 22:40.
Citera
2017-06-17, 22:54
  #3
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2017-06-17, 23:07
  #4
Medlem
Xer0s avatar
KÖP INTE SKITEN. Storhandla mat och betala alla räkningar, sedan låser du in resten av pengarna på ett 3 månaders räntekonto så att du inte kan få ut dem.

Hindra dig själv från att impulsköpa droger.

Varje gång du känner suget, så gör så många armhävningar du kan eller spring ett varv runt huset.
Att ditt liv känns skit utan droger så beror det på att drogerna förstört din hjärna. Den behöver tid på sig att läka. Det kan ta flera år.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-06-17 kl. 23:11.
Citera
2017-06-18, 09:46
  #5
Medlem
Loperamid (dimor/imodium). Den kommer hjälpa dig med de bajs-relaterade problem du kommer att få, och det kommer du ju att få.

Sen när jag slutade med opioider/opiater så hade jag viss nytta av Atarax mot sömnproblemen. Vilket nog också är enda perioden i livet jag har fått ut nåt positivt av Atarax .

Lycka till!
Citera
2017-06-18, 16:02
  #6
Medlem
Storbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragningskraften
Som rubriken lyder. Ska äntligen gå ur subutex, behöver eran hjälp. Har gått på relativt låga doser dagligen mellan 2mg till 4mg.
Har trappat ner till 1-2mg om dagen nu.
Om en vecka går jag ur. CT.
Kommer ej kunna ta bens pga UP. - ska in på behandling när AT är över dvs. Så det är inte helt uteslutet.
Har endast Lyrica som kan dämpa det värsta. Behöver råd alltifrån mat till kosttillskott och substanser!

Tips på saker att göra? Meditation vad fan som helst som hjälpt er!

Kan endast recomendera dig gå tillbaka till varor c;a en vecka eller 2 det är 10 gg lättare o lägga av från varor än ifrån sub eller metta.
Citera
2017-06-18, 16:06
  #7
Medlem
Storbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
KÖP INTE SKITEN. Storhandla mat och betala alla räkningar, sedan låser du in resten av pengarna på ett 3 månaders räntekonto så att du inte kan få ut dem.

Hindra dig själv från att impulsköpa droger.

Varje gång du känner suget, så gör så många armhävningar du kan eller spring ett varv runt huset.
Att ditt liv känns skit utan droger så beror det på att drogerna förstört din hjärna. Den behöver tid på sig att läka. Det kan ta flera år.

OMG du har ju inte en anning om hur en AT känns som, det sista du kan göra när du håller på skiter på dig är att springa o tränna!!!!!!!
Citera
2017-06-19, 18:15
  #8
Medlem
Dragningskraftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storbrukare
Kan endast recomendera dig gå tillbaka till varor c;a en vecka eller 2 det är 10 gg lättare o lägga av från varor än ifrån sub eller metta.

Har aldrig tagit sånt. Råkade bara fastna på subutex annars skulle jag medicineras med det ju.
Citera
2017-06-19, 18:15
  #9
Medlem
Dragningskraftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storbrukare
OMG du har ju inte en anning om hur en AT känns som, det sista du kan göra när du håller på skiter på dig är att springa o tränna!!!!!!!
Ja fan. Inte orkar man röra sig heller så mycket för den delen! Så armhävningar hell no
Citera
2017-06-19, 19:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragningskraften
Som rubriken lyder. Ska äntligen gå ur subutex, behöver eran hjälp. Har gått på relativt låga doser dagligen mellan 2mg till 4mg.
Har trappat ner till 1-2mg om dagen nu.
Om en vecka går jag ur. CT.
Kommer ej kunna ta bens pga UP. - ska in på behandling när AT är över dvs. Så det är inte helt uteslutet.
Har endast Lyrica som kan dämpa det värsta. Behöver råd alltifrån mat till kosttillskott och substanser!

Tips på saker att göra? Meditation vad fan som helst som hjälpt er!

bens är bra men går det inte så går det inte.

Gå till läkare och be om lergigan, propavan för sömnen. SSRI (tex citalopramO) hjälper mot depressionen men du bör börja med dem några veckor innan du kliver av.

Sen köper du
magnesium några burkar som du sen tar mot RLS (restless legs). Försök hålla dig i närheten av RDI tror det är 500mg/dag, jag brukar dock ta 1g första dagarna.

Dimor/immodium för magen (kramper och diarré) och så tar det bort lite av ATn, köp 5 paket, ta helst inte mer än 8 per dag.
voltaren tar bort en del av influensa-symptomen, läs fass om hur mycket du kan ta.

alkohol funkar en del också men risken är att bli alkis och ta det inte med värktabletter

köp 25 paket nudlar, ät dem lätt kokta (suger upp vätskan i magen)

Men det kommer bli några tuffa dygn i början, sub är eländig att sluta med, personligen tycker jag det är lättare att sluta från heroin (nasalt/rök) faktiskt.

Vill tillägga att jag inte är läkare eller medicinskt utbildad men ovan funkar ok för mig.
__________________
Senast redigerad av pellekorv 2017-06-19 kl. 19:14.
Citera
2017-06-24, 09:46
  #11
Medlem
Dragningskraftens avatar
Tack så mycket. Ska köpa magnesium och fixa nått av ovanstående. 😉 Inne på fjärde dagen sen sista intaget. Mår inte alls dåligt? Är det normalt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback